Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2019-01-09, 19:28
  #1
Medlem
Yoshi.crews avatar
Jag känner att jag har blivit betydligt mindre sötsugen sedan jag började äta vegetariskt. Förut hade jag svårt att hålla mig från socker och var nästan alltid sugen på choklad, men inte längre och det är skönt. Är nyfiken på om detta kan ha något med att jag äter vegetariskt att göra? Varför isåfall?

Annars så funderar jag på hur det kan ha gått till, från att ha så svårt till att hålla sig ifrån sötsaker till att från ingenstans kunna stå emot det.
Citera
2019-01-09, 19:33
  #2
Medlem
tastass avatar
Hur länge har du käkat vegetariskt? Är själv lite fundersam på att sadla om, har börjat med att iaf minska ner lite på köttkonsumtionen.
Citera
2019-01-09, 19:35
  #3
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Yoshi.crew
Är nyfiken på om detta kan ha något med att jag äter vegetariskt att göra? Varför isåfall?

Annars så funderar jag på hur det kan ha gått till, från att ha så svårt till att hålla sig ifrån sötsaker till att från ingenstans kunna stå emot det.

Nej så enkelt är det inte så du får fundera vidare.
Citera
2019-01-09, 19:38
  #4
Medlem
Yoshi.crews avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tastas
Hur länge har du käkat vegetariskt? Är själv lite fundersam på att sadla om, har börjat med att iaf minska ner lite på köttkonsumtionen.

Har ätit vegetariskt i 3 månader, har märkt att jag mår bättre av det, känns allmänt bättre i kroppen.
Citera
2019-01-09, 19:50
  #5
Medlem
Yoshi.crews avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rusur
Nej så enkelt är det inte så du får fundera vidare.

Kanske inte har något med det att göra överhuvdtaget. Känner allmänt att jag mår bättre i kroppen av det, men det kanske bara helt enkelt är att jag gillar vegetariskt mer.
Citera
2019-01-09, 19:53
  #6
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Yoshi.crew
Jag känner att jag har blivit betydligt mindre sötsugen sedan jag började äta vegetariskt. Förut hade jag svårt att hålla mig från socker och var nästan alltid sugen på choklad, men inte längre och det är skönt. Är nyfiken på om detta kan ha något med att jag äter vegetariskt att göra? Varför isåfall?

Annars så funderar jag på hur det kan ha gått till, från att ha så svårt till att hålla sig ifrån sötsaker till att från ingenstans kunna stå emot det.

Annars brukar ju vegetarianer äta för lite så att de blir sockersugna. Hur håller du dig mätt, vad blir du mätt av?
Citera
2019-01-09, 20:04
  #7
Medlem
Yoshi.crews avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rappytt
Annars brukar ju vegetarianer äta för lite så att de blir sockersugna. Hur håller du dig mätt, vad blir du mätt av?

Det var det jag också tänkte, jag trodde att jag skulle känna mig hungrig men kroppen vänjer sig.

Det finns mycket vegetariska alternativ, både Findus och Quorn har massor av vegetarisk mat som finns i affärerna. Tillexempel schnitzlar med mozzarella, grönsaksbiffar, morotsbiffar, soya chorizo korv, grönsaksbullar och strimlor är en del favoriter. Sen kan man även göra mycket av veg-färs som t.ex lasange alternativt spenatlasange.
Citera
2019-01-09, 20:52
  #8
Medlem
Frukt innehåller ju annars otroligt mkt socker. Och många vego produkter innehåller väldigt mkt stärkelse, så.
Citera
2019-01-09, 21:25
  #9
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Yoshi.crew
Kanske inte har något med det att göra överhuvdtaget. Känner allmänt att jag mår bättre i kroppen av det, men det kanske bara helt enkelt är att jag gillar vegetariskt mer.

Jag förstår inte hur du menar med att du gillar den bättre.
Ifall du inte äter kött så är det precis likadant fast utan kött.
Citera
2019-01-09, 21:48
  #10
Medlem
Svea.Folks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Yoshi.crew
Jag känner att jag har blivit betydligt mindre sötsugen sedan jag började äta vegetariskt. Förut hade jag svårt att hålla mig från socker och var nästan alltid sugen på choklad, men inte längre och det är skönt. Är nyfiken på om detta kan ha något med att jag äter vegetariskt att göra? Varför isåfall?

Annars så funderar jag på hur det kan ha gått till, från att ha så svårt till att hålla sig ifrån sötsaker till att från ingenstans kunna stå emot det.

Du tror inte det handlar om att du äter mindre socker och ev. mindre snabba kolhydrater? Sen kanske du har slutat småäta?
Citera
2019-01-09, 22:54
  #11
Medlem
Yoshi.crews avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rusur
Jag förstår inte hur du menar med att du gillar den bättre.
Ifall du inte äter kött så är det precis likadant fast utan kött.

Då har du levt under en sten, man ersätter ju ändå köttet med något som t.ex grönsaksbiffar. Inte så svårt att förstå.
Citera
2019-01-09, 23:00
  #12
Medlem
Yoshi.crews avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Svea.Folk
Du tror inte det handlar om att du äter mindre socker och ev. mindre snabba kolhydrater? Sen kanske du har slutat småäta?

Ja, jag har slutat småäta och det kan ha något att göra med att jag äter mindre socker, sötsuget triggas inte igång. Snabba kolhydrater äter jag heller inte så mycket så det har nog också en betydelse.
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback