Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2019-01-07, 22:32
  #1
Avstängd
Dresden, Tyskland

12 januari: Sprint, fristil

13 januari: Sprintstafett, fristil





Ja nu äntligen är den långa julledigheten över och allt är som det ska igen efter en rätt passiv Tour de ski åtminstone med svenska ögon. Hur ser ni på helgens världscup? Blir det en blågul fest? Vilka blir med och vilka står över? Har Ulricehamnshoppet Hanna Falk något att säga om här om hon ens ska finnas med i tankarna inför kommande VM nästa månad?
__________________
Senast redigerad av Olsen24 2019-01-07 kl. 22:35.
Citera
2019-01-07, 22:39
  #2
Medlem
Addhocs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Olsen24
Dresden, Tyskland

12 januari: Sprint, fristil

13 januari: Sprintstafett, fristil





Ja nu äntligen är den långa julledigheten över och allt är som det ska igen efter en rätt passiv Tour de ski åtminstone med svenska ögon. Hur ser ni på helgens världscup? Blir det en blågul fest? Vilka blir med och vilka står över? Har Ulricehamnshoppet Hanna Falk något att säga om här om hon ens ska finnas med i tankarna inför kommande VM nästa månad?

Dresden- är inte det där Maja Dahlkvist ska dominera, eller minns jag fel från förra året?
Citera
2019-01-07, 22:44
  #3
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Addhoc
Dresden- är inte det där Maja Dahlkvist ska dominera, eller minns jag fel från förra året?


Maja dominerade här förra säsongen, det stämmer allt. Frågan är bara hur det ser ut i helgen, är hon redan given inför helgens lopp? Handlar det om Hanna Falk med andra, att dessa ska konkurrera ut Maja från den "ordinarie" rollen hon har i nuläget?
Citera
2019-01-07, 22:44
  #4
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Addhoc
Dresden- är inte det där Maja Dahlkvist ska dominera, eller minns jag fel från förra året?

Du minns inte fel, Maja vann sprintstafetten tillsammans med Ida, närmast före Falk/Nilsson..

Individuellt var hon tvåa bakom "Falken"..
Citera
2019-01-07, 22:50
  #5
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Olsen24
Maja dominerade här förra säsongen, det stämmer allt. Frågan är bara hur det ser ut i helgen, är hon redan given inför helgens lopp? Handlar det om Hanna Falk med andra, att dessa ska konkurrera ut Maja från den "ordinarie" rollen hon har i nuläget?

Snackar du om VM?
Citera
2019-01-07, 22:51
  #6
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av sportnorden12345
Snackar du om VM?

Stämmer!
Citera
2019-01-07, 22:52
  #7
Medlem
Addhocs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Olsen24
Maja dominerade här förra säsongen, det stämmer allt. Frågan är bara hur det ser ut i helgen, är hon redan given inför helgens lopp? Handlar det om Hanna Falk med andra, att dessa ska konkurrera ut Maja från den "ordinarie" rollen hon har i nuläget?

Mja jag vet inte vem som är given förstås men nog borde Maja få köra kan jag tycka. Likaså Falken, mest för att se om hon är tillbaka i slagläge eller inte. Om inte, så bör hon ju vara totalt avkapad chanserna att få köra VM. Viktig tävling för Falk med andra ord.
Citera
2019-01-07, 22:55
  #8
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Olsen24
Stämmer!

OK, ser bara Stina som given till VM-sprinten i nuläget..
Citera
2019-01-07, 23:06
  #9
Medlem
Lutar lite åt att Nilsson viger plats åt övriga att köra i sprintstafetten va? Å andra sidan om hon ändå är där kanske hon kör.

Ser annars inte riktigt hur man ska ta ut stafettlaget på något annat vis än det amerikanska. Åtminstone vilka fyra som kör, sen kan man dela in duorna efter bästa förmåga.
Citera
2019-01-07, 23:31
  #10
Medlem
Man undrar ju hur stort värde man kan lägga på den här helgens tävlingar?

Dels anses ju banan vara väldigt lätt och
hur ska man bedöma åkarnas olika förberedelser?
Stina och Ida har ju varit och tävlat medan resten har kunnat träna (och ev bygga formtopp).

Vilket lag som än blir uttaget så kommer det att komma kritik.
Citera
2019-01-07, 23:43
  #11
Medlem
Alkibiadess avatar
När ni pratar om stafettlaget är det då sprintstafettlagen ni menar?
Citera
2019-01-07, 23:52
  #12
Medlem
Iaf jag. Den här helgen.

Och jag ser inte riktigt hur söndagens uttagning ska kunna räknas som kontroversiell oavsett resultat på lördag. Nåväl.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback