Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 2
  • 3
2019-01-12, 21:28
  #25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kiing123
Äger redan en vill ha en till just därför kollar jag hur det funkar. Som sagt pratat me 2 olika mäklare och dem säger olika också en säger ja den andra nej . Därför blev jag förvirrad
Fast det kan de ju inte göra? Då länge du skriver dig på den nya bostaden så borde det väl inte vara några problem?
Citera
2019-01-12, 21:35
  #26
Medlem
Denoms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kiing123
Äger redan en vill ha en till just därför kollar jag hur det funkar. Som sagt pratat me 2 olika mäklare och dem säger olika också en säger ja den andra nej . Därför blev jag förvirrad
Vad säger de då?
Citera
2019-01-13, 10:45
  #27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Denom
Vad säger de då?


En säger det går köpa en till utan att bo där. Den andra säger ne det går inte man måste bo där föreningen godkänner inte annars..
Citera
2019-01-13, 10:49
  #28
Medlem
Denoms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kiing123
En säger det går köpa en till utan att bo där. Den andra säger ne det går inte man måste bo där föreningen godkänner inte annars..
Ja men skriv dig där då så spelar det ju ingen roll?
Citera
2019-01-13, 17:56
  #29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kiing123
Yes jag tror det är bäst så att jag kollar med dem om hur det funkar .
Det bästa är att du tar upp frågan med styrelsen i den förening du är intresserad av.
För även om du juridiskt har rätt är det aldrig bra att hamna i en konflikt med sina grannar.
Men om det är så att ni köper till din svärmor så ring upp styrelsen och lägg upp fakta borde inte vara några problem mycket bättre än att riskera ett bråk med styrelsen/din svärmors blivande grannar.
Citera
  • 2
  • 3

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback