Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2019-01-09, 22:15
  #1
Medlem
judekolls avatar
Nu när den ljugande judinnan Katerina Janouch avslöjats som en jugande ljudinna... jag menar: ljugande judinna, så kom jag på att det vore skoj att se lite antisemitisk film. Det känns på något sätt som att det ligger i tiden och fler och fler blir ju dagligen passionerade antisemiter, så varför inte då ta och njuta av lite antisemitisk film? Alla har vi nog sett klassikern Der ewige Jude från 1940? Och få av oss cineaster har väl låtit bli att stirra sig blinda på Jud Süss.

Men min fråga är: finns det andra antisemitiska filmer? Kanske någon svensk antisemitisk film? Det behöver inte vara från just den tidsperioden, men chanserna att man hittar öppet antisemitiska filmer som producerats efteråt är ju tyvärr inte så stora, eftersom judarna kommit att kontrollera hela filmindustrin.

Så, några tips?
Citera
2019-01-10, 01:41
  #2
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av judekoll
Nu när den ljugande judinnan Katerina Janouch avslöjats som en jugande ljudinna... jag menar: ljugande judinna, så kom jag på att det vore skoj att se lite antisemitisk film. Det känns på något sätt som att det ligger i tiden och fler och fler blir ju dagligen passionerade antisemiter, så varför inte då ta och njuta av lite antisemitisk film? Alla har vi nog sett klassikern Der ewige Jude från 1940? Och få av oss cineaster har väl låtit bli att stirra sig blinda på Jud Süss.

Men min fråga är: finns det andra antisemitiska filmer? Kanske någon svensk antisemitisk film? Det behöver inte vara från just den tidsperioden, men chanserna att man hittar öppet antisemitiska filmer som producerats efteråt är ju tyvärr inte så stora, eftersom judarna kommit att kontrollera hela filmindustrin.

Så, några tips?

Det finns en svensk spelfilm om Krugerkraschen från nån gång mitten av 30-talet. Helt klart antisemitisk. Ska finnas på youtube. Heter kort och gott Kruger.
Citera
2019-01-10, 01:47
  #3
Medlem
Sperssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av judekoll

Men min fråga är: finns det andra antisemitiska filmer? Kanske någon svensk antisemitisk film?

Sverige åt svenskarna från 1980 är ett tips.
Citera
2019-01-10, 02:08
  #4
Medlem
prolapse89s avatar
Pettersson & Bendel är ju en klassiker, inte helt lätt att få tag på dock. Härlig pärla som även gjorde succé i Tyskland!
Citera
2019-01-12, 10:21
  #5
Medlem
psaks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av prolapse89
Pettersson & Bendel är ju en klassiker, inte helt lätt att få tag på dock. Härlig pärla som även gjorde succé i Tyskland!
Finns på cineasterna.se
Citera
2019-02-03, 05:19
  #6
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Spersson
Sverige åt svenskarna från 1980 är ett tips.

Följande? https://www.imdb.com/title/tt0081579/

På vilket sätt är den antisemitisk?

Mvh
Citera
2019-02-08, 20:35
  #7
Medlem
PK-befriads avatar
The Lord of the Rings. Karaktären Ormtunga som hade förgiftat kungen med sina lömska ord är uppenbarligen baserad på en hovjude:
https://i.4pcdn.org/pol/1535519668518.png
https://i.pinimg.com/originals/ed/d0...dcbda2fbb5.jpg
__________________
Senast redigerad av PK-befriad 2019-02-08 kl. 20:38.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback