Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2021-02-27, 15:01
  #62461
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Skaanseth
"" I stedet opplyste politiet lørdag 9. mai at siktelsen mot mannen var endret fra medvirkning til drap til grov frihetsberøvelse.""
Endret står det. Og det er det jeg har lest alle andre plasser også.

Men hva var det du skulle fram til ang siktelsen? Sånn egentlig?
Du er ikke så flink til å utrykke deg, så du får prøve å utdype.

Men det är lätt att låta märkvärdig när man fantiserar fritt.
Den som håller sig till saken (Bolony) hanterar sina ord eftertanke!
Citera
2021-02-27, 15:04
  #62462
Medlem
Skaanseths avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Moschata
Men det är lätt att låta märkvärdig när man fantiserar fritt.
Den som håller sig till saken (Bolony) hanterar sina ord eftertanke!


Ja, han vrir det om til at politiet liksom er helt forvirret og ikke vet hva de holder på med. Det er jo ikke vanskelig å se agendaen.
Citera
2021-02-27, 15:11
  #62463
Medlem
Skaanseths avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hellsculls
Jo, det er nettopp det som er poenget! Formann viste til en artikkel om en hendelse på Jaren. Hendelsen på Jaren har ikke noe å gjøre med den såkalte "hendelsen på Gjøvik". Hverken Oppland Arbeiderblad, eller andre aviser, kunne rapportere om en hendelse på Gjøvik i mars 1970. Sjekk nb.no.
Jeg refererte fra artikkelen i oa.no.
Hybridbil refererte fra samme artikkel. Dette er ikke noe jeg har funnet på, dette ble diskutert i tråden. Kun du har stilt spørsmålstegn ved innholdet i denne artikkelen.


Jeg snakker ikke om Formann, jeg snakker om deg og at du prøver å uskyldiggjøre TH med den begrunnelse at du ikke finner noen artikkel der det står om noen hendelse fra 1970.
Dermed spiller det ingen rolle om det skjedde på Gjøvik eller Gran.
Det er lenge siden den saken, og man husker den som "fra der de bodde tidligere", og da er det lett å tenke Gran. Men de gikk jo på skole på Gjøvik.

Jeg har ikke sagt at du har funnet på noe, jeg ville bare lese selv hva som sto der.
Kanskje hendelsen ikke var fra mars da?
__________________
Senast redigerad av Skaanseth 2021-02-27 kl. 15:14.
Citera
2021-02-27, 15:16
  #62464
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Formann
Det er ingen som har påstått at TH var involvert i hendelsen på Jaren som du synes å mene, men du kan vel heller ikke utelukke det?

Det er rimelig å anta at "hendelsen" på Gjøvik har vært omtalt i media men at politiet pakker det inn sånn at vi ikke skal finne det på nett, som at en hendelse fra Jaren blir omtalt som en hendelse på Gjøvik etc.
Vestoppland politidistrikt har hovedkontoret på Gjøvik og Gran går vel under det.

Sjekk nb.no Du finner ikke omtale av en eneste alvorlig hendelse på Gjøvik i dette tidsrommet. Jeg har sømfart avisene. Politiet har lekket som en sil i denne saken. Hvorfor i all verden skulle de omtale en episode på Jaren, TH hjemsted, som en hendelse på Gjøvik? Tenkte de "dette vil være belastende for TH, så vi sier ikke Jaren, men Gjøvik"? Dette er helt usannsynlig.
Citera
2021-02-27, 15:20
  #62465
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hellsculls
Sjekk nb.no Du finner ikke omtale av en eneste alvorlig hendelse på Gjøvik i dette tidsrommet. Jeg har sømfart avisene. Politiet har lekket som en sil i denne saken. Hvorfor i all verden skulle de omtale en episode på Jaren, TH hjemsted, som en hendelse på Gjøvik? Tenkte de "dette vil være belastende for TH, så vi sier ikke Jaren, men Gjøvik"? Dette er helt usannsynlig.

Som jeg skrev så kan det være for å pakke det inn, at politiet lekker er en påstand du ikke kan dokumentere.

De har til og med vært etterforsket av Spesialenheten for Politisaker uten at de har hatt noe å utsette på de.
Citera
2021-02-27, 15:44
  #62466
Medlem
Slettsnokens avatar
Ingen røyk uten ild. Selvfølgelig er hendelsen på Jaren relevant. Den aggressive, konfronterende og belærende oppførselen mot maktapparatet når ting går han i mot, er noe som kjennetegner TH også i denne saken. Ingen tvil om at pågripelsen hadde dette i tankene.
Citera
2021-02-27, 15:46
  #62467
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Skaanseth
Jeg snakker ikke om Formann, jeg snakker om deg og at du prøver å uskyldiggjøre TH med den begrunnelse at du ikke finner noen artikkel der det står om noen hendelse fra 1970.
Dermed spiller det ingen rolle om det skjedde på Gjøvik eller Gran.
Det er lenge siden den saken, og man husker den som "fra der de bodde tidligere", og da er det lett å tenke Gran. Men de gikk jo på skole på Gjøvik.

Jeg har ikke sagt at du har funnet på noe, jeg ville bare lese selv hva som sto der.
Kanskje hendelsen ikke var fra mars da?

Dette er ikke mer å kverulere om. "Hendelsen på Gjøvik" fant sted i mars 1970, det er Kripos selv som opplyser om dette. Hybridbil og jeg har ikke gjort annet enn å refere fra avisen.
Hvis du vil lese med egne øyne, må du tegne et abonnement på avisen.
Det fant sted en alvorlig hendelse i dette tidsrommet, men dette var i en kommune utenfor Gjøvik. Det var et drap på Hov i Søndre Land. Gjerningsmannen var 33 år, og utilregnelig.
Citera
2021-02-27, 15:55
  #62468
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Slettsnoken
Ingen røyk uten ild. Selvfølgelig er hendelsen på Jaren relevant. Den aggressive, konfronterende og belærende oppførselen mot maktapparatet når ting går han i mot, er noe som kjennetegner TH også i denne saken. Ingen tvil om at pågripelsen hadde dette i tankene.

Det er selvsagt ingen som benekter at det var en hendelse på Jaren, jeg la jo ut en faksimilie av saken på Imurg. Å påstå at TH var involvert i dette, er kun spekulasjoner. Men saken er velegnet for de som er ute etter confirmation bias.
Citera
2021-02-27, 16:04
  #62469
Medlem
Nottelitens avatar
är det fallet där så finns det en viktig sak som kan tala för det, Jaren och Gran tillhörde då som nu Vest-oppland poliskammare...
Men att någon har gjort några grova sökningar på nb.no är inte en bekräftelse på att det inte fanns något i tidningarna om andra frågor som passar bättre,
för att se till att det inte finns något i tidningarna måste man läsa dem från omslag till omslag, när det är gjort, måste man tenka på att det är en typ av ärende som inte nämndes i tidningen och det är mer troligt att detta handlar om det eftersom Kripos inte gick till lokala tidningar utan bara statsarkiven...
Citera
2021-02-27, 16:55
  #62470
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AmunRa
TEH var hundepasser, i følge kilder.

Vet du om han passet i S4, eller på annen adresse? Hadde han hunden natten over?
Citera
2021-02-27, 17:10
  #62471
Medlem
Blir ikke klok på hvorfor TH ikke fjernet avisutklippene om uoppklarte drap.

Hadde han glemt de? Trodde han at Politiet ikke ville ta AEFHs forsvinning så alvorlig at de ville gå han etter i sømmene? Er det et kikk for han, å ikke fjerne de?

Eller ble de plantet, og at det er et komplott?

Kan heller ikke forstå at dagbøkene med hevntanker og planer ikke var ryddet av vegen. Han må da ha forstått at det ville se stygt ut?

Eller er nettopp det trumfen her, at ved å nettopp ikke fjerne dette, setter han seg i et uskyldig lys?

Tror nok Politiet neppe ville fått ressurser til en så lang etterforskning, ei heller fått opprettholdt siktelsen så lenge, om det ikke er svært gode grunner/bevis som allerede ligger i saken.
Citera
2021-02-27, 17:57
  #62472
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Karamellis
Blir ikke klok på hvorfor TH ikke fjernet avisutklippene om uoppklarte drap.

Hadde han glemt de? Trodde han at Politiet ikke ville ta AEFHs forsvinning så alvorlig at de ville gå han etter i sømmene? Er det et kikk for han, å ikke fjerne de?

Eller ble de plantet, og at det er et komplott?

Kan heller ikke forstå at dagbøkene med hevntanker og planer ikke var ryddet av vegen. Han må da ha forstått at det ville se stygt ut?

Eller er nettopp det trumfen her, at ved å nettopp ikke fjerne dette, setter han seg i et uskyldig lys?

Tror nok Politiet neppe ville fått ressurser til en så lang etterforskning, ei heller fått opprettholdt siktelsen så lenge, om det ikke er svært gode grunner/bevis som allerede ligger i saken.

Det er ikke sikkert at datoen for drapet var planlagt så ja jeg tror at TH glemte av avisartiklene.
GM legger alltid igjen spor eller gjør feil.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback