Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2019-01-09, 20:12
  #1
Medlem
Jag har sett den här dokumentären 10 gånger nu. Ju mer jag tittar, desto mindre fattar jag. Vad handlar den egentligen om?

Buddhafield framställs som en sekt, men ingen var tvingad att vara med. Medlemmarna snackar om hur de blev manipulerade av "ledaren" Michel, men säger samtidigt att de startade gruppen innan Michel dök upp och att han mer eller mindre blev utvald till deras ledare genom att idioterna började avguda honom utan att han bad om det. Han var enligt medlemmarna rolig och spontan, så öfvre medelklass-puckona med för mycket fritid och för lite folkvett började helt sonika att följa honom överallt och lyssna på allt han hade att säga.

Medlemmarna berättade att Michel gav dem shaktienergier eller något som fick dem att bli höga i flera dygn och "se molekyler". Ingen av dessa hopplösa idioter dryftar ens hypotesen att de kanske blev drogade. Nej, trots att de medverkade i dokumentären för att berätta om hur Buddhafield var en sekt så tror de fortfarande att de kunde se molekyler för att en latinobög gnuggade deras ögonlock. Och även när de berättar att Michel försökte återskapa molekyltricket efter att de hade börjat misstro honom, och det inte fungerade, så är det inte en enda av dessa oacceptabelt lågintelligenta garderobsborgare som grunnar på huruvida det kanske var deras egen katastrofalt akuta efterblivenhet som låg till grund för diskrepansen mellan de två erfarenheterna.

Att mannen som denna amerikanska byfåneförening SJÄLVA VALDE ATT GÖRA TILL LEDARE sedan började snacka om hur han stod i kontakt med gud var inget som de funderade över alls.

Sedan är det något om att Michel hade sexuellt utnyttjat manliga medlemmar. Ingen av männen som råkade ut för det kallar det för "våldtäkt". Alla säger bara att de hade sex med honom mot deras vilja. Visst är det hemskt och jobbigt att berätta vad man har varit med om, men om man vill få sitt trauma taget på allvar mitt bland allt flum om molekyler och gudsenergi så kan det ju vara bra om man är på det klara med att man blev våldtagen. Som det nu är så är det flera människor på nätet som har yttrat funderingar kring varför vuxna män i fysisk toppform frivilligt lät sig bli knullade om de inte ville.

Buddhafield hade inga likheter med en sekt. Michel hade inga lakejer. Han var helt ensam med sin makt. ALLA andra medlemmar var på samma nivå (förutom några få rikshjon som var skitlyckliga för att de fick ge honom massage eller bära runt hans picknickstol åt honom).

Vad tycker ni om Holy Hell?
Citera
2020-04-23, 08:33
  #2
Medlem
Men allvarligt, någon måste kolla på dokumentären och sedan kommentera den här så att vi kan snacka om det. Det kan inte bara vara jag som stör ihjäl sig på att medlemmarna är precis lika störda som "ledaren".
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback