Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2019-01-08, 23:10
  #1
Medlem
Har en väldigt konstig kroppstyp. Är kort(172 cm) och väldigt bredaxlad. Har tränat till och från i 8 år. Ser nästan ut som en björn. Väger runt 90-95 kg.

Mina största muskler är brösten,ryggen och axlarna.

Mina minsta muskler är armarna och benen.

Tränar allt lika mycket. Men brösten,ryggen och axlarna gick om.

Kan inte ens hitta bra kläder som passar p.g.a att jag är för bred och samtidigt kort. Detta gör att jag måste köpa kläder i storleken XL. Det passar verkligen inte mig heller för blir väldigt fult på mig. För är kort och för bred.

En del på gymmet har sagt till mig att jag borde sluta träna ryggen,axlarna och bröst ett tag. Att det blivit för fult på mig att vara så kort och bred och samtidigt ha små armar.

En kille sa att min kropp passade inte med min längd,att min rygg var för stor.

Känner mig också väldigt oattraktiv och ful och ingen symmetry.

Vad är lösningen för mig? Jag funderar på att försöka gå ner i vikt(fett). Hur mycket ska jag gå ner? Tror ni det kan hjälpa? Eller ska jag träna mer ben och armar och inte träna bröst/rygg och axlar ett tag? Tips och råd?
Citera
2019-01-08, 23:16
  #2
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Henken094
Har en väldigt konstig kroppstyp. Är kort(172 cm) och väldigt bredaxlad. Har tränat till och från i 8 år. Ser nästan ut som en björn. Väger runt 90-95 kg.

Mina största muskler är brösten,ryggen och axlarna.

Mina minsta muskler är armarna och benen.

Tränar allt lika mycket. Men brösten,ryggen och axlarna gick om.

Kan inte ens hitta bra kläder som passar p.g.a att jag är för bred och samtidigt kort. Detta gör att jag måste köpa kläder i storleken XL. Det passar verkligen inte mig heller för blir väldigt fult på mig. För är kort och för bred.

En del på gymmet har sagt till mig att jag borde sluta träna ryggen,axlarna och bröst ett tag. Att det blivit för fult på mig att vara så kort och bred och samtidigt ha små armar.

En kille sa att min kropp passade inte med min längd,att min rygg var för stor.

Känner mig också väldigt oattraktiv och ful och ingen symmetry.

Vad är lösningen för mig? Jag funderar på att försöka gå ner i vikt(fett). Hur mycket ska jag gå ner? Tror ni det kan hjälpa? Eller ska jag träna mer ben och armar och inte träna bröst/rygg och axlar ett tag? Tips och råd?
Du ska ju inte sluta träna en muskel iaf... Men om du är 172 och väger 95 pannor så antar jag där finns en del fett? De kan ju påverka björnkänslan.. Sen är alla kroppar olika, alla kan inte få samma symetri. Men regel nr 1 är ju att om du vill ha större armar, träna mer armar. Sluta kör tunga set på axlar och de. Kör fler reps tex..
Citera
2019-01-08, 23:29
  #3
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mrfragvis
Du ska ju inte sluta träna en muskel iaf... Men om du är 172 och väger 95 pannor så antar jag där finns en del fett? De kan ju påverka björnkänslan.. Sen är alla kroppar olika, alla kan inte få samma symetri. Men regel nr 1 är ju att om du vill ha större armar, träna mer armar. Sluta kör tunga set på axlar och de. Kör fler reps tex..

Tror jag har runt 20% kroppsfett.(allt fett sitter i princip enbart på ansiktet och magen) Men problemet är att folk har påpekat att jag är lika bred som lång. Är extremt bred. Mina axlar och rygg är för stora.

Så ska jag köra lätt på axlar,rygg och bröst och många reps? Snackar vi då 15-20 reps och 3 set?

Hur ska jag köra armar och ben för att de ska växa? Låga reps och tungt? Snackar vi 4-8 reps och 3 sets?

Går min kropp att fixa på något sätt så jag får en fin kropp med bra symmetri? Är första steget att minska i fett?
Citera
2019-01-08, 23:35
  #4
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Henken094
Tror jag har runt 20% kroppsfett.(allt fett sitter i princip enbart på ansiktet och magen) Men problemet är att folk har påpekat att jag är lika bred som lång. Är extremt bred. Mina axlar och rygg är för stora.

Så ska jag köra lätt på axlar,rygg och bröst och många reps? Snackar vi då 15-20 reps och 3 set?

Hur ska jag köra armar och ben för att de ska växa? Låga reps och tungt? Snackar vi 4-8 reps och 3 sets?

Går min kropp att fixa på något sätt så jag får en fin kropp med bra symmetri? Är första steget att minska i fett?
20% är inte så mycket... De väldigt olika vad som funkar, när man pratar reps. Men tex 20 × 4 brukar allmänt ge lite slimmare muskler men typ 8×3 ger mer uppumpade. Vet inte hur du tränar nu ju, men kanske är du den typen som inte behöver träna axlar. Vissa behöver inte.. Träna bara trapsen ett tag, trappsen kan ju sänka axlarna, på vissa. Jag personligen måste kötta mina axlar.
Citera
2019-01-08, 23:41
  #5
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mrfragvis
20% är inte så mycket... De väldigt olika vad som funkar, när man pratar reps. Men tex 20 × 4 brukar allmänt ge lite slimmare muskler men typ 8×3 ger mer uppumpade. Vet inte hur du tränar nu ju, men kanske är du den typen som inte behöver träna axlar. Vissa behöver inte.. Träna bara trapsen ett tag, trappsen kan ju sänka axlarna, på vissa. Jag personligen måste kötta mina axlar.

När jag tränar axlar(eller rygg), så brukar pumpen vara så brutal att man kan nästan tro att jag är dopad. Någon som frågat mig ifall jag är dopad. Detta har börjat äckla mig för jag är så kort. Har börjat störa mig mycket på detta. P.g.a detta har jag minskat träningen senaste tiden. Har somsagt en väldigt konstig kroppstyp.

På gymmet brukar folk undra hur jag tränar axlar,ryggen och bröst. Vad hemligheten är. Men egentligen så gör jag inget speciellt. Min genetik är konstig.
Citera
2019-01-09, 00:02
  #6
Medlem
Ghostemanes avatar
Jag tycker att du sätter för låga mål, varför inte bara träna upp armarna ordenkligt? Om du balanserar din träning bättre så kommer din kropp se naturligare ut.
Citera
2019-01-09, 00:07
  #7
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ghostemane
Jag tycker att du sätter för låga mål, varför inte bara träna upp armarna ordenkligt? Om du balanserar din träning bättre så kommer din kropp se naturligare ut.

Mina armar vägrar växa. De växer extremt segt. Medans mina bröst/rygg och axlar är för stora. Speciellt när jag tränar dem,då blir pumpen för brutal. Blir som en fyrkant nästan. Största problemet jag har är att jag är kort och för bred. Förstör symmetrin. Kan inte ens hitta bra kläder som sitter på min kropp. Allt blir fult. Måste ha XL i tröjstorlek/skjorta och då blir de för långa i längden. Nästan som en kappa.

Hur menar du med balansera träningen?
Citera
2019-01-09, 00:09
  #8
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mrfragvis
20% är inte så mycket... De väldigt olika vad som funkar, när man pratar reps. Men tex 20 × 4 brukar allmänt ge lite slimmare muskler men typ 8×3 ger mer uppumpade. Vet inte hur du tränar nu ju, men kanske är du den typen som inte behöver träna axlar. Vissa behöver inte.. Träna bara trapsen ett tag, trappsen kan ju sänka axlarna, på vissa. Jag personligen måste kötta mina axlar.
Nej! Nej!
Musklerna är vad de är, du kan inte förändra det!
Byggare jobbar med lite högre rep än vad tynglyftare gör för att få mysklerna att bli större. Lyftare tränar på attlyfta tungt, då är färre reps lämpligare.
Träna dina släpande muskler mer och tyngre och lägg mindre fokus på rygg/axlar så blir det.bra.
Citera
2019-01-09, 00:12
  #9
Medlem
Hitta denna bild på nätet. Är nog lite bredare än killen på bilden och mycket kortare än honom:

http://i.imgur.com/J2xZSZx.jpg

Bara för att ungefär förklara/visa hur min kroppstyp är. Har dock mindre armar.
__________________
Senast redigerad av Henken094 2019-01-09 kl. 00:16.
Citera
2019-01-09, 00:14
  #10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bloossli
Nej! Nej!
Musklerna är vad de är, du kan inte förändra det!
Byggare jobbar med lite högre rep än vad tynglyftare gör för att få mysklerna att bli större. Lyftare tränar på attlyfta tungt, då är färre reps lämpligare.
Träna dina släpande muskler mer och tyngre och lägg mindre fokus på rygg/axlar så blir det.bra.

Ska jag träna armarna och benen 2 gånger i veckan istället för 1 gång?

Och träna rygg/bröst och axlar 1 gång varje 7-10 dagar?

Hur blir det med reps och set?

Behöver lägga om kosten också?

Antar att jag får gå ner i vikt också?
Citera
2019-01-09, 01:16
  #11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Henken094
Hitta denna bild på nätet. Är nog lite bredare än killen på bilden och mycket kortare än honom:

http://i.imgur.com/J2xZSZx.jpg

Bara för att ungefär förklara/visa hur min kroppstyp är. Har dock mindre armar.



Du kanske du kan se ut såhär om några år....
https://www.google.com/search?biw=17...SPjaylVi3mJZM:
Citera
2019-01-09, 01:58
  #12
Medlem
maxatdunders avatar
Har du korta ben? Ärligt att vara kort freak är inte snyggt, skulle lägga om schemat totalt och börja jobba hållning, armar ben och allt för att minska en fucked up oproportionerligt kropp. Lätt att tappa storlek 90kg+ på 172 komikern , du måste neråt!
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback