Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2023-06-08, 19:44
  #105877
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Skaanseth
Du sa tidlig at den alvorlige siktelsen bare var et avtalt spill mellom politiet og TH for å få de ekte kidnapperne til å slappe av og dermed begå feil. Etter dette tror jeg du for alltid vil bli tatt med en klype salt ang. hva du tror og ikke. Det blir til at man bare skumleser dine innlegg.
Du har skrevet mye rart. Bl.a. at Anne har hengt seg i trappa og at familien bare ville dekke over for å unngå skammen.
Ang de nye siktelsene, og at det er personer som muligens ikke har relasjoner til TH, så kan det være en mellommann her.
Jeg synes ingen av hypotesene mine, som du nevner er spesielt usannsynlig, i det minste, ikke på tidspunktet de ble presentert (Spill vs kidnappere har skjedd før (ref siba-kidnappingen) og trappe-hypotesen var et forslag til forklaring på helseappens registrering av "fall i trapp" - at en familie ønsker å dekke over et selvmord, har skjedd før, og Hagenfamilien er bare mennesker, tross pengene).

Jeg har aldri bare hatt én (1) hypotese!

Den dummeste hypotesen min (eller takboks-hypotesen min er forresten også litt teit ), er antakeligvis, min TH-skyldig-hypotese (takboks-hypotesen min er forøvrig også en TH-skyldig-hypotese); "Fritzl-hypotesen" - men etter at jeg fant god faktakunnskap om seriemordere, har "Fritzl-hypotesen" blitt skrotet.

Jeg trodde nemlig at noen seriemordere var såpass stolt over hva de hadde gjort (tror jeg snappet det opp ifm Fritzl-saken), såpass at de ønsker å bli avslørt på et tidspunkt.

Men forskningen har gått fremover siden sist, og det har vist seg at det var bare en myte:

https://www.fbi.gov/stats-services/p.../serial-murder

Myth: Serial killers want to get caught.


Edit: Jeg mener ikke at Fritzl var en seriemorder, men det var mange offer over en lang periode (årevis). Både overgrep, kidnapping og drap. Ergo serieforbryter/-overgrep/-drap, på en måte (uten at jeg har hørt at Fritzl har blitt kalt seriemorder/-overgriper/-forbryter).

Jeg tenkte likevel at det var samme modus i Fritzl-hypotesen.

Betegnelsen "Fritzl-hypotesen" kommer av at forbrytelsen foregikk i hjemmet, uten at familien/naboer/leietagere visste om det.
Fritzl-hypotesen bygget på at AEH kunne ha oppdaget et slags skrekk-kammer a la Fritzls, og at hun ble drept, for å forhindre avsløring.
Det var alle unødvendige risikomomenter som hadde blitt oversett, som gjorde at jeg fikk fornemmelsen, at TH selv ønsket å bli avslørt på et tidspunkt, men at det var han selv som ønsket å bestemme når det skulle skje (ikke AEH) - at han ønsket å leke katt og mus med politiet. "Legge frem hint", men kun hint som var udugelig som bevis - typ "se - men ikke rør", til politiet.
__________________
Senast redigerad av Havhest 2023-06-08 kl. 20:39.
Citera
2023-06-09, 02:32
  #105878
Medlem
Garantert longshot, men. Hytte overtent på Kvitfjell.

https://www.tv2.no/direkte/jpybz/sis...4edcbeafa74aed
Citera
2023-06-09, 02:41
  #105879
Medlem
Skaanseths avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Havhest
Jeg synes ingen av hypotesene mine, som du nevner er spesielt usannsynlig, i det minste, ikke på tidspunktet de ble presentert (Spill vs kidnappere har skjedd før (ref siba-kidnappingen) og trappe-hypotesen var et forslag til forklaring på helseappens registrering av "fall i trapp" - at en familie ønsker å dekke over et selvmord, har skjedd før, og Hagenfamilien er bare mennesker, tross pengene).

Jeg har aldri bare hatt én (1) hypotese!

Den dummeste hypotesen min (eller takboks-hypotesen min er forresten også litt teit ), er antakeligvis, min TH-skyldig-hypotese (takboks-hypotesen min er forøvrig også en TH-skyldig-hypotese); "Fritzl-hypotesen" - men etter at jeg fant god faktakunnskap om seriemordere, har "Fritzl-hypotesen" blitt skrotet.

Jeg trodde nemlig at noen seriemordere var såpass stolt over hva de hadde gjort (tror jeg snappet det opp ifm Fritzl-saken), såpass at de ønsker å bli avslørt på et tidspunkt.

Men forskningen har gått fremover siden sist, og det har vist seg at det var bare en myte:

https://www.fbi.gov/stats-services/p.../serial-murder

Myth: Serial killers want to get caught.


Edit: Jeg mener ikke at Fritzl var en seriemorder, men det var mange offer over en lang periode (årevis). Både overgrep, kidnapping og drap. Ergo serieforbryter/-overgrep/-drap, på en måte (uten at jeg har hørt at Fritzl har blitt kalt seriemorder/-overgriper/-forbryter).

Jeg tenkte likevel at det var samme modus i Fritzl-hypotesen.

Betegnelsen "Fritzl-hypotesen" kommer av at forbrytelsen foregikk i hjemmet, uten at familien/naboer/leietagere visste om det.
Fritzl-hypotesen bygget på at AEH kunne ha oppdaget et slags skrekk-kammer a la Fritzls, og at hun ble drept, for å forhindre avsløring.
Det var alle unødvendige risikomomenter som hadde blitt oversett, som gjorde at jeg fikk fornemmelsen, at TH selv ønsket å bli avslørt på et tidspunkt, men at det var han selv som ønsket å bestemme når det skulle skje (ikke AEH) - at han ønsket å leke katt og mus med politiet. "Legge frem hint", men kun hint som var udugelig som bevis - typ "se - men ikke rør", til politiet.


Så, nå innrømmer du å ha skrevet at Anne hengte seg i trappa, noe du blånektet for å ha skrevet sist.
Litt samme som at du nektet for å ha skrevet at du hadde en ektemann som var narsissist. Men så fant Formann innlegget. Du er avkledd som en bruker uten troverdighet.
Når du skriver at politiet etterforsker saken som en kidnappingssak, så er det ren løgn.
Du prater rett og slett bare tull og tøys.
__________________
Senast redigerad av Skaanseth 2023-06-09 kl. 02:56.
Citera
2023-06-09, 03:19
  #105880
Medlem
Skaanseths avatar
Citat:
Ursprungligen postat av datomerking
Garantert longshot, men. Hytte overtent på Kvitfjell.

https://www.tv2.no/direkte/jpybz/sis...4edcbeafa74aed


Får se etterhvert om det dukker opp noe bilde.
Hytta til TH har adresse Jerpehaugen 3, Fåvang.
Citera
2023-06-09, 03:59
  #105881
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Skaanseth
Så, nå innrømmer du å ha skrevet at Anne hengte seg i trappa, noe du blånektet for å ha skrevet sist.
Litt samme som at du nektet for å ha skrevet at du hadde en ektemann som var narsissist. Men så fant Formann innlegget. Du er avkledd som en bruker uten troverdighet.
Når du skriver at politiet etterforsker saken som en kidnappingssak, så er det ren løgn.
Du prater rett og slett bare tull og tøys.
Dette er løgn, og jeg har rapportert deg for personangrep.

Hvis jeg har eller har hatt en narsissist som har plaget meg, så er det min business hva jeg ønsker å gjøre med det.

Hvis jeg skriver det her I tråden, for å forklare noe, ved å bruke mine erfaringer som en paralell, så kan jeg det. Det er on topic!

Hvis du bruker samme informasjon for å angripe meg, så er det personangrep og off topic!

Man kan ikke ta ord og utsagn ut fra sin kontekst - betydningen blir da noe helt annet. Derfor blir alt du skriver her feil.
Citera
2023-06-09, 10:39
  #105882
Medlem
GG99Slayers avatar
Du har også kommet med/fremmet påstander om at AEH var dement, dette nekter du også for..
Citera
2023-06-09, 11:03
  #105883
Medlem
Skaanseths avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Havhest
Dette er løgn, og jeg har rapportert deg for personangrep.

Hvis jeg har eller har hatt en narsissist som har plaget meg, så er det min business hva jeg ønsker å gjøre med det.

Hvis jeg skriver det her I tråden, for å forklare noe, ved å bruke mine erfaringer som en paralell, så kan jeg det. Det er on topic!

Hvis du bruker samme informasjon for å angripe meg, så er det personangrep og off topic!

Man kan ikke ta ord og utsagn ut fra sin kontekst - betydningen blir da noe helt annet. Derfor blir alt du skriver her feil.


Her inne kan man skrive stort sett hva man vil, men hvis du bevist lyver, så vil jeg påpeke det.
Her kan det til tider gå hardt for seg, og det må man tåle. Det må jeg tåle, og det må du tåle. Bruk gjerne rapporteringsknappen hvis du mener at noen regler er brutt. Muligheten er der, så benytt den.
Citera
2023-06-09, 11:56
  #105884
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GG99Slayer
Du har også kommet med/fremmet påstander om at AEH var dement, dette nekter du også for..
Det er en annen som har spredd det ryktet tidlig i tråden. Og det vet du!

Jeg kjenner ikke familien, og har derfor ingen rykter å komme med. Jeg har bare opplysninger som allerede er postet på Internett, og opplysninger i media generelt.
Citera
2023-06-09, 12:14
  #105885
Medlem
Legokatts avatar
Da kan alle seriemordere puste lettet ut. Havhest har avsluttet den intense jakten på «telefonen-på-bordet -seriemorderne» som også la inn en gåte om hytteturen i plottet😺
(godt ment spøk)
Citera
2023-06-09, 12:39
  #105886
Medlem
Skaanseths avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Havhest
Det er en annen som har spredd det ryktet tidlig i tråden. Og det vet du!

Jeg kjenner ikke familien, og har derfor ingen rykter å komme med. Jeg har bare opplysninger som allerede er postet på Internett, og opplysninger i media generelt.


Poenget er at du i ettertid nekter for hva du har skrevet.
Citera
2023-06-09, 13:03
  #105887
Medlem
Legokatts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av first.spring
Approx 50 mill NOK.
Får mange par Sprox for den summen.
Filmen koster 50 kr.

Har en følelse av at Lørenskog-saken er unik men hvilke saker kan man egentlig sammenligne med sett i lys av brikkene? (mener alle brikkene)

Finnes det andre saker enn denne filmen?
Citera
2023-06-09, 14:09
  #105888
Medlem
Legokatts avatar
Noe er merkelig med at SMS’en der hytteturen ble utsatt ble sendt skriftlig til HHB1.

Lurer på om det kan være så enkelt som at da HHB1 dro på jobb til militærleieren den dagen lå AEH i baksetet etter å ha dratt til fots fra S4 i forkledning. (forklarer at klærne hennes ble funnet på åstedet = hun tok dem av selv og kledde på seg nye klær)

Ble HHB1 sett på kamera ville hun ha hatt en god grunn til å kjøre ifra Lørenskog. AEH ble så fraktet videre med en annen bil / eventuelt på et annet vis til et planlagt skjulested mens HHB1 dro videre på jobb.

«Sykt barn» kan fakes og akkurat denne dagen var det del av en plan å skulle dra senere på jobb slik at AEH kunne fraktes ut av Lørenskog på en smart måte.

Forklarer hvorfor ingen har sett en bil parkert utenfor S4, samt ingen informasjon om avslørende bilspor mot eller ved S4. Ingen bil ble benyttet i plottet og ingen GM tok risiko med å parkere en bil like utenfor S4, noe som lett kunne ha blitt avslørt hvis noen gikk forbi.

«Medial / basic legebehandling» i kryptert e-post kan ha utspring fra utdannelse i militæret uten at jeg vet det sikkert.

Kom på teorien i farten men vet ikke om HHB1 kjørte til jobb den dagen eller hvor hun jobbet.

Noen som vet dette?
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback