Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2019-01-09, 21:59
  #1
Medlem
Sockss avatar
Hej

Är det någon som har använt Biltemas förbättringsfärg i sprayform? Är den hållbar? Är den lättjobbad? Vill måla om stocken till min pilbåge, men det får ju inte skavas av direkt.

Kan den fungera?
Citera
2019-01-09, 23:26
  #2
Medlem
Den funkar helt ok, kolla så den är lämpad för att målas på just det materialet. Om du vill vara noga så använd också deras primer.
Citera
2019-01-10, 01:06
  #3
Medlem
Beror på vad du har för material på stocken. Bättringsfärgen är ju gjord för bättra på billack så kan ju skilja hur den fäster därav. Annars finns ju hobbyfärgen i spray också, funkar på det mesta. Glöm inte primer bara.
Citera
2019-01-10, 06:14
  #4
Medlem
Sockss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Saarne
Den funkar helt ok, kolla så den är lämpad för att målas på just det materialet. Om du vill vara noga så använd också deras primer.

Stocken är gjord i smidd aluminium.
Citera
2019-01-10, 06:16
  #5
Medlem
Sockss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gudrun-Af-Schyman
Beror på vad du har för material på stocken. Bättringsfärgen är ju gjord för bättra på billack så kan ju skilja hur den fäster därav. Annars finns ju hobbyfärgen i spray också, funkar på det mesta. Glöm inte primer bara.

Den är gjord i smidd aluminium. Har hobbysprayfärg av märket Montana gold hemma, den har hållit bra på min lampa av metall men den slits ju inte så mycket. Den har jag inte använt primer på dock.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback