Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2019-01-10, 01:42
  #13
Medlem
mendokses avatar
Vad äter du för nåt då?
Det är ju möjligt att du bara ersatt dina sötsaker med en kost som innehåller mer naturligt socker.

Eftersom du säger att du är vegetarian antar jag att du äter ägg och mjölkprodukter?
Citera
2019-01-10, 15:29
  #14
Medlem
Tror inte det har med din vegetariska diet att göra. Men att du dragit ner på tillsatt socker tror jag har med det att göra. Säkert lite psykologiskt också.
Citera
2019-01-10, 20:22
  #15
Medlem
LittleFishs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av killing.fields
Frukt innehåller ju annars otroligt mkt socker. Och många vego produkter innehåller väldigt mkt stärkelse, så.
Frukt är bra eftersom den kommer tillsammans med fibrer vilket hindrar för snabbt upptag och därför skyddar det mot insulinspikar som man annars får av juice där fibrerna extraherats.
Citera
2019-01-12, 22:56
  #16
Medlem
Intressant. Jag själv har också ändrat om till en huvudsakligen växtbaserad kost sen november förra året. Äter dock ägg och fisk några gånger i veckan, ytterst sällan mejeriprodukter.

Känner mig mycket piggare överlag. Märker också att sockersuget minskat. Antar att vårt blodsocker håller sig på en jämnare nivå än förrut.
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback