Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2022-12-04, 13:00
  #98353
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jayce
Som sagt, de faktiske forklaringene og politiets dokumentasjon i forbindelse med tidspunktet rundt nødsamtalen gir ikke rom for det.

Dessuten, hva skulle TEH ha sagt? Da TH ringte til TEH presis kl. 14:00 fikk han bare beskjed om å komme til S4 "fordi noe alvorlig hadde skjedd". TEH hadde med andre ord ikke noe grunnlag for å vite mer og fikk heller ingen beskjed om å ringe HBB2. Det var heller ikke tid for annet.
Takk. Kan du fortelle mer detaljer om de minuttene fra kl 14.00 og til TH møtte politiet på bensinstasjonen?
Kom TEH til Sv4 uten sin mobil ettersom det ikke var rom for at han kunne ringe?
__________________
Senast redigerad av z-z-z 2022-12-04 kl. 13:05.
Citera
2022-12-04, 13:02
  #98354
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Havhest
Jungeltelegrafen gjelder i store familier, når store beskjeder skal gis. Mulig det skjedde slik du foreslår. HHB2 ble åpenbart varslet. Det er vel poenget her.
Ja. Det kan kanskje også hende at HHB1 ringte til HHB2 for å varsle.
Citera
2022-12-04, 14:41
  #98355
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jayce
Som sagt, de faktiske forklaringene og politiets dokumentasjon i forbindelse med tidspunktet rundt nødsamtalen gir ikke rom for det.

Dessuten, hva skulle TEH ha sagt? Da TH ringte til TEH presis kl. 14:00 fikk han bare beskjed om å komme til S4 "fordi noe alvorlig hadde skjedd". TEH hadde med andre ord ikke noe grunnlag for å vite mer og fikk heller ingen beskjed om å ringe HBB2. Det var heller ikke tid for annet.
I det øyeblikket TH ringer politiet, blir HHB2s sikkerhet ivaretatt. Det kan ikke bli mer effektivt.
Så..
Nå..
Kan du sitere fra boken, angående hvilken rolle HHB1 hadde før politiet ble kontaktet?
Citera
2022-12-04, 16:55
  #98356
Medlem
Svartedikets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Havhest
Kan du sitere fra boken, angående hvilken rolle HHB1 hadde før politiet ble kontaktet?

Det er ikke noe å sitere egentlig. Det lille som står er at hun ringte fasttelefonen
da moren ikke svarte på mobilen, og ble oppringt av TH da han var kommet hjem.
Hun var vel aldri i S4 den dagen, det står at hun og TEH møtte politiet ved Rådhuset
og dro med dem derfra direkte til Lillestrøm.

En ting er likevel greit å få med seg, sitat fra kapittelet "Møtet med politiet":
“Tom Hagen har mottatt en svært alvorlig trussel, men likevel valgt å trosse den.
Hvis kidnapperne har fulgt med på ham, så vet de at han har truffet politiet.”
Citera
2022-12-04, 17:16
  #98357
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Formann
Selvfølgelig, det var ingen slump at HHB2 var nevnt.

Det var noen som ville geleide politiet riktig vei, og det var mot det pakistanske miljøet hennes eks kom fra.

Altså, en villedning.

Nok av dem i denne saken, mange gjennomskuet av politiet for lenge siden.
Citera
2022-12-04, 17:25
  #98358
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Svartediket
Det fins ingen plausibel forklaring på hvorfor ett enkelt familiemedlem ikke ble varslet.
Det fins ingen god forklaring på hvorfor politiet ble kontaktet omgående, når det i brevet
ble skrevet eksplisitt at AE ville bli drept umiddelbart. Det er heller ikke noen grunn til å
tro at TH ikke skulle finne det nødvendig å lese hele brevet.

Med mindre han selv var ansvarlig for dette, da.

At han har en finger med i spillet i utformingen av dette trusselbrevet er jeg rimelig sikker på. Her er det nok skrevet et utkast for hånd, han eller noen andre har lagt dette så inn i et dokument. Deretter er det gjennomgått, sider printet ut, rettelser gjort/ordlyd endret, ord byttet plass, konsonanter fjernet eller lagt til, innslag fra ulike språk tilført osvosv.

Jeg er rimelig sikker på at rettelsene det var i behov av å gjøre først ble gjort på papir før endingene ble gjort i selve dokumentet. At kun siden han da jobbet på og skulle gjøre endringer på ble printet ut. Dette for å spare papir. Humrer.
Citera
2022-12-04, 17:39
  #98359
Medlem
Legokatts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mister007
Stemmeforvrenger https://www.youtube.com/watch?v=bXpviWkHsKI
Til info siterte du mitt innlegg med en link til en youtube video fra 2021. I beskrivelsen til videoen står det: "Ever wanted to sound like Darth Vader, or have a robot voice for your live streams? "

Har du en teori om at AEH hørtes ut som Darth Vader eller en robot?

Live streaming er forøvrig svært populært i dag blant ungdom som gamer. Å høres ut som Darth Vader er sikkert kult blandt dem som ikke har kommet i stemmeskiftet enda.

Jeg vet det fantes stemmeforvrengere i 2018 som kunne endre "pitch" og "formant shift" i real time'. Google: "SoundShifter waves". Men dette er en vst pluggin som må kjøres gjennom en DAW (digital audio workstation) - ikke en app på telefonen. For å benytte dette programmet som stemmeforvrenger må man ha en mikrofon tilkoblet til en pc. Den stemmeforvrengte stemmen blir så spilt av real time gjennom audio-utgangen i PC'en, dvs gjennom høytalere tilknyttet pc'en.

Dette er det beste jjeg klarer å finne som var tilgjengelig i 2018, men hvis noen skulle forsøkt å etterligne AEH med dette oppsettet måtte de være nødt til å snakke samme dialekt som henne. I SoundShifter kan man endre "formant" og "pitch" - dvs det er mulig å få en mannlig stemme til å høres ut som en kvinnestemme - men det er samtidig umulig å klone stemmen med dette alternativet. (..også umulig å svare på personlige ting som eventuelt bare AEH viste om)

Vel, siden jeg ikke har tro på slike teorier synes jeg heller de som har argumentert for en teori om stemme-forvrenger/kloning burde komme på banen og overbevise. (blir mitt siste innlegg om dette temaet for nå) Så gir stafettpinnen videre. Hvis ingen tar over vil teorien komme sist i mål eller bli diskvalifisert 🚩
Citera
2022-12-04, 17:48
  #98360
Medlem
Legokatts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kokadu
At han har en finger med i spillet i utformingen av dette trusselbrevet er jeg rimelig sikker på. Her er det nok skrevet et utkast for hånd, han eller noen andre har lagt dette så inn i et dokument. Deretter er det gjennomgått, sider printet ut, rettelser gjort/ordlyd endret, ord byttet plass, konsonanter fjernet eller lagt til, innslag fra ulike språk tilført osvosv.

Jeg er rimelig sikker på at rettelsene det var i behov av å gjøre først ble gjort på papir før endingene ble gjort i selve dokumentet. At kun siden han da jobbet på og skulle gjøre endringer på ble printet ut. Dette for å spare papir. Humrer.
Hvilke språk mener du finnes i trusselbrevet?
Citera
2022-12-04, 18:03
  #98361
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Svartediket
Det er ikke noe å sitere egentlig. Det lille som står er at hun ringte fasttelefonen
da moren ikke svarte på mobilen, og ble oppringt av TH da han var kommet hjem.
Hun var vel aldri i S4 den dagen, det står at hun og TEH møtte politiet ved Rådhuset
og dro med dem derfra direkte til Lillestrøm.

En ting er likevel greit å få med seg, sitat fra kapittelet "Møtet med politiet":
“Tom Hagen har mottatt en svært alvorlig trussel, men likevel valgt å trosse den.
Hvis kidnapperne har fulgt med på ham, så vet de at han har truffet politiet.”
Nei, det står mer om spørsmålene Jayce stiller i boken Lørenskog Mysteriet. Jeg venter fortsatt på sitater fra Jayce, angående hvilken rolle HHB1 spilte den dagen, før politiet ble kontaktet. Ellers tror jeg ikke Jayce har lest boken.
Citera
2022-12-04, 18:57
  #98362
Medlem
Svartedikets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Havhest
Nei, det står mer om spørsmålene Jayce stiller i boken Lørenskog Mysteriet. Jeg venter fortsatt på sitater fra Jayce, angående hvilken rolle HHB1 spilte den dagen, før politiet ble kontaktet. Ellers tror jeg ikke Jayce har lest boken.

Hvis du har boken, kan du jo lese selv da? Evt. poste de sitatene i tråden som du mener er relevante?
Citera
2022-12-04, 19:15
  #98363
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Svartediket
Hvis du har boken, kan du jo lese selv da? Evt. poste de sitatene i tråden som du mener er relevante?
Nei, Jayce stiller spørsmål. Jeg refererer til opplysninger i boken Lørenskog Mysteriet, som Jayce har unngått å ta med i oppsummeringen, angående dialogen i familien, før politiet ble kontaktet.
Jayce har sitert fra boken tidligere, og kan være så snill, være ryddig og sitere samtlige opplysninger som berører temaet.
Citera
2022-12-04, 19:32
  #98364
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Havhest
Jungeltelegrafen gjelder i store familier, når store beskjeder skal gis. Mulig det skjedde slik du foreslår. HHB2 ble åpenbart varslet. Det er vel poenget her.
Jungeltelegrafen? Dette lukter litt trolling faktisk.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback