Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2006-02-21, 00:17
  #1
Medlem
jaha jovissts avatar
Jag kollade på isdans (för allmännbildning osv...) 20:e feb på kvällen efter hockeytjejernas silver (grattis!) och vad skådar mitt norra?
Jo, Drutten är maskot hos det segrande ryska paret. Drutten var blonderad men jag kände igen henne direkt, vafalls, hur kommer detta sig?

Finns det kopplingar till ryska maffian, var är Gena, kanske dirigerar han en omfattande trafficking av bortglömda tv-mys-figurer och säljer deras tjänster som maskot åt högstbjudande?

Någon som vet vad som hänt med Drutten och Gena efter Sverigemagasinet och historien bakom Druttens plötsliga uppträdande i TV-rutan efter typ 30 år?
Och som blonderad maskot hos det vinnande ryska isdansparet dessutom, bisarrt.
Citera
2006-02-21, 00:26
  #2
Medlem
Drutten heter från början Tjeburasjka och skapades av den ryske barnboksförfattaren Eduard Uspenskij. Originalhistorierna har ingenting med den svenska varianten att göra, förutom att utseendet är ungefär detsamma samt att Gena heter Gena i båda versionerna.
Citera
2006-03-09, 14:54
  #3
Medlem
I själva verket heter den svenska upplagan Drutten och CanceroGena.
Citera
2006-03-09, 15:03
  #4
Medlem
trass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Flarn
Drutten heter från början Tjeburasjka och skapades av den ryske barnboksförfattaren Eduard Uspenskij. Originalhistorierna har ingenting med den svenska varianten att göra, förutom att utseendet är ungefär detsamma samt att Gena heter Gena i båda versionerna.

Den verkliga konspirationen är att de gjordes till svenska figurer på 1970-talet...

Dålig rysk ordvits för den ryskkunnige:

Den gråtande Drutten står naken vid stranden. Gena kommer fram och frågar vad som hänt.

"Buhuu, mina badbyxor flöt iväg!", svarar Drutten.
"Da, chuj s nimi!", säger Gena
"Jo det var just det", utbrister Drutten och börjar storböla.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback