Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2019-01-09, 21:44
  #1
Medlem
Leipreachans avatar
Jag ska åka och hälsa på ett par vänner som bor i Portland, Maine i juli. Det jag undrar på om somrarna är lika som i Sverige? Naturen verkan likna Sverige en hel del och gränser till Kanada.

Hur är invånarna? Lika öppna och sociala som i södern?
Citera
2019-01-09, 22:08
  #2
Medlem
Sensommaren är varmare i Portland men början på juli är rätt lika samma. Hoppa norra maine. Skaldjur och fisk är stora grejen. Fiske och fiskebåtar. Missa inte Newports centrala hamn i Rhode Island om du har möjlighet att åka runt lite eller Hayannis Port Mass eller Cambridge university i boston.

Tänk hamn, tänk fiske/pub.
Citera
2019-01-09, 22:09
  #3
Medlem
T-80Us avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Leipreachan
Jag ska åka och hälsa på ett par vänner som bor i Portland, Maine i juli. Det jag undrar på om somrarna är lika som i Sverige? Naturen verkan likna Sverige en hel del och gränser till Kanada.

Hur är invånarna? Lika öppna och sociala som i södern?

Varmare, och framför allt fuktigare, upplevde jag det som. Så upplever jag generellt USA, bortsett från stater som Montana och North Dakota och liknande.
Citera
2019-01-14, 21:04
  #4
Medlem
Inte lika öppna som människor i södern. Men det beror på vilka vi talar om - Maine bor eller sommargäster. Maine bor tycker inte om folk som kommer från "away".
Citera
2019-01-14, 21:07
  #5
Medlem
Denoms avatar
Nä folk överlag är inte så trevliga, vad planerar du att göra på resan?
Citera
2019-04-04, 19:18
  #6
Medlem
FacultyofMinds avatar
Portland är en rätt juste stad. Och åker du under sommaren får du ganska behagliga temperaturer.
Citera
Denna tråd visas även på Travel Forum:
http://www.travelforum.se/f3009276

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback