Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2019-01-08, 02:32
  #1
Medlem
Säga man flyttar 50k svarta afrikaner till sverige som bara gör barn med varandra, alltså inte blanda sig med vita. Hur lång tid skulle det ta innan dessa svarta afrikaner blev vit?

Ochom vit gjorde det motsatta, tog 50k vita och flyttade dom till afrika, hur lång tid skulle det ta innan dom blev svart?
Citera
2019-01-08, 03:16
  #2
Medlem
Zaedrewss avatar
Aldrig? De skulle vara svarta eller vita för evigt om de inte blandade sig. Sedan finns det teorier om att folk i norr blir vita sett rent biologiskt med tiden. Huden etc ändras för klimatet här men då talar vi om tiotusentals år och denna hypotes har inte ens bevisats det minsta.
Citera
2019-01-08, 03:17
  #3
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Zaedrews
Aldrig? De skulle vara svarta eller vita för evigt om de inte blandade sig. Sedan finns det teorier om att folk i norr blir vita sett rent biologiskt med tiden. Huden etc ändras för klimatet här men då talar vi om tiotusentals år och denna hypotes har inte ens bevisats det minsta.
500 år?

Det ska ta omkring 500 att klimatanpassas iallafall.
Citera
2019-01-08, 04:22
  #4
Medlem
beaver_ses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Andreashansson8
Säga man flyttar 50k svarta afrikaner till sverige som bara gör barn med varandra, alltså inte blanda sig med vita. Hur lång tid skulle det ta innan dessa svarta afrikaner blev vit?

Ochom vit gjorde det motsatta, tog 50k vita och flyttade dom till afrika, hur lång tid skulle det ta innan dom blev svart?
Tror att det skulle ta hysteriskt många år, och de skulle fortfarande ha det där apliknande formen på kraniet, de är helt enkelt uppbyggda på ett helt annat chassi. Så de skulle aldrig bli som vi, möjligen vitaskinnade negrer efter 50-100 tusen år, kanske längre.

Som om jag åker till Thailand så blir jag ju inte creamfärgad för det, jag blir inte ens Thailändare i deras ögon även om jag åker med tunnelbanan i Bangkok. Det enda min släkt skulle få om jag bara fortplanta mig med svenskor skulle bli hudcancer...
Citera
2019-01-08, 05:38
  #5
Medlem
Appelskrutten123s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av beaver_se
Tror att det skulle ta hysteriskt många år, och de skulle fortfarande ha det där apliknande formen på kraniet, de är helt enkelt uppbyggda på ett helt annat chassi. Så de skulle aldrig bli som vi, möjligen vitaskinnade negrer efter 50-100 tusen år, kanske längre.

Som om jag åker till Thailand så blir jag ju inte creamfärgad för det, jag blir inte ens Thailändare i deras ögon även om jag åker med tunnelbanan i Bangkok. Det enda min släkt skulle få om jag bara fortplanta mig med svenskor skulle bli hudcancer...

Om du ser ett kranium, du kan avgöra hudfärgen då denne levde?
Citera
2019-01-08, 05:57
  #6
Medlem
rebekks avatar
Snudd på bro-science över detta, men har för mig att det krävs mer än 1000 generationer av ingen syn för att någon/något ska lyckas mutera bort t.ex. synen
Citera
2019-01-08, 06:44
  #7
Moderator
Hobbybondes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Andreashansson8
Säga man flyttar 50k svarta afrikaner till sverige som bara gör barn med varandra, alltså inte blanda sig med vita. Hur lång tid skulle det ta innan dessa svarta afrikaner blev vit?

Ochom vit gjorde det motsatta, tog 50k vita och flyttade dom till afrika, hur lång tid skulle det ta innan dom blev svart?
Vi har ju blivit vita med smalare näsor på grund av evolutionen så det är ju inte omöjligt. Den vita huden gör att vi lättare tar upp någon vitamin ifrån solen.
Men för att evolutionen ska kunna funka kräver ju det att vi inte har ett modernt samhälle som håller oss under armarna, sedan ska det utöver det dyka upp rätt genetiska mutationer och efter det måste det gå lång lång tid innan denna mutation blivit "standard". Lite beroende på hur mkt fördelar mutationen ger så skulle jag tippa på 50 000-100 000 år
Citera
2019-01-08, 07:16
  #8
Medlem
Undercasts avatar
Slutar dom bara stjäla så går det ganska fort. 2-4 dagar.

Skämt och sido. Det borde ta 60k år?
Citera
2019-01-08, 07:28
  #9
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Utlovad
500 år?

Det ska ta omkring 500 att klimatanpassas iallafall.

Nej.

Vi har ljus hud för att den ska kunna absorbera mer solljus i ett solfattigt klimat. Solljuset används för att bilda D-vitamin, vilket behövs för att undvika engelska sjukan.

Nuförtiden finns D-vitamin på flaska så det finns inget sådant selektionstryck.
__________________
Senast redigerad av borskungen 2019-01-08 kl. 07:33.
Citera
2019-01-08, 08:02
  #10
Medlem
butofcourses avatar
Aldrig.

Om du tar ett gäng schäferhundar och placerar dem bland ett gäng dalmatiner, men de parar sig bara med varandra så blir de ju inte dalmatiner bara för att de lever med sådana raser.

Människan är en art. Neger är en ras av människan.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback