Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2019-01-09, 03:54
  #1
Medlem
Psyko-Kodiaks avatar
Hur påverkar negativa omdömen mig som köpare på Tradera?
Asså - efter att jag bestämt deal med en säljare så ångrade jag mig och köpte av en annan istället.
För att slippa betala en avgift så gav säljaren negativt omdöme..
Citera
2019-01-09, 03:57
  #2
Avstängd
Cranveds avatar
går ej påverka haha
Citera
2019-01-09, 04:00
  #3
Medlem
sebastian66s avatar
Jävla pucko säljaren var kanske seriös att du klantade dig och inte vill betala en liten del.
Snålhelvete du lär få rött negativt av säljaren med kan du tro.
Skita ner sig för en sån deal du gjorde fel säljaren har absolut inte gjort något galet.
Citera
2019-01-09, 07:31
  #4
Medlem
Det påverkar
Citera
2019-01-09, 08:06
  #5
Medlem
flaskborstes avatar
De flesta undviker att handla med användare som har uselt omdöme.
Så lös konflikten med den som gav dig det dåliga omdömet och be dem återkalla det så snart som möjligt. Ett välskött Traderakonto är värt en hel del pengar både som köpare och säljare och det är väldigt dumt att missköta ett konto på tradera. Att skapa en ny användare är inte det enklaste heller då man använder sitt eget namn och adress IPnummer.

Jag har över 1500 affärer bakom mig på tradera och har inte ett enda dåligt eller neutralt omdöme vare sig som köpare eller säljare. Jag får bud utan problem på nästan allt jag vill sälja även ganska så dyra saker, vilket innebär bra pengar för mig i det långa loppet.

Ett köp/bud på Tradera är enligt deras regler bindande vilket framgår på din bud/köp sida och i Traderas regler.
Citera
2019-01-09, 08:15
  #6
Medlem
Muppers avatar
Om du bara köper grejer på tradera så spelar det mindre roll, men om du säljer en del saker också så undviker folk dig eller så budar de inte lika mycket

Alla säljare under 4,8 är ej aktuellt för min del iallafall.
Har inga negativa omdömen alls, har dock givit ett tiotal negativa själv till säljare, då varan inte stämt med beskrivningen och säljaren vägrat kompensera/återkalla varan. Dock ger jag bara negativt omdöme om jag själv redan hunnit få ett positivt, för att undvika hämndomdöme.
Ett clean tradera konto = mer stålar.
Citera
2019-01-09, 09:28
  #7
Medlem
Personligen handlar jag inte av säljare som har negativa omdömen.
Citera
2019-03-16, 15:09
  #8
Medlem
Ree81s avatar
Säljer och köper tyvärr på Tradera, vilket gör att man måste tampas med idioter då och då.
Senast en minidisc som jag köpte för nostalgins skull. Ryssen hade dels kapat ett konto (anmälde för 2 veckor sedan, ingen åtgärd från Tradera), och skickade inte med ett batteri. Den var alltså inte fungerande, och nya batterier kostar 100kr.
När jag klagade fick JAG ett negativt omdömen, och draman började.
Suck.
Citera
2019-03-17, 09:58
  #9
Medlem
Omaskeradmasks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Psyko-Kodiak
Hur påverkar negativa omdömen mig som köpare på Tradera?
Asså - efter att jag bestämt deal med en säljare så ångrade jag mig och köpte av en annan istället.
För att slippa betala en avgift så gav säljaren negativt omdöme..

Vänta en sekund nu!

Du ingick alltså ett avtal och lovade att köpa en vara men bröt löftet och fick ett negativt omdöme?

Är inte det ett exempel på när man gjort sig förtjänt av ett negativt omdöme?
Citera
2019-03-17, 18:27
  #10
Medlem
Ta förtjänar ett dåligt omdöme. Finns dock många bra säljare med enstaka dåliga omdömen eftersom det finns en del oseriösa på tradera. Vissa försöka att pressa en på kompensation genom att hota med dåligt omdöme. Gäller att läsa mellan raderna för att bilda sig en uppfattning om hur det dåliga omdömet har framkommit
Citera
2019-03-18, 10:09
  #11
Medlem
OstermalmWeeknds avatar
Åtskilliga oerfarna köpare synes när de febrigt, med skygglapparna påtagna, över-budar på sina favvo-objekt inte bry sig nämnvärt om att säljaren tidigare har dragit på sig gäng negativa omdömen.

Som seriös säljare, skulle man önska att redan dokumenterat oseriösa säljare av dåligt gods och med fånigt höga fraktpåslag därtill skulle bli ratade av köpare och bannade av sajten.

Så sker bara sällan och först när galenskapen redan eskalerat långt utom kontroll och gäng bedragna köpare redan ohjälpligt och oåterkalleligt förlorat sina pengar.


Sajten tjänar så bra på sin egen numer sjukt uppskruvade provision att ledningen som det synes uppmanat sina egna "kontrollanter" att softa med piskan och se igenom fingrarna med mycket.


Jämfört med för 10 á 15 år se'n, så är det stor skillnad till det sämre.
Citera
2019-03-18, 10:15
  #12
Medlem
Waldschrats avatar
[quote=OstermalmWeeknd|67062543]Åtskilliga oerfarna köpare synes när de febrigt, med skygglapparna påtagna, över-budar på sina favvo-objekt inte bry sig nämnvärt om att säljaren tidigare har dragit på sig gäng negativa omdömen.

Som seriös säljare, skulle man önska att redan dokumenterat oseriösa säljare av dåligt gods och med fånigt höga fraktpåslag därtill skulle bli ratade av köpare och bannade av sajten.

Så sker bara sällan och först när galenskapen redan eskalerat långt utom kontroll och gäng bedragna köpare redan ohjälpligt och oåterkalleligt förlorat sina pengar.


Sajten tjänar så bra på sin egen numer sjukt uppskruvade provision att ledningen som det synes uppmanat sina egna "kontrollanter" att softa med piskan och se igenom fingrarna med mycket.


Jämfört med för 10 á 15 år se'n, så är det stor skillnad till det sämre.[/QUOTE

Jag skulle önska mig samma system som på ebay för säljare: Möjligheten att även spärra folk som har lite eller flera negativa omdömen under en viss tid. Eliminerar iaf några idioter.

När det gäller ts så var det helt rätt. Hatar idioter som ångrar sig.
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback