Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2019-01-08, 23:06
  #1
Medlem
Lillskiten95s avatar
Jag har länge funderat på att tatuera mig nu och jag känner att det är dags, problemet är att jag vill ha någon riktig duktig och skiter i hur mycket det kommer att kosta eftersom det kommer sitta på min kropp resten av mitt liv.
Jag har varit i kontakt med Andy Blanco som är inriktad på Black & Grey och realism men verkar ständigt fullbokad. I princip omöjligt att få tid hos honom.
Niki Norberg är även han riktigt duktig men sällan i Sverige. Adam Augustsson har också fallit mig i tanken.
Oscar Åkermo är en sann konstnär jag skulle drömma om att få tid hos men han bor och arbetar i USA.
Det är i alla fall dem jag har koll på, finns det några fler RIKTIGT duktiga tatuerare i Sverige som jag inte vet om än eller är Andy helt enkelt den bästa i genren? Och jag säger "RIKTIGT duktiga" eftersom jag inte vill ha några lame svar med att det är en smaksak, jag vill så nära perfektion jag kan komma.
Tråden behöver inte bara handla om Black&Grey, realism och porträtt men håll det på kvalité, kollat upp en massa skitstudios har jag lagt ned mycket tid på själv.
Citera
2019-01-10, 19:18
  #2
Medlem
Finns 2st tatuerare som jag tycker e sjukt underskattade som blivit stora på senaste tiden. Dem är dock från Sydamerika men tatuerar i Sverige också. Tror dem kommer bli svenska medborgare. Daniluz21 & orlandoarttattoo heter de. Finns på Unitedink i Norrköping
Citera
2019-01-11, 17:03
  #3
Medlem
Brilles avatar
Kolla in Ronny Hill på stucklife om du inte redan gjort det. Har studio i Stockholm dock rätt svårt att få tid hos honom också då han själv väljer vilka projekt han vill göra. Grymt duktig tycker jag.
Citera
2019-01-11, 21:10
  #4
Medlem
Lillskiten95s avatar
Tack för tipsen! Yes, Stucklife Tattoo har jag varit in o kollat på förut så har säkert sett några av hans verk, ska in och kika igen.
Citera
2019-01-12, 21:53
  #5
Medlem
#LOUDmouth#s avatar
Johan "Big Fat Joe" Ankarfyr på Crooked Moon är vass.

/#LOUDmouth#
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback