Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2019-01-08, 17:59
  #1
Medlem
Skulle bara göra en vanlig omstart.

Lenovo-loggan dyker upp sen händer ingenting. Testat flera ggr, med och utan sladd.

Windows 10 home. Lenovo ideapad.

Tips på vad jag ska höra?

På förhand tack!
Citera
2019-01-08, 18:07
  #2
Medlem
1FFs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av deliciousdelux
Skulle bara göra en vanlig omstart.

Lenovo-loggan dyker upp sen händer ingenting. Testat flera ggr, med och utan sladd.

Windows 10 home. Lenovo ideapad.

Tips på vad jag ska höra?

På förhand tack!

Skapa ett installationsmedia och reparera/återställ med det.
Citera
2019-01-08, 18:07
  #3
Medlem
HiiriHazes avatar
Går datorn fortfarande efter lenovo loggan eller stängs den av helt? Alltså om det bara är skärmen som slår svart
Citera
2019-01-08, 20:34
  #4
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 1FF
Skapa ett installationsmedia och reparera/återställ med det.

Jag fick igång den. Har inbyggd SSD och en HDD istället för optisk enhet. Den glappade, för när jag skakade loss den så startade datorn. Dock lite otäckt, ska ta med datorn till en serviceverkstad i krokarna och höra vad de säger.

Har ett 8GB USB-minne, hur skapar jag ett installationsmedia? Aldrig gjort det förut, kan ju googla men vill du förklara så tack på förhand.
__________________
Senast redigerad av deliciousdelux 2019-01-08 kl. 20:36.
Citera
2019-01-08, 20:37
  #5
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HiiriHaze
Går datorn fortfarande efter lenovo loggan eller stängs den av helt? Alltså om det bara är skärmen som slår svart

Nä, Lenovo-loggan bara stod och inget hände (läs inlägget ovan).

Tack för input.
Citera
2019-01-09, 14:06
  #6
Medlem
1FFs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av deliciousdelux
Jag fick igång den. Har inbyggd SSD och en HDD istället för optisk enhet. Den glappade, för när jag skakade loss den så startade datorn. Dock lite otäckt, ska ta med datorn till en serviceverkstad i krokarna och höra vad de säger.

Har ett 8GB USB-minne, hur skapar jag ett installationsmedia? Aldrig gjort det förut, kan ju googla men vill du förklara så tack på förhand.


Denna sida är en bra guide - https://www.tenforums.com/tutorials/...e-upgrade.html
Citera
2019-01-09, 14:09
  #7
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 1FF
Denna sida är en bra guide - https://www.tenforums.com/tutorials/...e-upgrade.html

Thx!
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback