Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2020-05-20, 13:56
  #28369
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av univers123
Skal ut fra reglene på forumet ikke diskutere hverandre, men må legge inn en liten kommentar i forhold til dine innlegg. Du skriver som om du har en eller annen slags relasjon til TH, ut fra enkelte av innleggene dine virker det som om han personlig skulle ha tråkket deg på tærne på et eller annet vis. Kan i så fall forstå hvorfor du formulerer deg som du gjør.

Begynner å bli parodisk. Enkelte media betegnes som "Holdens kanaler." Media som kun fungerer som ekko for politi og påtalemyndighet, er kosher. Generelt lite åpen for at TH faktisk kan være uskyldig. Ser ut til ha samme tunnellsynet som tidligere var veldig vanlig hos politiet: "Nå har vi en mistenkt. Nå gjelder det bare å få hen til å tilstå!"
Citera
2020-05-20, 14:04
  #28370
Medlem
Minnimuss avatar
Ingen aktivitet ved boligen i Sl*raveien om dagen, men politibåndene er fortsatt oppe.
Det trenger ikke bety at politiet er ferdige med søk, men kan hende de avventer svar på undersøkelser før videre søk.
Citera
2020-05-20, 14:08
  #28371
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Akershus
Litt off topic, men:

Jeg er ofte innom Sparkjøp, Jula, Biltema og Clas Ohlsson. Hver gang er det klynger med øst-europeere i disse butikkene. Det snakkes øst-europeisk, men det knotes også på norsk-svensk. Jeg tenker strips, kopieringspapir, Sprox etc.

Jag är också ofta i dessa butiker, eftersom dessa butiker tagit död på små butiker i Sverige. Behöver man saker till hemmet och trägården har vi inte så många affärer att välja på. Buntband och en brottslings övriga inköpslista kan enkelt inköpas i en av dessa affärer.

Där jag bor är det inte många östeuropéer som handlar. De är inte betrodda med det. Vi tillhandahåller det de behöver på arbetsplatsen. De östeuropéer jag ser hänger på Lidl.
Citera
2020-05-20, 14:08
  #28372
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av univers123
Og ut i fra hva gjør deg så sikker på at det er dette hun ville ha sagt? Tenker man må ha god kjennskap til en person for å vite det.

Det kan du nok si.
Jeg tror også politiet har fått et godt innblikk i hvem AE var og hva hun har gått igjennom. Etter alle vitneavhør, der folk har kunnet snakke fritt.
Jeg tror det det vil komme fram at hun hadde startet en prosess der hun ønsket et liv på egne premisser; hun ønsket en skilsmisse fra sin mann. Så langt kom hun ikke. Men jeg håper hun ikke skjønte hva som skjedde, og at hun opplevde glede siste tiden, med ny valp og nye fremtidsdrømmer.
AE tenkte mest på andre, gjennom hele sitt liv gjorde hun det. Hun unnskyldte sin mann. Det var aldri hans feil. Han var så stresset, det var så mye, osv. To i nær familie som var mye der som barn har uttalt at de aldri kan huske å ha sett henne sint. Tenk på det.
Citera
2020-05-20, 14:09
  #28373
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av agvvv
Man kan si jeg snakker på vegne av AE. Ikke så mange av oss.
Mener du at AE forsøkte å snakke med andre om hvordan hun hadde det - men at ingen (eller svært få) lyttet og trodde på det hun fortalte?
Citera
2020-05-20, 14:10
  #28374
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av agvvv
Man kan si jeg snakker på vegne av AE. Ikke så mange av oss.

Snodig påstand.
Citera
2020-05-20, 14:13
  #28375
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Havhest
Mener du at AE forsøkte å snakke med andre om hvordan hun hadde det - men at ingen (eller svært få) lyttet og trodde på det hun fortalte?

Det var heller andre veien tror jeg, folk spurte, men hun unnskyldte sin mann. La skylden på seg selv.
Citera
2020-05-20, 14:17
  #28376
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Havhest
Hvis du insisterer, så får du legge til at 3 av 3 dommere forkastet politiets anke i Høyesterett også.

Joda, men viktig å påpeke at det ikke var en faglig vurdering. De godtok 2/3 lagdommernes forkastelse.
Citera
2020-05-20, 14:21
  #28377
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Havhest
Mener du at AE forsøkte å snakke med andre om hvordan hun hadde det - men at ingen (eller svært få) lyttet og trodde på det hun fortalte?

Nu lägger jag mig i!

Ingen kan tro att en miljardär skriver absurda äktenskapsförord och hittar ett pekoral därhemma från kidnappare som inte tar kontakt och inte vill ha pengar, förrän omgivningen påtalar det suspekta, och betalning då sker i cyberrymden och pengarna försvinner lika spårlöst som frun, men det har skett.

Ingen tror att hustrun till en miljardär, som hon har tre barn med, och som hon har varit gift med i hela sitt vuxna liv, misshandlar henne fysiskt och psykiskt.

Det är en norsk TV serie jag tycker är underbar, som heter, där ingen trodde någon kunde bo.

Vi behöver en TV serie om brott ingen trodde den sorts person kunde begå, nu senast har vi Paolo Roberto, som köper sex på en bordell på en av Östermalms bästa adresser, så det skulle bli många avsnitt.
Citera
2020-05-20, 14:22
  #28378
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av agvvv
Det kan du nok si.
Jeg tror også politiet har fått et godt innblikk i hvem AE var og hva hun har gått igjennom. Etter alle vitneavhør, der folk har kunnet snakke fritt.
Jeg tror det det vil komme fram at hun hadde startet en prosess der hun ønsket et liv på egne premisser; hun ønsket en skilsmisse fra sin mann. Så langt kom hun ikke. Men jeg håper hun ikke skjønte hva som skjedde, og at hun opplevde glede siste tiden, med ny valp og nye fremtidsdrømmer.
AE tenkte mest på andre, gjennom hele sitt liv gjorde hun det. Hun unnskyldte sin mann. Det var aldri hans feil. Han var så stresset, det var så mye, osv. To i nær familie som var mye der som barn har uttalt at de aldri kan huske å ha sett henne sint. Tenk på det.
"Hun unnskyldte sin mann." "Det var aldri hans feil." Hva unnskyldte hun ham for og hva var ikke hans feil? At han jobbet mye? Stod på? Sørget for inntekt til familien? Hus, hytter, mat på bordet, råd til at barna kunne velge interesser, bl.a. ridesport som i noen tilfeller kun er forbeholdt de velstående? At kona fikk gjøre det hun trivdes best med, være hjemme og stelle og stulle, ta seg av barn og barnebarn?
Citera
2020-05-20, 14:27
  #28379
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hamilkar
Typ 1-diabetes är inte ärftlig. Det finns ärftliga genetiska riskfaktorer, i första hand HLA-DQ-typer, men sannolikheten att en förälder och ett barn båda har diabetes är betydligt större vid typ 2-diabetes än vid typ 1-diabetes.

Både diabetes type 1 og 2 klassifiseres som arvelige sykdommer.

I denne saken har i alle fall både AEFH og sønnen diabetes (type 1, tror jeg det var).
Citera
2020-05-20, 14:31
  #28380
Avstängd
Orderud.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av univers123
"Hun unnskyldte sin mann." "Det var aldri hans feil." Hva unnskyldte hun ham for og hva var ikke hans feil? At han jobbet mye? Stod på? Sørget for inntekt til familien? Hus, hytter, mat på bordet, råd til at barna kunne velge interesser, bl.a. ridesport som i noen tilfeller kun er forbeholdt de velstående? At kona fikk gjøre det hun trivdes best med, være hjemme og stelle og stulle, ta seg av barn og barnebarn?

Slutt å skap deg, du vet hva det dreier seg om, at TH mishandlet henne, psykisk og fysisk. Han var en psykopat. En mishandler. En manipulator som manipulerte og hjernevasket henne. Du trenger da ikke late som at du ikke vet hva flesteparten av oss tenker.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback