2021-02-27, 15:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Skaanseth
"" I stedet opplyste politiet lrdag 9. mai at siktelsen mot mannen var endret fra medvirkning til drap til grov frihetsbervelse.""
Endret str det. Og det er det jeg har lest alle andre plasser ogs.

Men hva var det du skulle fram til ang siktelsen? Snn egentlig?
Du er ikke s flink til utrykke deg, s du fr prve utdype.

Men det r ltt att lta mrkvrdig nr man fantiserar fritt.
Den som hller sig till saken (Bolony) hanterar sina ord eftertanke!
Citera
2021-02-27, 15:04
Avstngd
Skaanseths avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Moschata
Men det r ltt att lta mrkvrdig nr man fantiserar fritt.
Den som hller sig till saken (Bolony) hanterar sina ord eftertanke!

Ja, han vrir det om til at politiet liksom er helt forvirret og ikke vet hva de holder p med. Det er jo ikke vanskelig se agendaen.
Citera
2021-02-27, 15:11
Avstngd
Skaanseths avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hellsculls
Jo, det er nettopp det som er poenget! Formann viste til en artikkel om en hendelse p Jaren. Hendelsen p Jaren har ikke noe gjre med den skalte "hendelsen p Gjvik". Hverken Oppland Arbeiderblad, eller andre aviser, kunne rapportere om en hendelse p Gjvik i mars 1970. Sjekk nb.no.
Jeg refererte fra artikkelen i oa.no.
Hybridbil refererte fra samme artikkel. Dette er ikke noe jeg har funnet p, dette ble diskutert i trden. Kun du har stilt sprsmlstegn ved innholdet i denne artikkelen.

Jeg snakker ikke om Formann, jeg snakker om deg og at du prver uskyldiggjre TH med den begrunnelse at du ikke finner noen artikkel der det str om noen hendelse fra 1970.
Dermed spiller det ingen rolle om det skjedde p Gjvik eller Gran.
Det er lenge siden den saken, og man husker den som "fra der de bodde tidligere", og da er det lett tenke Gran. Men de gikk jo p skole p Gjvik.

Jeg har ikke sagt at du har funnet p noe, jeg ville bare lese selv hva som sto der.
Kanskje hendelsen ikke var fra mars da?
Senast redigerad av Skaanseth 2021-02-27 kl. 15:14.
Citera
2021-02-27, 15:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Formann
Det er ingen som har psttt at TH var involvert i hendelsen p Jaren som du synes mene, men du kan vel heller ikke utelukke det?

Det er rimelig anta at "hendelsen" p Gjvik har vrt omtalt i media men at politiet pakker det inn snn at vi ikke skal finne det p nett, som at en hendelse fra Jaren blir omtalt som en hendelse p Gjvik etc.
Vestoppland politidistrikt har hovedkontoret p Gjvik og Gran gr vel under det.

Sjekk nb.no Du finner ikke omtale av en eneste alvorlig hendelse p Gjvik i dette tidsrommet. Jeg har smfart avisene. Politiet har lekket som en sil i denne saken. Hvorfor i all verden skulle de omtale en episode p Jaren, TH hjemsted, som en hendelse p Gjvik? Tenkte de "dette vil vre belastende for TH, s vi sier ikke Jaren, men Gjvik"? Dette er helt usannsynlig.
Citera
2021-02-27, 15:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hellsculls
Sjekk nb.no Du finner ikke omtale av en eneste alvorlig hendelse p Gjvik i dette tidsrommet. Jeg har smfart avisene. Politiet har lekket som en sil i denne saken. Hvorfor i all verden skulle de omtale en episode p Jaren, TH hjemsted, som en hendelse p Gjvik? Tenkte de "dette vil vre belastende for TH, s vi sier ikke Jaren, men Gjvik"? Dette er helt usannsynlig.

Som jeg skrev s kan det vre for pakke det inn, at politiet lekker er en pstand du ikke kan dokumentere.

De har til og med vrt etterforsket av Spesialenheten for Politisaker uten at de har hatt noe utsette p de.
Citera
2021-02-27, 15:44
Medlem
Slettsnokens avatar
Ingen ryk uten ild. Selvflgelig er hendelsen p Jaren relevant. Den aggressive, konfronterende og belrende oppfrselen mot maktapparatet nr ting gr han i mot, er noe som kjennetegner TH ogs i denne saken. Ingen tvil om at pgripelsen hadde dette i tankene.
Citera
2021-02-27, 15:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Skaanseth
Jeg snakker ikke om Formann, jeg snakker om deg og at du prver uskyldiggjre TH med den begrunnelse at du ikke finner noen artikkel der det str om noen hendelse fra 1970.
Dermed spiller det ingen rolle om det skjedde p Gjvik eller Gran.
Det er lenge siden den saken, og man husker den som "fra der de bodde tidligere", og da er det lett tenke Gran. Men de gikk jo p skole p Gjvik.

Jeg har ikke sagt at du har funnet p noe, jeg ville bare lese selv hva som sto der.
Kanskje hendelsen ikke var fra mars da?

Dette er ikke mer kverulere om. "Hendelsen p Gjvik" fant sted i mars 1970, det er Kripos selv som opplyser om dette. Hybridbil og jeg har ikke gjort annet enn refere fra avisen.
Hvis du vil lese med egne yne, m du tegne et abonnement p avisen.
Det fant sted en alvorlig hendelse i dette tidsrommet, men dette var i en kommune utenfor Gjvik. Det var et drap p Hov i Sndre Land. Gjerningsmannen var 33 r, og utilregnelig.
Citera
2021-02-27, 15:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Slettsnoken
Ingen ryk uten ild. Selvflgelig er hendelsen p Jaren relevant. Den aggressive, konfronterende og belrende oppfrselen mot maktapparatet nr ting gr han i mot, er noe som kjennetegner TH ogs i denne saken. Ingen tvil om at pgripelsen hadde dette i tankene.

Det er selvsagt ingen som benekter at det var en hendelse p Jaren, jeg la jo ut en faksimilie av saken p Imurg. pst at TH var involvert i dette, er kun spekulasjoner. Men saken er velegnet for de som er ute etter confirmation bias.
Citera
2021-02-27, 16:04
Medlem
Nottelitens avatar
r det fallet dr s finns det en viktig sak som kan tala fr det, Jaren och Gran tillhrde d som nu Vest-oppland poliskammare...
Men att ngon har gjort ngra grova skningar p nb.no r inte en bekrftelse p att det inte fanns ngot i tidningarna om andra frgor som passar bttre,
fr att se till att det inte finns ngot i tidningarna mste man lsa dem frn omslag till omslag, nr det r gjort, mste man tenka p att det r en typ av rende som inte nmndes i tidningen och det r mer troligt att detta handlar om det eftersom Kripos inte gick till lokala tidningar utan bara statsarkiven...
Citera
2021-02-27, 16:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AmunRa
TEH var hundepasser, i flge kilder.

Vet du om han passet i S4, eller p annen adresse? Hadde han hunden natten over?
Citera
2021-02-27, 17:10
Medlem
Blir ikke klok p hvorfor TH ikke fjernet avisutklippene om uoppklarte drap.

Hadde han glemt de? Trodde han at Politiet ikke ville ta AEFHs forsvinning s alvorlig at de ville g han etter i smmene? Er det et kikk for han, ikke fjerne de?

Eller ble de plantet, og at det er et komplott?

Kan heller ikke forst at dagbkene med hevntanker og planer ikke var ryddet av vegen. Han m da ha forsttt at det ville se stygt ut?

Eller er nettopp det trumfen her, at ved nettopp ikke fjerne dette, setter han seg i et uskyldig lys?

Tror nok Politiet neppe ville ftt ressurser til en s lang etterforskning, ei heller ftt opprettholdt siktelsen s lenge, om det ikke er svrt gode grunner/bevis som allerede ligger i saken.
Citera
2021-02-27, 17:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Karamellis
Blir ikke klok p hvorfor TH ikke fjernet avisutklippene om uoppklarte drap.

Hadde han glemt de? Trodde han at Politiet ikke ville ta AEFHs forsvinning s alvorlig at de ville g han etter i smmene? Er det et kikk for han, ikke fjerne de?

Eller ble de plantet, og at det er et komplott?

Kan heller ikke forst at dagbkene med hevntanker og planer ikke var ryddet av vegen. Han m da ha forsttt at det ville se stygt ut?

Eller er nettopp det trumfen her, at ved nettopp ikke fjerne dette, setter han seg i et uskyldig lys?

Tror nok Politiet neppe ville ftt ressurser til en s lang etterforskning, ei heller ftt opprettholdt siktelsen s lenge, om det ikke er svrt gode grunner/bevis som allerede ligger i saken.

Det er ikke sikkert at datoen for drapet var planlagt s ja jeg tror at TH glemte av avisartiklene.
GM legger alltid igjen spor eller gjr feil.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in