Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2022-12-06, 02:50
  #98413
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kornblomst
Det er helt naturlig å forsøke fasttelefon, når man ikke får svar på mobilen.

Vi vet at HHB1 gjorde nettopp det, ringte fasttelefonen da hun ikke fikk svar på mobilen, og TH besvarte anropet like etter at han kom hjem. Men før TH hadde "oppdaget" slepespor, trusselbrev osv. Ca 13:40. En angivelig meget kort samtale, der de bare fastslo at ingen av de visste hvor AE var. Før TH angivelig løp over hele huset og lette etter AE. Før TH ringte AEs mobil uten å høre ringetonen.

Så, det er mistenkelig at TH ringte mobilen åtte ganger, uten å få svar, og uten å forsøke fasttelefonen.

Se på hen andre her, hen forstår ingen ting.
At hen er svensk er ikke formildende.
Nei jeg vet hvor mye jeg surrer med mobilen selv, jeg glemmer den igjen både her og der, og plutselig er den på lydløs og ikke.
Citera
2022-12-06, 03:22
  #98414
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Formann
Se på hen andre her, hen forstår ingen ting.
At hen er svensk er ikke formildende.
Nei jeg vet hvor mye jeg surrer med mobilen selv, jeg glemmer den igjen både her og der, og plutselig er den på lydløs og ikke.

Undersøker om gjerningsmennene flyttet på mobilen til Anne-Elisabeth Hagen

https://www.nrk.no/norge/undersoker-...set-1.15034014
Citera
2022-12-06, 03:25
  #98415
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Braskamin58
Undersøker om gjerningsmennene flyttet på mobilen til Anne-Elisabeth Hagen

https://www.nrk.no/norge/undersoker-...set-1.15034014

Hva er poenget? Det er hvorfor TH ikke ringte fasttelefonen vi snakker om.
Citera
2022-12-06, 03:31
  #98416
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Formann
Hva er poenget? Det er hvorfor TH ikke ringte fasttelefonen vi snakker om.

Ja, hvorfor ringte TH ikke fasttelefonen da? AEH kanskje hadde dårlige ben så hun ikke orkede at gå til fasttelefonen.

Ellers

AEH var kanskje borte da TH begynte å ringe første gang klokken 10.06.
__________________
Senast redigerad av Braskamin58 2022-12-06 kl. 03:40.
Citera
2022-12-06, 03:48
  #98417
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Braskamin58
Ja, hvorfor ringte TH ikke fasttelefonen da? AEH kanskje hadde dårlige ben så hun ikke orkede at gå til fasttelefonen.

Ellers

AEH var kanskje borte da TH begynte å ringe første gang klokken 10.06.

Ja kanskje det, selv om hun pleide å gå tur med Tassen rundt Langvannet
__________________
Senast redigerad av Formann 2022-12-06 kl. 03:57.
Citera
2022-12-06, 10:09
  #98418
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Formann
Så hvis man ikke får svar på mobilen så får man ikke svar på fasttelefonen?

Jeg har fått svar på fasttelefonen mange ganger da mobiler ofte glemmes vekk her og der.

Ofte så har jeg undret meg over dine kommentarer og det gjør jeg nå også.
Ok, jeg kjenner ingen med fasttelefon.
Citera
2022-12-06, 10:20
  #98419
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Formann
Hva er poenget? Det er hvorfor TH ikke ringte fasttelefonen vi snakker om.
AEH hadde sikkert ikke lov til å ta fasttelefonen. Var sikkert THs fasttelefon.
AEH hadde nettopp fått ny iPhone, betingelsen var kanskje å holde fingrene borte fra TH-luren?
Det kan ikke utelukkes.
Citera
2022-12-06, 10:38
  #98420
Medlem
Enden på visen, eller moralen i historien, er vel at alle milliardærer bør bli gjerrigknarker, sånn at vi unngår kidnappinger i fremtiden.

Det kan ikke utelukkes, at kidnapper(ne) i denne saken, utelukket at milliardærer kan være gjerrigknarker, og sånn sett fortsatt går på en blemme...og mer til i fremtiden 🙏
Citera
2022-12-06, 10:41
  #98421
Medlem
Fröken_Sveriges avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Formann
Så hvis man ikke får svar på mobilen så får man ikke svar på fasttelefonen?

Jeg har fått svar på fasttelefonen mange ganger da mobiler ofte glemmes vekk her og der.

Ofte så har jeg undret meg over dine kommentarer og det gjør jeg nå også.

Det var exakt min poäng!

Folk dräller runt med sina mobiltelefoner och har dem också ofta på "vibration".

Så vet man att det finns en fast telefon, så ringer man som en galning på den med - OM man är orolig.

Vilket sannolikt inte TH var.

Detta måste ju vara en av de saker polisen reagerade på så fort de fått svar på om det ringts på den fasta med.
Citera
2022-12-06, 15:00
  #98422
Medlem
I mangel på noe matnyttig i saken så er det nå blitt et kretsmesterskap i å finne noen forunderlige forklaringer på helt enkle og normale ting, som i hovedsak Tom Hagen (han som skal nagles til korset koste hva det koste vil) skal og ikke skal ha gjort.

Prøv med sunn fornuft innimellom. De detaljene som nå diskuteres kan muligens ha noe for seg om teorien om at forbrytelsen er planlagt fra 2014 eller deromkring.

Om politiet har gjennomskuet Hagen omtrent fra nødsamtalen, som Jayce har hentydet mer enn en gang stemmer. Så tror jeg de (altså politiet) ganske umiddelbart startet med telefonlogger m.m. det har vært rundt 30 pers på jobben i over fire år nå. Jeg tror de bør ha kontroll på så simple ting.

Ingen har svart meg på om AE er en type dame som går rundt med mobben i lomma. Mens TH? skal ha uttalt at de lå på det halvmåneformedet bordet når de ikke var i bruk. Hvem har da hatt telefonen under "fallet" i trappen? Satt AE seg ned i godstolen når telefonen var i bruk, stod hun og pratet ved det samme bordet eller var hun en dsme som gikk og gjorde hverdagslike ting mens hun snakket.kanskje det siste når hun var alene og det første når begge var hjemme?

30 pers i fire år og all verdens resurser ibruk. Men en 70 år gammel analog mann har lurt dem trill rundt!!! Jeg tror sjansen er laaaaangt større for at han "bare" er en særing som uttaler seg klønete grunnet særtrekk som riking (vant til å få drt som han vil), kontrollerende, vrang og spesiell på sin måte. Om politiet fikk fornemmelsen om at han var den skyldige tidlig så har de vel prøvd å lure ham verbalt mer enn en gang i de tolv avhørene har har vært i. Slik de prøvde seg med å sette barna opp mot hverandre.

Det virker langt på vei som en lost case om de ikke kommer noen vei med han siste siktede og kryptosporet.

Snart skal vel også politiet legge frem sin nye tidslinje som media"mannen" har snakket om. Som ville ryste en hel nasjon.
Citera
2022-12-06, 15:01
  #98423
Medlem
Svartedikets avatar
Som flere har påpekt mange ganger i tråden, så var 31.10.18 en dag med
usedvanlig hektisk telefonaktivitet. Små marginer legger grunnlag for
troverdigheten til det offisielle narrativet og de tilhørende alibier.

Politiet har jo uttalt at de har vært svært opptatt av tidsrommet fra TH kom
hjem, og frem til han ringte politiet.

Av det som står i boka, er det to gjengivelser som setter dette tidsrommet
i et interessant perspektiv. Igjen fremstår marginene som forbløffende små.
Så små at jeg sliter med å finne det troverdig, spesielt tidsrommet fra kl 14.00
til 14.08, da han ringer politiet.

Fra boka:
“Hagen blir sittende og tenke en stund. Han går en tur ut på verandaen.
Da han er tilbake i stolen, bestemmer han seg. Han blir nødt til å ringe politiet.
Hagen går inn på kontoret sitt og setter seg ved pulten. Klokken 14.00 ringer
han Jonas fra fasttelefonen. Minuttet senere ringer han også til Silje.
Begge får beskjed om å komme hjem fordi noe alvorlig har skjedd.
Så går det noen minutter. Klokken 14.08 ringer Tom Hagen til politiet
for aller første gang.”
Her står det altså at HHB1 først kl. 14.01 får beskjed om at “noe alvorlig har skjedd”.
Det står ingenting om at hun får vite hva, eller om hun blir orientert om brevet og
hva som står i det.

Videre:
“Silje reagerte på at moren ikke svarte henne verken på meldingen eller da
hun forsøkte å ringe. Det var derfor hun ringte til fasttelefonen klokken 13.40.
Hun reagerte også på at det var faren som svarte. Faren forklarte at han hadde
prøvd å få tak i moren på telefon. De diskuterte kort hvor hun kunne være, men
kom ikke frem til noen gode forslag.

Rundt 20 minutter senere ringte faren tilbake til Silje og ba henne komme hjem.
Han virket rådvill og lurte på hva han skulle gjøre. Silje forteller at hun gikk til
sikkerhetsoffiseren i militærleiren der hun jobber, og forklarte hva som hadde
skjedd. Han ga råd om å melde fra til politiet.”
Altså - 14.01 ringer TH til HHB1 og sier hun må komme hjem fordi noe “alvorlig har skjedd”.
TH har altså lest trusselbrevet for første gang rett før han foretok disse to oppringningene
til TEH (kl. 14.00) og HHB1 (14.01). Han virket altså “rådvill” i telefonen med sistnevnte.
I løpet av dette korte tidsrommet frem til TH ringer politiet kl. 14.08 skal HHB1 da liksom
ha blitt orientert av sin far om det fem sider lange brevets innhold, deretter gått til sikkerhetssjefen
i leiren, forklart situasjonen for ham og blitt rådet til å melde fra til politiet.

Hvor lang var denne samtalen mellom TH og HHB1? Gikk hun til sikkerhetssjefen mens
hun snakket med sin far i telefonen? Eller ringte hun tilbake til sin far og ba ham ringe politiet?

Her har ting skjedd veldig fort. Det er spesielt, når man tenker på at ingen på det tidspunktet
kunne være sikre på hva som egentlig hadde skjedd. Vi snakker om et tidsrom på knapt seks-sju minutter.

Politiet mente visst det tok mistenkelig lang tid fra TH kom hjem til han ringte dem.
Jeg mener det motsatte - at det tok mistenkelig kort tid. Gitt den uoversiktlige
og åpenbart stressende situasjonen ble det handlet svært raskt.

Nesten som om det hele var planlagt. Dette er tydeligvis folk med is i magen.
__________________
Senast redigerad av Svartediket 2022-12-06 kl. 15:04.
Citera
2022-12-06, 15:07
  #98424
Medlem
Legokatts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Svartediket
Jeg spør igjen - har hun vanntett alibi for hele forsvinningsdagen?
Hun hadde visstnok sovet lenge den dagen, men til forskjell fra sin bror, som også
sov da han ble oppringt, tok hun ikke telefonen. Kan det være hun som ringte
sin egen telefon fra morens iPhone, for deretter å sende en SMS til seg selv?

Kan hun etterligne sin mors stemme? Kan hun ha lurt både MB og sin bror trill rundt?
Jeg tror det er mulig. Jeg påstår ikke at det faktisk har skjedd, men jeg tror det er mulig.
.
Isolert sett at noen etterlignet AEH's stemme er mer sannsynlig enn at AEH's stemme ble forfalsket gjennom sowtware / stemmeprogram. Denne kreative løsningen var det nok jeg som skrev om først, men det er ganske lenge siden og få var enige.
(blir nok også høy risiko, særlig i en 10 min samtale) Heller ingen barn siktet så er ikke umulig at de har alibi hele gjengen, hvem vet.

Men teoretisk sett trenger det ikke å ha vært noen av barna i et slikt scenario. En effekt alderen gjør med musklene i stemmebåndene er at de blir svakere (som alle andre muskler i kroppen), ergo endrer stemmen seg med alder og det kan være mulig å høre at en person er eldre. Slakkere stemmebånd gir mørkere og hesere stemme. Litt samme effekt som hvis man skrur på stemmehodet på en gitar.

Ellers har det vel kommet frem at HHB1 var hjemme med sykt barn den dagen. Å være hjemme med sykt barn kan i teorien "forfalskes" men årstiden tatt i betraktning er oktober/november en tid barn ofte blir syke og får influensa.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback