Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 5
  • 6
2019-01-12, 17:31
  #61
Medlem
nittontrettons avatar
Hon får väll suga Lilla pillen på dig som gengäld?

Jag brukar också skjutsa damen när hennes bil havererar men jag håller lite med dig,att det är fruktansvärd jobbigt att hålla på " passa andras tider " även om det bara är en kort stund men du är ju ändå låst....
Citera
2019-01-12, 18:36
  #62
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rewexx
Hej,

Min sambo börjar 07:00 och jag mellan 08:00-08:30 normalt sett. Det har blivit att jag kör henne till jobbet varje dag. Det är stadskörning på kanske 12 minuter dit och 12 minuter hem; totalt 24 minuter varje morgon.

Detta har börjat bli ganska jobbigt på sistone. Jag tycker synd om henne då hon inte har körkort, däremot busskort som hon tar sig hem med.. så mao. för att hon ska få lite längre sovmorgon går jag upp tidigare för att köra henne. Jag står för alla kostnader relaterat till bilen, allt annat delar vi på som mat, hyra etc. Jag har bra mycket mer i lön än vad hon har, så jag tänker inte fråga efter ersättning heller - det är inte det, utan det faktum att det är Varje dag.

Jag har tagit upp detta tidigare som bara lett till bråk och fick till svar att jag då inte behövde köra henne alls. Jag föreslog då 2-3 bestämda dagar i veckan som jag fortfarande tycker.

Nu är det dock så att hon är gravid - dock i början (precis gått in i andra trimestern). Borde jag vänta tills efter? Har någon annan liknande erfarenhet?


Herregud.

Du skulle lika gärna kunna startat en tråd om hur jobbigt det är att knyta skosnören på morgonen.

Vilka enorma problem!

Var glad för att du har en tjej att skjutsa istället. Dags att bli stor nu.
Citera
2019-01-12, 18:43
  #63
Medlem
Datasmurfen64s avatar
Du är en bra människa - fortsätt så. Hjälp henne att ta körkort också.
Citera
2019-01-20, 20:18
  #64
Medlem
Evikes avatar
Det är stor skillnad mellan era arbetstider (1-1,5 h), så jag förstår dig. Jag skulle aldrig begära att min man körde mig till jobbet varje morgon och jag blir förvånad över att så många i tråden tycker att det är en självklarhet. Är hon en prinsessa?

Här hemma sover vi så länge som möjligt och kliver inte upp tidigare av sympati för den andre. Kvalitetstid har man inte på morgonen. (Läs: Jag är inte morgonmänniska.) När man har gemensamma barn är det naturligtvis andra regler och man anpassar livet (inklusive morgnarna) efter deras behov.
Citera
2019-02-01, 08:08
  #65
Medlem
rödkatts avatar
Hjälp henne med körkortet, särskilt när ni ska ha barn tsm
Citera
  • 5
  • 6

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback