Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2022-10-06, 22:07
  #95785
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LH07
Hvem brukte den. VE?


Tror ikke VE er involvert, men det gjorde kanskje ikke noe om det så ut som han kunne gjort det?

TH nektet for anropene og da er det naturlig for politiet å tenke at noen andre kan ha brukt den for å nå Fru Hagen i og med at TH har risset inn koden sin på den. Noen kan være hvem som helst, men sikkert ikke så altfor mange potensielle kandidater. VE havnet som kjent i trøbbel med noe forklaringsgreier som ikke stemte. Han trodde han skulle i et møte, men det møtet var vel utsatt til dagen etter i følge Fru Hagen. Kanskje noen valgte å ikke fortelle det til VE, så han reiste avgårde i god tro?


Bedrive villedning, lyve og å peke ut andre ser det ikke ut som om TH er fremmed for å gjøre. Men han forsøkte sikkert bare å bistå politiet da.
__________________
Senast redigerad av Kokadu 2022-10-06 kl. 22:22. Anledning: Rettet
Citera
2022-10-06, 22:13
  #95786
Medlem
TV2 skriver i dag.
I mars 2018 ble mannens telefon ransaket i forbindelse med en annen sak.
Er mars 2018 så nært innpå gjennomføringen av kryptorigget juni/juli 2018, at det kan ha blitt funnet informasjon på telefonen som peker fremover mot kryptorigget.

Om telefonen har hatt spor etter feks en innledende kontakt med bestiller av kryptorigget. Før innholdet av bestillingen var klargjort, og før det ble gjort en endelig avtale.

Så var det en ny ransaking av telefonen hans i januar i år. Siktelsen kom fire måneder senere.
TV 2 er ikke kjent med hva politiet fant på telefonen, men fire måneder senere ble han siktet for medvirkning til drap på Anne-Elisabeth Hagen, slik VG meldte fredag.
Jeg vet ikke hvor ofte hvitvaskere skifter telefon, eller, om de har flere forskjellige telefoner i drift samtidig. Noe har politiet funnet. Noe alvorlig.

Kilde. TV2 i dag.
https://www.tv2.no/nyheter/innenriks...ilde/15166394/
Citera
2022-10-06, 22:26
  #95787
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kornblomst
TV2 skriver i dag.
I mars 2018 ble mannens telefon ransaket i forbindelse med en annen sak.
Er mars 2018 så nært innpå gjennomføringen av kryptorigget juni/juli 2018, at det kan ha blitt funnet informasjon på telefonen som peker fremover mot kryptorigget.

Om telefonen har hatt spor etter feks en innledende kontakt med bestiller av kryptorigget. Før innholdet av bestillingen var klargjort, og før det ble gjort en endelig avtale.

Så var det en ny ransaking av telefonen hans i januar i år. Siktelsen kom fire måneder senere.
TV 2 er ikke kjent med hva politiet fant på telefonen, men fire måneder senere ble han siktet for medvirkning til drap på Anne-Elisabeth Hagen, slik VG meldte fredag.
Jeg vet ikke hvor ofte hvitvaskere skifter telefon, eller, om de har flere forskjellige telefoner i drift samtidig. Noe har politiet funnet. Noe alvorlig.

Kilde. TV2 i dag.
https://www.tv2.no/nyheter/innenriks...ilde/15166394/

Tviler på at dette er samme telefon, hvis den første ble beslaglagt i 2018 så er det vel naturlig å kjøpe en ny mens man venter på å få den beslaglagte utlevert, noe som tar lang tid.
Citera
2022-10-06, 22:40
  #95788
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LH07
Min tanke er at innrisset tyder på at koden var viktig og at telefonen var midlertidig.

AE fikk overta en ripefri mobiltelefon fra TH.
Han hadde nok full kontroll på tilgangene.
Citera
2022-10-06, 22:41
  #95789
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pessoa86
Tviler på at dette er samme telefon, hvis den første ble beslaglagt i 2018 så er det vel naturlig å kjøpe en ny mens man venter på å få den beslaglagte utlevert, noe som tar lang tid.

Jeg regner med at det dreier seg om forskjellige telefoner.

Jeg tenkte mer i retning av at resultatet av mars-2018-ransakingen kan ha fått en videre eller dypere eller ihvertfall annen betydning, nå som tiden har gått, og AE forsvant okt-18, og detaljer fra kryptorigg og kommunikasjon med angivelig Motpart, er blitt alminnelig kjent for alle som er interesserte.

Nå vet jeg ikke hvor mye business-info en hvitvasker har på telefonen sin, men, en kontaktliste må han ha hatt. Men kanskje minst mulig eller ingen eller lite info av følsom, eller ulovlig, art.
Citera
2022-10-06, 23:27
  #95790
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Formann
Kan virke sånn "House of renhold"
Ble slettet fra Brønnøysundregisteret 11 juli 2018....
Citera
2022-10-06, 23:28
  #95791
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mister007
Greier å bygge opp en milliardindustri,men greier ikke sende en SMS. Hvem tror på dette svadagreiene?
Kompetsnse/læring er et bevist valg for enkelte. Ikke nødvendigvis bra, men likevel typisk nok blant effektive mennesker. Sikkert ikke så utbredt blant oss debattantene på FB..
__________________
Senast redigerad av Kva 2022-10-06 kl. 23:30.
Citera
2022-10-06, 23:32
  #95792
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av first.spring
Hva gjør du egentlig i tråden da? Du har 342 innlegg med den samme formaningen hvor du prøver å fremheve din egen viktighet. Også er du så opptatt av å dele ut diagnoser på de involverte. Kanskje du heller burde sette noen på deg selv? Sånn på ekte. Det er ingen, eller svært få, i dette forumet som tar deg seriøst. Selv ikke de andre som også tror at TH er skyldig kjøper det du (ikke) kommer med. Få deg en ny hobby eller kom med noe konkret, som lar seg dokumentere. Og viktig av alt: slutt å fremheve deg selv og din egen posisjon som viktig i saken.

Hva deltagerne her på forumet mener om meg er underordnet. Dette er ingen hobby for meg, det er faktisk blodig alvor. Jeg er kun opptatt av at saken blir løst. Jeg er overhodet ikke ute etter å fremheve meg selv som spesielt viktig, men min tolkning av det politiet opplyser til omgivelsene er selvsagt sterkt påvirket av mitt eget ståsted og viten i dette dramaet. Jeg har derfor solid bakgrunn for å både påstå og mene noe om sakens gang, noe jeg også gir bastant uttrykk for når blant annet TT dikter opp fantasifulle og meningsløse teorier om alternativ GM, motiv, kidnapping og gjennomføring. Jeg kan som sagt ikke gå i detaljer om hva jeg vet, men jeg er overbevist om at TH er den skyldige, med eller uten medhjelpere🧐
Citera
2022-10-06, 23:49
  #95793
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Troverdig
Hva deltagerne her på forumet mener om meg er underordnet. Dette er ingen hobby for meg, det er faktisk blodig alvor. Jeg er kun opptatt av at saken blir løst. Jeg er overhodet ikke ute etter å fremheve meg selv som spesielt viktig, men min tolkning av det politiet opplyser til omgivelsene er selvsagt sterkt påvirket av mitt eget ståsted og viten i dette dramaet. Jeg har derfor solid bakgrunn for å både påstå og mene noe om sakens gang, noe jeg også gir bastant uttrykk for når blant annet TT dikter opp fantasifulle og meningsløse teorier om alternativ GM, motiv, kidnapping og gjennomføring. Jeg kan som sagt ikke gå i detaljer om hva jeg vet, men jeg er overbevist om at TH er den skyldige, med eller uten medhjelpere🧐
Det kom fra rette kjeften
Ingenting av det du påstår stemmer - ingenting!

Du er den eneste som hevder at TH drepte kona om natten, politiet har motbevist det.
Vitner og helseapp forteller oss at det du sier ikke er sant.

Og påstanden din om rettsak mot TH i løpet av året er rent sludder, alle forstår det.
Hva mener du om den siste siktelsen? Hvordan passer den inn i eventyret ditt?
Citera
2022-10-06, 23:51
  #95794
Medlem
mister007s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Troverdig
Hva deltagerne her på forumet mener om meg er underordnet. Dette er ingen hobby for meg, det er faktisk blodig alvor. Jeg er kun opptatt av at saken blir løst. Jeg er overhodet ikke ute etter å fremheve meg selv som spesielt viktig, men min tolkning av det politiet opplyser til omgivelsene er selvsagt sterkt påvirket av mitt eget ståsted og viten i dette dramaet. Jeg har derfor solid bakgrunn for å både påstå og mene noe om sakens gang, noe jeg også gir bastant uttrykk for når blant annet TT dikter opp fantasifulle og meningsløse teorier om alternativ GM, motiv, kidnapping og gjennomføring. Jeg kan som sagt ikke gå i detaljer om hva jeg vet, men jeg er overbevist om at TH er den skyldige, med eller uten medhjelpere🧐
Da kan jeg fortelle deg at. Jeg er en av? som tror på det du sier. Ha en fin helg
Citera
2022-10-07, 00:03
  #95795
Medlem
first.springs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Troverdig
Hva deltagerne her på forumet mener om meg er underordnet. Dette er ingen hobby for meg, det er faktisk blodig alvor. Jeg er kun opptatt av at saken blir løst. Jeg er overhodet ikke ute etter å fremheve meg selv som spesielt viktig, men min tolkning av det politiet opplyser til omgivelsene er selvsagt sterkt påvirket av mitt eget ståsted og viten i dette dramaet. Jeg har derfor solid bakgrunn for å både påstå og mene noe om sakens gang, noe jeg også gir bastant uttrykk for når blant annet TT dikter opp fantasifulle og meningsløse teorier om alternativ GM, motiv, kidnapping og gjennomføring. Jeg kan som sagt ikke gå i detaljer om hva jeg vet, men jeg er overbevist om at TH er den skyldige, med eller uten medhjelpere🧐

Hvis du virkelig hadde vært et vitne i saken, så hadde du fått en sterk anbefaling av politiet om å unngå ytre deg offentlig. Der som du faktisk var et ekte vitne så vil din deltagelse i forumet her hvor du karakteriserer TH som psykopat (uten å noe som helst forutsetninger eller kunnskap om dette) kun være til TH sin fordel. SH hadde laget hakkemat av troverdigheten din i retten. Just sayin'. Du modererer deg i det minste. Du har gått fra nærmest å kunne bevise at TH er skyldig til å "være overbevist". Det viser jo at du ikke er mista all sunn fornuft på veien. Du sto hardnakket på at det ville bli tatt ut tiltale i høst, uten engang å være i nærheten av å vite noe som helst om sakens gang. Troverdig my ass. Du tåler jo ikke engang litt tilsnakk og korrigeringer før du rapporterer innlegg i hytt og gevær. Du bidrar jo heller ikke med noe annet i tråden her enn å påstå at du sitter på nøkkelinformasjon uten å ville (kunne) dele denne. Du har null troverdighet. Verken her i forumet eller i retten. Finn deg en annen hobby. Helt seriøst!

Og for ordens skyld. Jeg tror også TH er skyldig, Sånn at du ikke begynner å fable om at jeg/vi/hvemsomhelst er her for å trolle til THs fordel.
Citera
2022-10-07, 00:33
  #95796
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av first.spring
Hvis du virkelig hadde vært et vitne i saken, så hadde du fått en sterk anbefaling av politiet om å unngå ytre deg offentlig. Der som du faktisk var et ekte vitne så vil din deltagelse i forumet her hvor du karakteriserer TH som psykopat (uten å noe som helst forutsetninger eller kunnskap om dette) kun være til TH sin fordel. SH hadde laget hakkemat av troverdigheten din i retten. Just sayin'. Du modererer deg i det minste. Du har gått fra nærmest å kunne bevise at TH er skyldig til å "være overbevist". Det viser jo at du ikke er mista all sunn fornuft på veien. Du sto hardnakket på at det ville bli tatt ut tiltale i høst, uten engang å være i nærheten av å vite noe som helst om sakens gang. Troverdig my ass. Du tåler jo ikke engang litt tilsnakk og korrigeringer før du rapporterer innlegg i hytt og gevær. Du bidrar jo heller ikke med noe annet i tråden her enn å påstå at du sitter på nøkkelinformasjon uten å ville (kunne) dele denne. Du har null troverdighet. Verken her i forumet eller i retten. Finn deg en annen hobby. Helt seriøst!

Og for ordens skyld. Jeg tror også TH er skyldig, Sånn at du ikke begynner å fable om at jeg/vi/hvemsomhelst er her for å trolle til THs fordel.

Du har ingen bakgrunn for å vurdere min troverdighet, ei heller min bakgrunn og innsikt vedrørende persongalleriet og utviklingen i saken. Jeg tar mine egne valg, så dine uttalelser om min gjøren og laden kan du spare deg. SH har forøvrig vært taus som en østers siden politiet fikk tillatelse til ny ransaking av TH sin bolig, noe som krevde rettens bekreftelse på at det var skjellig grunn til mistanke om drap eller medvirkning til drap. SH avsto da fra å bestride dette, fordi dette sannsynligvis kunne ha ført til ny varetektsfengsling. SH har nok mistet trua på at denne saken kan vinnes, og TH frikjennes, og det er det jo mange av oss som gjør🧐
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback