Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2022-12-21, 19:24
  #99013
Medlem
Skaanseths avatar
Citat:
Ursprungligen postat av z-z-z
Fetad: Er du sikker på det?
Er ikke kjellertrappen ganske nære inngangsdøren og trapp opp til 2.etasje litt lengre inn i huset?


Har du ikke sett plantegningen for 1 etg?
Citera
2022-12-21, 22:37
  #99014
Medlem
Svartedikets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skaanseth
Ja, tror ikke det er lenge at informasjon blir lagret i disse basestasjonene, men jeg vil tro at de har fått hentet ut all info før at det gikk tapt.
Politiet er litt sparsom med opplysninger, men enkelte apper, treningsapper, osv, lagrer hvor telefonen er til enhver tid.
Vi får håpe at de har noe gps-materiale, og det tror jeg de har, siden de kan mene at hun falt ned trappa.
Nå vil jo slike posisjoner først og fremst fortelle om lengde og breddegrad, (x og y), men ikke Z, altså høyde.
Jeg har tenkt på om det kan være kjellertrappa også hun falt ned, og ikke trappa til 2 etg. Hvis skrittelleren og evt app ikke kan gi info om høyde over havet. Bare en tanke, men kanskje ikke sannsynlig, vet ikke. Vanskelig å si når man heller ikke har noe plantegning for kjeller eller 2 etg.
Plantegning for første etasje er basert på det nrk-intervjuet der de filmet hele etasjen, og så er det laget en tegning ut av det. Men de to trappene ligger jo overfor hverandre, samme sjakt, så hvis man står midt i trappa, så kan ikke gps-posisjonen fortelle hvilken trapp det er snakk om.
Undrer også hvor mye bevegelse som skal til for å gi utslag på denne skrittelleren som er innebygd.
Går det ann å flytte telefonen uten at det registreres i appen, og heller ikke i råmaterialet?

Jeg tror ikke helseappen har noen reell høydereferanse i forhold til m.o.h., men det fins
apper som har kompassfunksjon, og en som heter "My Altitude". Det er ikke gitt indikasjoner
på at noe slikt var installert på AE sin telefon, dog.

Så jeg tror du har et poeng her. Trappefallet kan ha vært i kjellertrappa, i og med at begge
trappene har samme topp- og bunnpunkt rent geografisk.

Citat:
Ursprungligen postat av z-z-z
Fetad: Er du sikker på det?
Er ikke kjellertrappen ganske nære inngangsdøren og trapp opp til 2.etasje litt lengre inn i huset?

Som nevnt over, toppen av kjellertrappa har nøyaktig samme koordinater som den i etasjen over.
Citera
2022-12-21, 22:44
  #99015
Medlem
Svartedikets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Legokatt
Det sto i media at politiet mente hytteturen var en gåte. Så her er det vanskelig å forstå hva de trodde eller ikke trodde.

Det er vel temmelig lenge siden de uttalte dette. De har i senere tid uttalt at de
har revurdert obervasjoner gjort i initialfasen av etterforskningen. Sannsynligvis
basert på et oppdatert og mer utfyllende bevisbilde. Om dette omfatter f.eks.
telefonaktiviteten og planlegging/utsettelse av hytteturen, vet jeg ikke. Men faktum
er at nesten all opprinnelig informasjon om hendelsene på forsvinningsdagen kom
fra TH selv. Så begynte politiet smått om senn å finne avvik fra THs narrativ.
Citera
2022-12-22, 00:44
  #99016
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av z-z-z
Hvem er "De"?
Jeg har ikke sett at noen her har "bestemt seg for at TH er uskyldig".

Enig ! Her er det bare folk som har bestemt seg for at han et skyldig og så er det noen av oss som er åpne for flere teorier og som gjerne vil få lov til å diskutere dem.
Citera
2022-12-22, 03:19
  #99017
Medlem
Skaanseths avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nvaf
Enig ! Her er det bare folk som har bestemt seg for at han et skyldig og så er det noen av oss som er åpne for flere teorier og som gjerne vil få lov til å diskutere dem.


Kanskje ikke så rart at alle tror at Tom Hagen er skyldig.
Anne blir borte, igjen står et bad med slepespor bestående av avføring, et toalett som er tilgriset med blod. Man finner ut at Anne har søkt på Google om hvordan gå frem ved skilsmisse, og om det finnes leiligheter til leie i Gjøvik. Vitner fra en forening bekrefter at hun ville skille seg. Et ektepar som vitner om at hun virket redd i tiden forut.
En TH som i avhør sier at de aldri har diskutert skilsmisse, som i NRK-intervju sier at de hadde et godt ekteskap, men som i sine private notatbøker skriver om alvorlige ekteskapsproblemer helt fram til 2018, og at han fryktet de økonomiske og sosiale konsekvensene ved en skilsmisse, og at noe måtte gjøres.
Samme TH som har truet eks-svoger på livet. Ikke bare i 93, men også rundt 2004.
Tyder på at han er langsint denne TH. At han bruker ord som "drepe sakte men sikkert" tyder jo på at han har et brennende hat inni seg, selv om svogeren visstnok lever i beste velgående i dag.

Ved siden av dette som jeg har skrevet, så kommer alle småtingene;
# TH husker ikke om han kjørte gangveien den morgenen.
# TH blir sint fordi at politiet vil undersøke loftet.
# TH vil sove i huset allerede samme kveld, selv om han er klar over at evt dna-spor og avtrykk av en GM vil bli forurenset.
# Manglende vaskebøtte.
# TH får liksom ikke til å bruke minibankkort, datamaskin, skrive sms, og må risse inn sin egen pinkode på sin mobil for at den ikke skal glemmes av. Ingeniøren fra Hadeland som er skarp nok til å bygge seg opp en formue på 2 milliarder.

Bare nevner det. Tror ikke at det er så rart at alle tror at det er TH som står bak.
Anne vil skille seg etter 50 års turbulent ekteskap, og gir tydelig uttrykk i foreningen om at hun ønsker skillsmisse. 2 uker etterpå er det bare blodsporene gjenn av henne. Helt tilfeldig?
Citera
2022-12-22, 04:43
  #99018
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Skaanseth
Samme TH som har truet eks-svoger på livet. Ikke bare i 93, men også rundt 2004.
Tyder på at han er langsint denne TH.

Det er vel ikke så rart at TH har truet eks-svogeren på livet i 2004 med tanke på dette innlegget fra Ittno.

(FB) Norge - Anne-Elisabeth Falkevik Hagen kidnappet, krav om 9 mill euro, 2018-10-31
Citera
2022-12-22, 10:50
  #99019
Medlem
Svartedikets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Braskamin58
Det er vel ikke så rart at TH har truet eks-svogeren på livet i 2004 med tanke på dette innlegget fra Ittno.

(FB) Norge - Anne-Elisabeth Falkevik Hagen kidnappet, krav om 9 mill euro, 2018-10-31

Ikke "eks-svogeren" som ga AE råd om advokat. De har ikke hatt kontakt etter krisen i 1993.
Sannsynligvis en venninne, og ikke utenkelig at det er samme venninne som ble intervjuet i Dagbladet.

Sitat fra intervjuet som sto på trykk i september 2022:

"Hun hadde det ikke bra i ekteskapet med Tom Hagen, og var fast bestemt på å gå fra han. I og med at jeg også er skilt, spurte hun meg om mine erfaringer og råd knyttet til en skilsmisse. Jeg rådet henne til å kontakte advokat for å bistå henne."
Men for all del, denne venninnen er også blitt truet etter å ha gått ut i media. Siterer videre:
"Hun innrømmer at det var ubehagelig å motta telefoner, SMS- og messengermeldinger etter intervjuene med Dagbladet og Se og Hør. Liv Engom legger til at hun har hatt noen ubehagelige opplevelser etter å ha uttalt seg tidligere. Noen av meldingene opplever hun som truende.

– Det var ikke noe hyggelig, og jeg var ikke mye ute i mørket den første tiden etterpå. På dagtid skvatt jeg da folk kom bak meg, forteller hun."
Citera
2022-12-22, 11:31
  #99020
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Svartediket
Ikke "eks-svogeren" som ga AE råd om advokat. De har ikke hatt kontakt etter krisen i 1993.

Det tror jag vad jag vill om.
Citera
2022-12-22, 11:50
  #99021
Medlem
Skaanseths avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Braskamin58
Det er vel ikke så rart at TH har truet eks-svogeren på livet i 2004 med tanke på dette innlegget fra Ittno.

(FB) Norge - Anne-Elisabeth Falkevik Hagen kidnappet, krav om 9 mill euro, 2018-10-31

Usikker på om det er noen sammenheng. Vet ikke hva slags papirer som ble funnet hvor.
Svogeren ser ut til å være en stein i skoen for TH. Uten han så hadde saken kanskje sett helt annerledes ut. Han er vel et av nøkkelvitnene, og også den som ble truet av THs bror Sverre.
TT, og først og fremst Havhest har antydet av svogeren er en som har ødelagt Hagen-familien.
Men vi vet jo ikke om det er svogeren som har tatt første steg, eller om det er Anne, eller begge deler, men det er jo tydelig at Havhest har et hat til han, og har visst om han i lang tid før at det i det hele tatt kom i media at han hadde vært involvert i en ekteskapskonflikt.
Hun har hintet om shampoohår, Drøbak, og eget firma. Hun har også tegnet et negativt bilde av han p.ga. bunkersen som er under huset hans, selv om det finnes 10.000 slike hus med bunkers under, fra verdenskrigen og den kalde krigen med sovjet.
Får håpe at det ikke blir som i Orderud-saken, der viktige personer plutselig ble borte.
Citera
2022-12-22, 11:55
  #99022
Medlem
Skaanseths avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Svartediket
Ikke "eks-svogeren" som ga AE råd om advokat. De har ikke hatt kontakt etter krisen i 1993.
Sannsynligvis en venninne, og ikke utenkelig at det er samme venninne som ble intervjuet i Dagbladet.

Sitat fra intervjuet som sto på trykk i september 2022:

"Hun hadde det ikke bra i ekteskapet med Tom Hagen, og var fast bestemt på å gå fra han. I og med at jeg også er skilt, spurte hun meg om mine erfaringer og råd knyttet til en skilsmisse. Jeg rådet henne til å kontakte advokat for å bistå henne."
Men for all del, denne venninnen er også blitt truet etter å ha gått ut i media. Siterer videre:
"Hun innrømmer at det var ubehagelig å motta telefoner, SMS- og messengermeldinger etter intervjuene med Dagbladet og Se og Hør. Liv Engom legger til at hun har hatt noen ubehagelige opplevelser etter å ha uttalt seg tidligere. Noen av meldingene opplever hun som truende.

– Det var ikke noe hyggelig, og jeg var ikke mye ute i mørket den første tiden etterpå. På dagtid skvatt jeg da folk kom bak meg, forteller hun."


Slik jeg forstår det, så skal Sverre ha truet flere, ikke bare eks-svogeren.
Kanskje har han truet også denne Liv.
Klart hun blir redd. TH er/var ingen hvem som helst. Søkkrik, losjemedlem, og har høytstående venner i AP og andre steder.
Citera
2022-12-22, 11:57
  #99023
Medlem
Skaanseths avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Braskamin58
Det tror jag vad jag vill om.

mm
Citera
2022-12-22, 12:23
  #99024
Medlem
Svartedikets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skaanseth
TT, og først og fremst Havhest har antydet av svogeren er en som har ødelagt Hagen-familien.

Han er ikke populær i en viss krets (les: Hagen-familien).

Gammelt sitat, men det taler sitt tydelige språk:

Citat:
Ursprungligen postat av Bolony
Nei, jeg mener ikke det. Det jeg sier er at noen ganger kan hvem som helst miste hodet en smule når ting går utover f.eks kvinner og barn.
Eks-svogeren får nok aldri hilse på St. Peter 😉
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback