Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2019-01-10, 00:16
  #1
Medlem
Har någon här testat att göra en second opinion och blivit av med sin diagnos?

Finns det någon här som har lyckats med det? Ska väl inte vara så svårt om man verkligen vill få bort diagnosen?
Citera
2019-01-10, 00:18
  #2
Medlem
Sooks avatar
Det beror naturligtvis på vilken diagnos du pratar om. Utan den infon är det tämligen svårt att svara på din fråga.
Citera
2019-01-10, 00:47
  #3
Medlem
Hur långt är snöre. cancer el psyk diagnos.Psyk diagnos blir väl en nyansskillnad cancer värre.
Citera
2019-01-10, 01:39
  #4
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av triglycerider
Hur långt är snöre. cancer el psyk diagnos.Psyk diagnos blir väl en nyansskillnad cancer värre.
Psykdiagnos är det jag menar.
Citera
2019-01-10, 08:32
  #5
Medlem
Gabriel Knights avatar
Neuropsykologisk eller en mentalt psykisk diagnos är det ju skillnad på också.
Citera
2019-01-10, 08:57
  #6
Avstängd
uniktanvandarnamns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gabriel Knight
Neuropsykologisk eller en mentalt psykisk diagnos är det ju skillnad på också.

Detta, TS.

Kort svar: Ja, du kan bli av med psykiatriska diagnoser.
EDIT: Gå till en allmänpraktiker vid VC för remiss eller vänd dig direkt till vuxenpsykiatrin på din ort, förklara syftet, gör en ny psykscreening och besvara alla de hundratals frågorna.

Därmed inte sagt att du blir kvitt någonting alls egentligen, tyvärr. Jag har GAD som kommit, gått och återutvecklats... men det är ju bara en fråga om hur begränsade ens tillstånd är egentligen, eller hur? Inga begränsningar = ingen diagnos. Min hjärna fungerar t.ex. som hos personer med ADD men eftersom det inte påverkar privat- eller yrkesliv alltför negativt är jag inte diagnosticerad trots resultaten från den neuropsykiatriska utredningen. För att jag kan hantera min skit. Har hört folk hävda att dem "blivit friska" från personlighetsstörningar och där är jag ju jävligt tveksam... tror snarare att det handlar om bättre skådespeleri och självbedrägeri? Jag är ängslig och disträ oavsett om jag är fullt frisk "på papperet" eller ej, så det hela kan kokas ned till huruvida ens issues råkar vara kompatibla med rådande livssituation eller ej.
__________________
Senast redigerad av uniktanvandarnamn 2019-01-10 kl. 09:01.
Citera
2019-01-10, 18:56
  #7
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av VolvoFB
Psykdiagnos är det jag menar.
Beklagar visste ej.sök frival om du är intagen ibland.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback