Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2019-01-08, 09:54
  #1
Medlem
Nihennas avatar
https://www.youtube.com/watch?v=YSpo2VvN0SM

Någon som spelar detta? Gammalt spel nu, nästan två år, men jag hittade ingen tråd om det på Flashback.

Jag köpte det igår och gillar det som fasen. Det är ett bullet hell, samtidigt som man springer runt i grottor, lite granna som i 2D-zelda.

Det ska vara ett roguelite också, men jag förstår inte riktigt vad i spelet det är som gör det till det förutom att om man dör så börjar man om från start. I de flesta roguelites så får man behålla saker när man dör, så att nästa genomspelning bara blir lättare och lättare, men vad jag kan se så behåller man ingenting i det här spelet Det gör det inte mindre roligt för det, men det är verkligen att dra det till sin gräns att kalla det för roguelite i min mening.
Citera
2019-01-11, 07:58
  #2
Medlem
Nihennas avatar
*bump*
Citera
2019-01-11, 11:32
  #3
Medlem
Spelade det en hel del när det kom ut. Tyckte dock det var sådär och en ”run” kunde bli sabbad pga dåliga drops i början. Men vad jag vet ska det vara ändrat nu?
Citera
2019-01-11, 22:31
  #4
Medlem
Kul spel, men alldeles för svårt för mig. Dock bra kontroller, skön känsla mm.

Att det är en roguelite har nog mest med att det är random banor att göra. Gamla Rogue och liknande spel (har bara spelat dessa många år efter att de kom, då jag är född i slutet på 80-talet) hade ingen funktion där man fick med sig grejer mellan runs, utan det var att starta från noll varje gång. Tror detta har dykt upp mer med de senaste årens roguelitetrend. Kan ha fel dock
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback