2025-01-20, 20:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Svartediket
Hper det blir skrevet om dette i VG ogs, og ikke bare snakket om p Krimpodden? Hvis det virkelig er snakk om NYE opplysninger, og ikke bare drvtygg av gammel informasjon.

Jeg vet kun om en nyhet og det det er sprsmlet om hvorfor Hagen pleiet omgang med Norges mest kjente formidler av voldstjenester i det samme herrens r da Jan Wiborg ble drept, da Hagen var svrt eksponert konomisk i rettning av Gardermoen og muligens den som hadde mest tape p at ikke det ble valget, da Lrenskog ville blitt en dd bakgrd uten det valget.

Utover det kan jeg kun se at de skal gjenta seg selv og repetere gamle nyheter, da det ikke er gjort kjent noe nytt.

N skal det sies at det er ukjent om politiet og pressen vet om denne omgangen Hagen hadde dengang og om det er eventuellt lagt lokk p den delen av saken, da den ogs vil vispe opp Wiborg saken, hvilke mange maktmennsker helst ser ikke skjer, inkludert muligens pressen som p mange vis sviktet ham p lik linje med stat og politi.
Citera
2025-01-20, 21:54
Medlem
Da Tom Hagen selv nektet svare de angivelige kidnapperne med en bitcoin-overfring, ble politiet tvunget til gjennomfre en lignende overfring selv.

Politiet mtte opptre ansvarlig. Uansett hvor syk og gal Tom Hagen virket vre.
Citera
2025-01-21, 13:10
Medlem
Svartedikets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Solvius
Jeg vet kun om en nyhet og det det er sprsmlet om hvorfor Hagen pleiet omgang med Norges mest kjente formidler av voldstjenester i det samme herrens r da Jan Wiborg ble drept, da Hagen var svrt eksponert konomisk i rettning av Gardermoen og muligens den som hadde mest tape p at ikke det ble valget, da Lrenskog ville blitt en dd bakgrd uten det valget.

Utover det kan jeg kun se at de skal gjenta seg selv og repetere gamle nyheter, da det ikke er gjort kjent noe nytt.

N skal det sies at det er ukjent om politiet og pressen vet om denne omgangen Hagen hadde dengang og om det er eventuellt lagt lokk p den delen av saken, da den ogs vil vispe opp Wiborg saken, hvilke mange maktmennsker helst ser ikke skjer, inkludert muligens pressen som p mange vis sviktet ham p lik linje med stat og politi.

Jeg vet ikke hvem denne formidleren er, eller hvordan du vet at TH har hatt kontakt med denne personen.
Er det kanskje han som er intervjuet i boka om Wiborg-saken, som hadde overhrt en samtale der noen
torpedoer ble instruert i kreve inn penger fra Wiborg?

Det som er ganske penbart i hvertfall er at AE ikke ble drept pga. noe som har med Wiborg eller
valget av hovedflyplass gjre. Men det kan vel kanskje tenkes at TH selv sitter p opplysninger
som kan felle andre personer i den forbindelse, og at det ikke er helt utenkelig at han nyter en viss
beskyttelse av den grunn. Gardermoen var visst et stort prestisjeprosjekt for AP. TH har jo hatt sine
kontakter i partiet - selv om jeg ikke vet om han er AP-mann selv. Men hvis han str bak dette tenker
jeg uansett at han har planlagt slik at det ikke lar seg bevise, AP-beskyttelse eller ikke.
Citera
2025-01-21, 14:20
Medlem
Citat:
Jeg vet ikke hvem denne formidleren er, eller hvordan du vet at TH har hatt kontakt med denne personen.
Er det kanskje han som er intervjuet i boka om Wiborg-saken, som hadde overhrt en samtale der noen
torpedoer ble instruert i kreve inn penger fra Wiborg?

Det som er ganske penbart i hvertfall er at AE ikke ble drept pga. noe som har med Wiborg eller
valget av hovedflyplass gjre. Men det kan vel kanskje tenkes at TH selv sitter p opplysninger
som kan felle andre personer i den forbindelse, og at det ikke er helt utenkelig at han nyter en viss
beskyttelse av den grunn. Gardermoen var visst et stort prestisjeprosjekt for AP. TH har jo hatt sine
kontakter i partiet - selv om jeg ikke vet om han er AP-mann selv. Men hvis han str bak dette tenker
jeg uansett at han har planlagt slik at det ikke lar seg bevise, AP-beskyttelse eller ikke.

Frst og fremst... De som vet noe om denne saken trr varsomt av forstelige grunner og kansje mere varsomt desto mere sensitiv infomasjonen er og n snakker vi om en kjent formidler av vold og skremsels tjenester.

Tror det er liten vits i prve "friste frem" bakgrunnen for en slik type informasjon, men for meg er det en sannhet.

Hvordan dette kan kobles opp mot AEH og hva en som har hendt henne, er at hun ogs viste om dette og kansje var det ikke meningen av Wiborg skulle d og at utfallet krevde en dekkoperasjon som strakk seg helt til Dansk politi og riksadvokat, men p den tiden hadde de allerede tette bnd med dubis virksomhet i forhold til tkelegge Scandinavian Star saken, slik at bndene der skal ingen trekke i tvil.

S la oss si at bakgrunnen simpelt hen kan vre at AEH s mye som ymtet fremp noe om den saken, da hun ogs klarer legge sammen to og to, for damen var p ingen mte dum.

Og vi m legge til grunne at det var fokus i kende grad rundt Wiborg saken fra 2014 og utover, selv om saken da var 20 r gammel. Det var artikler i aviser og krav om gjennopptakelse av etterforskningen etc, slik at det er ikke umulig at AEH hadde et ekstra ye til den saken, da det uten tvil m kunne sies vre slik at Hagen selv hadde stor konomisk eksponering mot at vedtaket ble Gardermoen, ja saktens er det vel sagt at han ville g konkurs om valget ikke ble Gardermoen.

N handler jo Wiborg saken om Gardermoen, men selve drapet. enten tiltenkt eller ei, handlet mest om bevisene Wiborg, en meget nye og etterretterlig mann, kunne vise om selve sabotasjen mot mlingene gjort og hvem som sto bak dette. Det er ikke mulig pst at Hagen ikke hadde interesser som dro i samme rettning som sabotasjene Wiborg ville eksponere, inkludert hvem som sto bak, men s langt kom han alts aldri.

At AEH kan ha nevnt eller sagt noe i den forbindelse kan ikke utelukkes. Kansje viste hun mere om den saken en mange andre, da ektefolk ofte snakker sammen fortrolig. Glad i rdvin som hun var p lik linje med svrt mange andre mennesker, kan ordene falt slik at det kunne oppfattes som en trussel om koble trdene sammen, med tanke p voldsmannen, hendelsen med Wiborg og andre detaljer som bare " hun som serverte kaffen" kunne vite.

Bde Dansk og Norsk politi har sttt p helt feil side i vre lands strste drapssak med 160 dde, deriblandt 29 barn.
De har sttt skulder til skulder med riksadvokat embede i begge land ogs nr det gjelder Wiborg saken, som skjedde ca 4 r etter Scandinavian Star saken.

Det er derfor tydeliggjort at moralen er tynn i de hyere rekker og hvorfor skulle ikke det spille en rolle i ogs denne sak?
Citera
2025-01-21, 14:48
Medlem
Svartedikets avatar
Citat:
S la oss si at bakgrunnen simpelt hen kan vre at AEH s mye som ymtet fremp noe om den saken, da hun ogs klarer legge sammen to og to, for damen var p ingen mte dum.

Det har da vrt mange nok som har "ymtet" om at Wiborg ikke tok sitt eget liv, men ble drept. Det er skrevet bok om det. Hvordan i all verden kunne AE vre "tungen p vektskla" i en snn sak? Tviler sterkt p at hun satt p noe som kunne skadet noen i en rettslig sammenheng. I hvertfall ikke nok til at hun mtte d for kunnskapen sin. For si det slik - at hvis AE ikke bare visste, men satt p beviser som faktisk kunne felle noen i Wiborg-saken, s ville det garantert vrt andre som satt p beviser som var minst like inkriminerende. Det er s lite logisk at AE av alle skulle hatt noe si for den saken overhodet.

Da er det nok heller TH som eventuelt kan felle folk, og kanskje det kan vre grunnen til at folk har sleiket ham oppetter ryggen.
Eller i hvertfall unnlatt dra ham for retten.
Citera
2025-01-21, 15:04
Medlem
Citat:
Det har da vrt mange nok som har "ymtet" om at Wiborg ikke tok sitt eget liv, men ble drept. Det er skrevet bok om det. Hvordan i all verden kunne AE vre "tungen p vektskla" i en snn sak? Tviler sterkt p at hun satt p noe som kunne skadet noen i en rettslig sammenheng. I hvertfall ikke nok til at hun mtte d for kunnskapen sin. For si det slik - at hvis AE ikke bare visste, men satt p beviser som faktisk kunne felle noen i Wiborg-saken, s ville det garantert vrt andre som satt p beviser som var minst like inkriminerende. Det er s lite logisk at AE av alle skulle hatt noe si for den saken overhodet.

Da er det nok heller TH som eventuelt kan felle folk, og kanskje det kan vre grunnen til at folk har sleiket ham oppetter ryggen.
Eller i hvertfall unnlatt dra ham for retten.

N prvde jeg virkelig pedagogisk forklare sammenhengen med at den som hadde mest konomisk eksponering mot at valget falt p Gardermoen, hvilke er tydeligjort i pressen med tanke p Lillehammer omrdet og ikke minst selve Lrenskog, ogs tilfeldigvis viser seg vre en rtass, en der ikke gr av veien for true, har vpen, omgang med voldsformidler tilfeldigvis den tiden nr Wiborg ble drept, noe som nok ikke var tiltenkt og at damen han har vrt sammen med hele sitt voksne liv, plutselig er borte vekk.

Jeg sier ikke at hun ndvendigvis mtte ha "tungen p vektsklen", men at om hun overhode kan ha nevnt eller brakt en saken opp i forbindelse med hva en, skulle kunne utlse en noe strre en det hun s for seg og derav denne sak.

Dette med Wiborg vs Hagen er ikke noe nytt i denne trden, men det nye rundt den delen av trden er Hagens omgang med en formidler av vold og frykt tjenester for ble nringslivbet, men ogs som skal ha operert i grsonen rundt etterettning.

Hvordan kan det vre seg at alt tenkelig lekkes i saken, men man vet liksom ikke dette om voldformidleren og hans omgang med Hagen? Er det ikke merkverdig at en mann som har ftt snudd hver eneste stein i livet, liksom har klart holde en spass vesentlig detalj skjult?
Citera
2025-01-21, 17:40
Medlem
Svartedikets avatar
Citat:
Hvordan kan det vre seg at alt tenkelig lekkes i saken, men man vet liksom ikke dette om voldformidleren og hans omgang med Hagen? Er det ikke merkverdig at en mann som har ftt snudd hver eneste stein i livet, liksom har klart holde en spass vesentlig detalj skjult?

Det er jo godt kjent at TH brukte "meglere" (les: torpedoer) i forbindelse med Kvitfjellprosjektene
og OL p Lillehammer. Dette vet jo politiet det meste om, selv om pressen ikke har skrevet noe om
akkurat det. Men det kan jo vre at disse "hndtlangerne" ogs har hatt oppdrag for andre som
kanskje helst ikke ser at det blir kjent. Man kan vel si det slik at der det fins penger, fins det ogs
torpedoer, og ikke alle av dem er typisk for sitt fag, alts svre bolere fulle av tatoveringer.
Man m vel helst se etter i miljene rundt skalte "sikkerhetstjenester", der man heller treffer p
gamle FN-soldater og folk med ambassadejobber enn gjengkriminelle. Den tidligere tyske politimannen
R@lph D som styrer p Kvitfjell Hotel er kanskje nrliggende i den sammenhengen.
Citera
2025-01-22, 09:30
Medlem
Citat:
Det er jo godt kjent at TH brukte "meglere" (les: torpedoer) i forbindelse med Kvitfjellprosjektene
og OL p Lillehammer. Dette vet jo politiet det meste om, selv om pressen ikke har skrevet noe om
akkurat det. Men det kan jo vre at disse "hndtlangerne" ogs har hatt oppdrag for andre som
kanskje helst ikke ser at det blir kjent. Man kan vel si det slik at der det fins penger, fins det ogs
torpedoer, og ikke alle av dem er typisk for sitt fag, alts svre bolere fulle av tatoveringer.
Man m vel helst se etter i miljene rundt skalte "sikkerhetstjenester", der man heller treffer p
gamle FN-soldater og folk med ambassadejobber enn gjengkriminelle. Den tidligere tyske politimannen

Jeg kan virkelig ikke si meg enig i at "der det finnes penger, finnes det torpedoer".

For det er simpelt hen ikke sant, da mange forettningsfolk kjrer et rent lp, mens vi her ser p det motsatte.

S hva gjorde s disse meglerene for Hagen p Kvitfjell og og Lillehammer?

Det vanlige tjenestene fra disse er inkasso tjenester via volds og skremsels agendaen og ikke eiendomsutvikling, hndverker tjenester eller service nringen.

En eiendomsutvikler som bruker volds og skremsels tjeneste ytere i sine prosjekter, m da kunne sies g fram p mter der er langt vekk fra hva en lrer p BI og liknende eller hva som er normen for eiendomsutviklere.

Greit vi har noen grelle eksempler som han som eier Fredensborg Eiendom, der brukte torpedoer mot offentlig ansatte, bevpnet med AK47 for komme til den rikdommen han n besitter, men det er ikke normalen.

Greit vi har en underskog av "entreprenrer" som skrapte sammen kaptial via diverse typer knark, men det er heller ikke normen.

S hvilke tjenester leverte s disse formidlerene av vold og trusler for Hagen gitt at dette er s godt kjent og hvor er det det er s godt kjent fra om jeg trr sprre?
Citera
2025-01-26, 23:55
Medlem
Tidlig i trden var teorien om forgiftning diskutert. For eks gift i kaffe, morgenmedisin, etc.
Man behver ikke vre helt dd for ikke klare svare p anrop.
Citera
2025-01-27, 14:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av norrrrrmannn1
Politiet har s absolutt sviktet.

Jeg har helt siden starten redgjort for hvorfor dette ikke er konemord og jeg skjnner virkelig ikke hvorfor politiet ikke har fattet dette.

La meg repetere:

For starte med utgangspunktet at TH skulle ha interesse av drepe sin kone, jeg har ikke sett noe motiv for det, snarere tvert i mot- men la oss si at han har motiv.

Hadde det vrt snakk om drepe en kone i affekt - helt med p det, det skjer hele tiden.
Planlegge et drap p kone, da blir det sjeldnere.
Bruke leiemorder og risikere bli utpresset i evig tid etterp blir mer tvilsomt, da begynner det bli langt mellom kjent tilfeller uten at jeg skal pberope meg ha oversikt, men jeg kommer ikke p et eneste.

La oss da anta det, at TH finner motiv og hyrer en leiemorder, fullt mulig at han som milliardr fr slike tilbud levert av folk som kan ha troverdighet rundt at ikke dette ender som utpressing og ikke konemord.

Da velger alts denne leiemorderen en falsk kidnappingshistorie som vi n vet ble etterforsket av mer enn 100 etterforskere p det meste, vi snakker kryptokidnapping som politi over hele verden vil se oppklart for unng et nytt kriminelt forretningsomrde.

Nr vi ogs vet at TH sitt alibi var veldig svakt, han var nr i tid og sted og var avhengig av at helseappen var i bevegelse for f alibi.
At en s proff skurk som har gjennomfrt dette helt uten at bilen synes p kamera, uten legge igjen noe spor i det hele tatt under aksjonen skal risikere at en 68 r gammel oppdragsgiver sitte med brev og besksforbud og bli herjet med av kripos sine avhrseksperter.

Sannsynligheten for at ikke denne skurken hadde valgt en helt annen metode - hvilken som helst metode ville hatt en langt mindre etterforskning.

Politiet sier selv at de er p med 10 etterforskere og har tro p en lsning - etter - at TH er renvasket.

At politiet ikke har sett disse avgjrende detaljene har skuffet veldig - spesielt n om de bekrefter at TH er uskyldig.

Sttter denne her! Virkelig veldig usannsynlig. Samtidig virker det usannsynlig at noen i nr relasjon ikke er innblandet ogs 😅
Citera
2025-01-27, 15:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kanuttene
Tidlig i trden var teorien om forgiftning diskutert. For eks gift i kaffe, morgenmedisin, etc.
Man behver ikke vre helt dd for ikke klare svare p anrop.

Nei det holder for eksempel at man sitter kneblet og stripset etter et stygt p tryne assistert tilfelle inn i trappa og at noen andre er i besittelse av din telefon etter ha satt deg i den situasjonen du deretter befinner deg inne p et toalettrom.
Citera
2025-01-28, 10:05
Medlem
Citat:

I flge det vi kan lese her, skal Hagen ha brukt TORPEDOER(flere en bare en?), i forbindelse med sitt engasjement p Lillehammer og Kvitfjell. Og dette skal vre "godt kjent", uten at jeg direkte selv kan si ha hrt om dette fr.

N skal jeg riktig nok innrmme at jeg kun tidvis har lest innlegg fra denne trden og ellers ikke direkte kunne fulgt med i saken like godt som mange andre.

Det var nytt for meg at Hagen skal ha brukt torpedoer, dvs leverandrer av volds, trussel og skremsels tjenester der oppe i dalom, mens jeg s mere for meg at linken med srlig en godt kjent formidler av slike tjenester og som selv har vrt aktiv, sin omgang med Hagen i rundt den tiden Jan Wiborg ble drept i Kbenshavn.

La oss n si at dette med Jan Wiborg er feil og at det det handlet om var nettopp Kvitfjell og Lillehammer.

Kan man virkelig i Norge bare buse frem i det private nringsliv med slike bller som frontmenn og verken stoppes av politiet eller av pressen? True til seg ting man vil ha, ved hjelp av r muskel og voldsmakt?

Det hres ut som reneste anarkiet spr du meg. Et anarki som kun kan eksistere med en viss form for beskyttelse mot feks politi og presse, da disse tross er der for regulere slike forhold.

Er det noen som kan kaste lys over hva disse voldsmenn gjorde der oppe i Hagens tjenste?

Hos politiet har de noe de kaller for "Modus Operandis" og dersom det er kjent at Hagen leide inn voldsmenn som endel av sine forrettningstrategi, ja hva hindrer han i det samme gjeldende egen kone og hennes forsvinning?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in