Citat:
Ursprungligen postat av
Svartediket
Jeg spør igjen - har hun vanntett alibi for hele forsvinningsdagen?
Hun hadde visstnok sovet lenge den dagen, men til forskjell fra sin bror, som også
sov da han ble oppringt, tok hun ikke telefonen. Kan det være hun som ringte
sin egen telefon fra morens iPhone, for deretter å sende en SMS til seg selv?
Kan hun etterligne sin mors stemme? Kan hun ha lurt både MB og sin bror trill rundt?
Jeg tror det er mulig. Jeg påstår ikke at det faktisk har skjedd, men jeg tror det er mulig.
Hun kan jo strengt talt ha ankommet boligen etter at Fru Hagen hadde gjort seg ferdig med både div oppringninger og sms.
Noen har snakket om at hun hadde en avtale med sin mor den formiddagen. Hadde hun det kan hun selvfølgelig ha ringt seg selv og sendt sms for å få det ut til å se ut som at det ikke var fallet. Og lurt sin trøtte bror. Men det ville vært usmart med tanke på TH senere forklaring om at han hadde en avtale om å ringe hjem for å snakke om hytteturen. Da saboterer hun for han med tekstmeldingen. Da snakker vi gudene vet hva, på nåværende tidspunkt, eventuelt.
Kanskje det aldri ble sagt noe i løpet av de 90 sekundene og at det er derfor TEH i to-tre avhør ikke klarer gjøre rede for innholdet i «samtalen». Men han vil naturlig ha tenkt at det var hans mor som forsøkte nå han. Og slik ble det til siste kjente livstegn. Var hun i boligen har hun selvfølgelig ikke kunnet besvare sin mor før hun var hjemme i sin bolig igjen. Som kjent er det vanskelig å være to steder på en gang.
Kan grunnen til at TEH ringte henne opp igjen rett og slett være at han ble liggende å tenke at noe skurret i løpet av de 90 sekundene?