Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2019-01-10, 00:38
  #1
Medlem
Jag har börjat med LCHF sen årskiftet och märker att jag får kramp allt oftare. Jag dricker mycket vatten. Beror krampen på kolhydratsbristen? Mår annars utmärkt.

Jag haft provat med magnesiumtillskott men har inte märkt någon skillnad ännu.
Citera
2019-01-10, 06:03
  #2
Medlem
Jo, när jag gick ner i vikt åkte jag på samma sak. Ofta beror det på, vad jag begripit, vätskebrist eller magnesiumbrist. Dricker du tillräckligt mkt vatten?
För mig hjälpte magnesium (tog nån vecka om jag inte minns fel).
Citera
2019-01-10, 06:05
  #3
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av dlinksweex
Jo, när jag gick ner i vikt åkte jag på samma sak. Ofta beror det på, vad jag begripit, vätskebrist eller magnesiumbrist. Dricker du tillräckligt mkt vatten?
För mig hjälpte magnesium (tog nån vecka om jag inte minns fel).

Sorry , såg nu att du dricker mkt. Kroppen ställer ju om av LCHF, o det kan ju ge lite skumma bieffekter. Ger det sig inte på några veckor med magnesium så kanske det är ngt annat. En multivitamin skadar säkert inte heller. lycka till med vikten!!
Citera
2019-01-10, 09:08
  #4
Medlem
Asklords avatar
Du får kanske inte i dig tillräckligt med salt. Testa det t.ex glas vatten med salt i
Citera
2019-01-10, 09:38
  #5
Medlem
NeonCrosss avatar
Magnesium tabletter kan ta tid innan de börjar värka, ge det lite tid så ska du se att det löser sig.

Hur mycket har du gått ner och hur snabbt?
Citera
2019-01-11, 02:56
  #6
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NeonCross
Magnesium tabletter kan ta tid innan de börjar värka, ge det lite tid så ska du se att det löser sig.

Hur mycket har du gått ner och hur snabbt?
Jag går ner 0,5-1,0 kg i veckan. Började efter jul så det är ju inte så lång tid.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback