Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2019-01-10, 22:03
  #13
Moderator
Diablo1118s avatar
Har inte läst så noga men jag förespråkar att du köper ett par relativt billiga skor som du trivs i.
De ska vara så tunna som möjligt så du känner av om du har en sämre isättning och med det menar jag hård sådan...inte om du landar på häl eller framfot eller nått sådant.

Jag lever inte riktigt som jag lär utan har just nu lite tjockare skor men har flera olika har 8 par skor som jag väljer medan under mina löpturer. Köpte nyligen ett par Nike också som jag inte alls trivs med utan snubblar med dem hela tiden. har gjort två ordentliga vurpor med dessa skor och en gång så kraftigt att en polisbil stanna för att kolla om jag var okej. Så de står mest och samlar damm just nu.

Jag sliter ut skor snabbt då jag springer mellan 10-15 mil i veckan och kom över 5000 km löpning förra året. Är just nu skadad s(vilket kanske inte är så konstigt) men när min träning kommer igång igen så blir det nog lite nya skor och jag är ute efter lätta och i prisklass runt 1000 kr eller billigare.
löjligt nog är även färg viktigt för mig. Springer på alla underlag året om. Målet i år är förutom en del kortar lopp och lite trail lopp även 4 maraton och ett ultra lopp eventuellt två om kroppen håller.
Citera
2019-01-10, 22:17
  #14
Moderator
Diablo1118s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Firmi
De här kostar 499:- https://www.stadium.se/sport/lopning...racite-black-w

Snygga enligt mig jag skulle kunna ha de som streetskor. Tänker köpa de fast jag inte springer.

Haha det var dessa jag köpte som är för mig totalt värdelösa som löpskor. Dessutom inte speciellt snygga tycker jag.
Jag köpte dem bara för det billiga priset men i detta fallet var det inget bra köp för mig.
Kommer inte springa en meter i dessa skor och knappt använda dem annars heller.

asics skor är nog mitt favoritmärke men jag köper inte de dyraste modellerna och inte de billigaste heller för alla Asics är inte bra...tror jag har typ 6 olika men vet inte i huvudet just nu vilken modell som jag gillar bäst.

Har ett par Icebugg som jag bara använt ytters lite. Är ganska sköna men fick ett ordentligt skoskav kanske för jag sprang barfota i dessa skor en längre blöt tur men det avskräckte mig. Tror nog dock jag gillar dem ändå men måste springa lite mer i dem för att veta helt säkert. De var också kanske dyra ca 1500 kr tror jag de kosta.

Sen köpte jag i sommras ett par Saucony Cohesion 10 som jag gillar mycket och de kostade bara 699 kr.

Nästa inköp lutar åt New Balance som jag inte testat ännu men som jag tycker verkar intressanta...
Citera
2019-01-12, 02:12
  #15
Medlem
julsommars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Diablo1118
asics skor är nog mitt favoritmärke men jag köper inte de dyraste modellerna och inte de billigaste heller för alla Asics är inte bra...tror jag har typ 6 olika men vet inte i huvudet just nu vilken modell som jag gillar bäst.

Tack för allesammans för era svar!
Jag har nog garanterat överpronation.

Diablo du som har koll på Asics, vet du något om denna modell?
https://www.stadiumoutlet.se/utrustn...-m.blue-yellow

Bryr mig inte om hur dom ser men såg att de var bra pris på dom och dom är gjorda för överpronation.
Citera
2019-01-12, 09:57
  #16
Moderator
Diablo1118s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av julsommar
Tack för allesammans för era svar!
Jag har nog garanterat överpronation.

Diablo du som har koll på Asics, vet du något om denna modell?
https://www.stadiumoutlet.se/utrustn...-m.blue-yellow

Bryr mig inte om hur dom ser men såg att de var bra pris på dom och dom är gjorda för överpronation.



Ja de har jag också och. De är helt okej tycker jag men de hade en annan modell tidigare som jag gilla bättre men jag kommer säkert köpa dessa igen också när jag slitigt ut de jag har. Fast bara för att de passar mig innebär inte att det är rätt skor för dig. Köp och testa passar de inte får man köpa nya och använda dessa till något annat. Jag har gjort så med några skor att de istället blivit promenadskor.

Jag köper både neutral och skor med pronering då jag har ett löpsteg som gör att jag landar långt fram på foten ska det tydligen spela mindre roll och jag har aldrig märkt någon skillnad. Jag ska dock kolla min löpstil snart så jag kanske kommer ändra uppfattning i det snart.....och jag är också just nu skadad från överansträngning och det kan mycket väl vara skovalet som har ett finger med i det spelet.
Citera
2019-01-12, 10:59
  #17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av julsommar
Tack för allesammans för era svar!
Jag har nog garanterat överpronation.

Diablo du som har koll på Asics, vet du något om denna modell?
https://www.stadiumoutlet.se/utrustn...-m.blue-yellow

Bryr mig inte om hur dom ser men såg att de var bra pris på dom och dom är gjorda för överpronation.

Jag har testat dom på. Endast i butik då, så det räknas inte. Jag har ett par asics gel exalt 4 som säkert skulle passa dig om du inte vill lägga för mycket pengar. Stenhårda och pronerade. Jag köpte Asics GT 2000 7, har bara sprungit lite i dem än, men är som att springa på moln jämfört med andra nämda. Jag lovar dig att det kommer vara dig värt att hosta upp mera pengar och köpa så stabila och mjuka du kan hitta när du är nybörjare som jag är.
Citera
2019-02-27, 12:28
  #18
Medlem
MartinStLouiss avatar
Är dessa bra? https://www.xxl.se/mizuno-wave-inspi...146886_1_style
Citera
2019-03-07, 13:54
  #19
Medlem
Kravallens avatar
Min första sko för löpning var Salmings TEAM R-LIGHT 002 2ND CHOICE. Kostade 500 kr. Sprang sparsamt och länge på de skorna. Kanske 3-4 år. Rekommenderar den starkt.
Förra våren gick jag över till Asics Dynaflyte 2 (googla. Mycket bra recensioner över hela världen). En väldigt bra sko men också rätt billig för en "andrasko". Minns inte vad jag gav, runt 1200 kanske. Räknar med att de håller runt 650 km löpning innan det är dags för byte. Då använder jag dom för gym osv istället.
Citera
2019-05-04, 10:03
  #20
Medlem
Om man gillar Asics Cumulus 15 som nu blivit lite väl slitna, vad ersätter man med? Gillar att springa som på moln!

Senaste versionerna av Cumulus har kritiserats för att vara hårda.
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback