Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2019-01-09, 16:02
  #1
Medlem
InnerSouls avatar
Hej!

Jag sitter på ett hemma-LAN med en polare och vi funderar på om det är möjligt att kunna koppla ihop oss på ett nätverk, så att all ingående traffik blockeras förutom våra?

Exempel: Vi spelar ett spel, som kräver internetanslutning, men när man köar så hittar vi bara varrandra istället för massa randoms och kan lira och mötas ihop istället. Är det möjligt?

Vi kör wifi genom en telia router "TG799vac".

Tusen tack på förhand!

Ber om ursäkt till MOD om tråden hamnat snett.
Citera
2019-01-09, 17:07
  #2
Medlem
Tror du missuppfattat lite hur spelservrar över internet fungerar men jag antar att det finns två möjliga sätt:
1. Det finns något mode eller någon inställning i spelet som du inte vet om som gör det du vill.
2. Du söker upp på Google om man kan skapa en "private server"/"private LAN server" för spelet. Om det finns så är det dock oftast jobbigt att få igång dom om man inte är någon "datornörd".

Annars går det tyvärr inte!

EDIT: Möjligt att jag har missuppfattat din fråga, skriv gärna vad det är för spel ni ska spela.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback