Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 3
  • 4
2019-01-09, 15:02
  #37
Medlem
Hmm...

"När vi pratar om framtiden så vill ju hon givetvis ha familj, barn osv. och allt vad det innebär."

"Vi klickar på verkligen alla plan. Har aldrig känt såhär för någon innan så snabbt. "

Du, min herre, behöver:
- använda egen kondom av högsta kvalité vid varje ligg, och skölja ur den med vatten innan den kastas i badrummets soptunna;
- googla på "Tom Leykis" och läsa vad du finner;
- googla på "Borderline Mirroring" och läsa vad du finner.

Därmed inte sagt att det inte kan vara en underbar enhörning till tjej med fantastiska kvalitéer, men var på din vakt.
Citera
2019-01-09, 15:40
  #38
Medlem
Nattiskatts avatar
Ja, det blir problem. Lämna henne och hitta någon annan, hon är för gammal. Inte nog med att ni bara känt varandra så pass kort tid och hon redan börjar prata om barn, om du själv inte känner dig redo ska du absolut inte gå in i ett sånt förhållande.
Citera
2019-01-10, 02:15
  #39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Miniarnold1
Hej!

Behöver lite hjälp...

Träffade för ett tag sedan en tjej som är 9 år äldre än mig. Jag är 23-26.

Vi klickar på verkligen alla plan. Har aldrig känt såhär för någon innan så snabbt. Vi har dejtat frekvent i cirka 8 veckor det har princip vart de bästa veckorna jag upplevt. Hon har allt jag söker hos en potentiell framtida partner.

Men, när vi pratar om framtiden så vill ju hon givetvis ha familj, barn osv. och allt vad det innebär. Och hon är ju där, eller skulle vart där för några år sedan om man kollar på kalkylen. Har har vi problemet. Jag vill minst vänta i 5 år innan jag sätter igång med det livet. Och då kanske det är för sent?

Vad ska jag göra? Avbryta innan det blir för sent eller chansa?

Hjälp en förvirrad grabb...
Du kan inte be oss avgöra en sån sak.

Du hade antagligen tyckt att det hade känts fel om du istället blev tillsammans med någon annan som du inte gillar lika mycket men som är jämngammal.
Citera
2019-01-11, 17:54
  #40
Medlem
Kan fungera men du behöver nog fråga dig själv om du är redo... sen gör du alltid som du vill.
Citera
2019-01-11, 18:44
  #41
Medlem
Jag tycker ts skall ta det lungt och inte redan fundera för mycket på framtiden.
Jag utgår från att ni inte ens bor ihop än?

Självklart kan man ju drömma om framtiden och prata lite löst, men det är väl inga seriösa planer från hennes sida att inom en snar framtid att ni skall skaffa barn?

Det kan ju lika gärna bli så att du inom två år känner att du älskar den här kvinnan så mycket att är redo att skaffa barn redan då.
Citera
  • 3
  • 4

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback