Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2019-01-09, 00:36
  #1
Medlem
Hej Flashback!

Att göra en lång historia ganska kort då jag inte har alla detaljer vad exakt som hänt och fått reda på detta besked idag. Har en nära släkting som blivit duktigt rövknullad av farbror staten och sin före detta sambo. Det hela utspelar sig i ett annat land än Sverige.

Efter att släktingen och hans sambo fått barn så lämnade hon honom utan vidare något år senare med barnet. Vad som föranledde det uppbrottet kan jag inte svara på, men enligt släktingen påstod han att hon var en total narcissistisk psykopat och varit en pain in the ass snart efter barnet föddes. I alla fall så hade hon flyttat tillbaka till sin f.d. pojkvän (som tydligen varit impotent och inte kunnat få barn med henne) och de har konsekvent vägrat min släkting något som helst umgänge med barnet och berättar inte ens till barnet att det är min släkting som är dess pappa.

Det var tydligen utdömt rätt att besöka barnet en gång i veckan, men trots att det var någon slags umgängesrätt tilldelad så har hans f.d. sambo vägrat låta han se barnet. Det gick tydligen så långt att den f.d. pojkvännen gick till attack och bröt armen av min släkting då han dök upp för en s.k. tillståndsgivet besök. Han har kämpat i domstolen i ett par år nu för att försöka få något som helst umgänge med sitt barn. Domstolen verkar ha gått på hennes lögner och hon har tilldelats full vårdnad, samt att min släkting eftersom han håvar in stora pengar ska betala dels för barnet och dels en ganska stor summa för henne VARJE MÅNAD tills barnet fyller 18.

Om jag förstått det hela rätt så nu var det någon slags vidare domstolsförhandling där min släkting förlorade all visitationsrätt till barnet, samt skulle bara hosta upp kostnaderna till alla i rättsväsendet samt henne och barnet. Min släkting hade tydligen fått totalt sammanbrott och gått till attack mot någon domare med någon form av tillhygge.

Just nu har jag fått reda på att släktingen sitter i fängelse i väntan på rättegång för försök till mord.

Jag är i chocktillstånd just nu och kan inte tänka klart.

Flashback. Vad kan jag göra för att kunna hjälpa min släkting ur denna totalt absurda situation? Har ni några tips, råd och tankar?
__________________
Senast redigerad av Rocknrolla99 2019-01-09 kl. 00:50.
Citera
2019-01-09, 01:03
  #2
Medlem
Ordpistolens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rocknrolla99
Hej Flashback!

Att göra en lång historia ganska kort då jag inte har alla detaljer vad exakt som hänt och fått reda på detta besked idag. Har en nära släkting som blivit duktigt rövknullad av farbror staten och sin före detta sambo. Det hela utspelar sig i ett annat land än Sverige.

Efter att släktingen och hans sambo fått barn så lämnade hon honom utan vidare något år senare med barnet. Vad som föranledde det uppbrottet kan jag inte svara på, men enligt släktingen påstod han att hon var en total narcissistisk psykopat och varit en pain in the ass snart efter barnet föddes. I alla fall så hade hon flyttat tillbaka till sin f.d. pojkvän (som tydligen varit impotent och inte kunnat få barn med henne) och de har konsekvent vägrat min släkting något som helst umgänge med barnet och berättar inte ens till barnet att det är min släkting som är dess pappa.

Det var tydligen utdömt rätt att besöka barnet en gång i veckan, men trots att det var någon slags umgängesrätt tilldelad så har hans f.d. sambo vägrat låta han se barnet. Det gick tydligen så långt att den f.d. pojkvännen gick till attack och bröt armen av min släkting då han dök upp för en s.k. tillståndsgivet besök. Han har kämpat i domstolen i ett par år nu för att försöka få något som helst umgänge med sitt barn. Domstolen verkar ha gått på hennes lögner och hon har tilldelats full vårdnad, samt att min släkting eftersom han håvar in stora pengar ska betala dels för barnet och dels en ganska stor summa för henne VARJE MÅNAD tills barnet fyller 18.

Om jag förstått det hela rätt så nu var det någon slags vidare domstolsförhandling där min släkting förlorade all visitationsrätt till barnet, samt skulle bara hosta upp kostnaderna till alla i rättsväsendet samt henne och barnet. Min släkting hade tydligen fått totalt sammanbrott och gått till attack mot någon domare med någon form av tillhygge.

Just nu har jag fått reda på att släktingen sitter i fängelse i väntan på rättegång för försök till mord.

Jag är i chocktillstånd just nu och kan inte tänka klart.

Flashback. Vad kan jag göra för att kunna hjälpa min släkting ur denna totalt absurda situation? Har ni några tips, råd och tankar?

Hur lyckades han komma in i domstolen med ett tillhygge?
Citera
2019-01-09, 01:07
  #3
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rocknrolla99
Hej Flashback!

Att göra en lång historia ganska kort då jag inte har alla detaljer vad exakt som hänt och fått reda på detta besked idag. Har en nära släkting som blivit duktigt rövknullad av farbror staten och sin före detta sambo. Det hela utspelar sig i ett annat land än Sverige.

Efter att släktingen och hans sambo fått barn så lämnade hon honom utan vidare något år senare med barnet. Vad som föranledde det uppbrottet kan jag inte svara på, men enligt släktingen påstod han att hon var en total narcissistisk psykopat och varit en pain in the ass snart efter barnet föddes. I alla fall så hade hon flyttat tillbaka till sin f.d. pojkvän (som tydligen varit impotent och inte kunnat få barn med henne) och de har konsekvent vägrat min släkting något som helst umgänge med barnet och berättar inte ens till barnet att det är min släkting som är dess pappa.

Det var tydligen utdömt rätt att besöka barnet en gång i veckan, men trots att det var någon slags umgängesrätt tilldelad så har hans f.d. sambo vägrat låta han se barnet. Det gick tydligen så långt att den f.d. pojkvännen gick till attack och bröt armen av min släkting då han dök upp för en s.k. tillståndsgivet besök. Han har kämpat i domstolen i ett par år nu för att försöka få något som helst umgänge med sitt barn. Domstolen verkar ha gått på hennes lögner och hon har tilldelats full vårdnad, samt att min släkting eftersom han håvar in stora pengar ska betala dels för barnet och dels en ganska stor summa för henne VARJE MÅNAD tills barnet fyller 18.

Om jag förstått det hela rätt så nu var det någon slags vidare domstolsförhandling där min släkting förlorade all visitationsrätt till barnet, samt skulle bara hosta upp kostnaderna till alla i rättsväsendet samt henne och barnet. Min släkting hade tydligen fått totalt sammanbrott och gått till attack mot någon domare med någon form av tillhygge.

Just nu har jag fått reda på att släktingen sitter i fängelse i väntan på rättegång för försök till mord.

Jag är i chocktillstånd just nu och kan inte tänka klart.

Flashback. Vad kan jag göra för att kunna hjälpa min släkting ur denna totalt absurda situation? Har ni några tips, råd och tankar?
Vilket land är det vi snackar om? Och har din släkting svenskt pass?
Citera
2019-01-09, 01:07
  #4
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ordpistolen
Hur lyckades han komma in i domstolen med ett tillhygge?
Han deltog väl i förhandlingen såklart...
Citera
2019-01-09, 01:09
  #5
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ordpistolen
Hur lyckades han komma in i domstolen med ett tillhygge?

Han hade tydligen haft en yxa, kofot, stor kniv eller något liknande i bilen utanför som han hade svingat vilt med när han försökt ta sig tillbaka in i byggnaden.
Citera
2019-01-09, 01:09
  #6
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av walnut
Han deltog väl i förhandlingen såklart...
Men det brukar ju vara ganska regurösa säkerhetskontroller
Citera
2019-01-09, 01:09
  #7
Medlem
Ordpistolens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av walnut
Han deltog väl i förhandlingen såklart...

Brukar det inte vara säkerhetskontroller med metalldetektorer eller liknande, hos vissa domstolar?
Citera
2019-01-09, 01:10
  #8
Medlem
Machiavellys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ordpistolen
Hur lyckades han komma in i domstolen med ett tillhygge?

Räcker med advokatens penna eller vad fan som helst. Inte särskilt svårt. Tillhygge räknas som allt utöver dina händer.

En hink med vatten, en stol, en penna etc. är bara några exempel.
Citera
2019-01-09, 01:11
  #9
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av timpen22
Vilket land är det vi snackar om? Och har din släkting svenskt pass?

Vill helst inte nämna, men det är ett land i Europa i alla fall.
Citera
2019-01-09, 01:11
  #10
Medlem
Ordpistolens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Machiavelly
Räcker med advokatens penna eller vad fan som helst. Inte särskilt svårt. Tillhygge räknas som allt utöver dina händer.

En hink med vatten, en stol, en penna etc. är bara några exempel.

Ok, då förstår jag.
Citera
2019-01-09, 01:18
  #11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rocknrolla99
Vill helst inte nämna, men det är ett land i Europa i alla fall.
Okej dock är det ganska visentligt om vi ska kunna hjälpa då lagar och regler är specifikt för varje land i Europa
Citera
2019-01-09, 01:28
  #12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av timpen22
Okej dock är det ganska visentligt om vi ska kunna hjälpa då lagar och regler är specifikt för varje land i Europa

Tack, jag är fullt införstådd. Just nu är detta ganska färskt och behöver fundera en dag eller två om jag kommer dela med mig av den informationen, men det är ett land där han stor sannolikhet kommer han sitta bakom galler ganska länge. De inte är nådiga när någon ur rättsväsendet blir utsatta för ett mordförsök.
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback