Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2019-01-07, 21:41
  #1
Medlem
Tråden kan ha hamnat fel men vill ändå lägga den här då det känns hyfsat rätt.

Tanken har slagit mig ibland och måste fråga er som har lite mer insyn bb-scenen. Är det vanligt med centralstimulanta tex amfetamin vid posering på scen?

Varför jag frågar är egentligen för att jag tycker att så många ser påverkade ut på deras foton. Stissiga/uppspända ögon, putläppar samt fixerad käke är typiska tecken.

Bodybuilding -> dopning -> droger, absolut ingen generalisering men en röd tråd finns absolut.

Jag har själv brukat förr därav tycker jag mig kunna känna igen tecknen väldigt tydligt, kan givetvis missta mig.

En tanke är ju att centralstimulantia iaf amfetamin har ju en muskelkontraherande effekt. Vilket borde får en helt annan typ av kontroll vid flex/posering då även det får dem minsta musklerna att kontrahera perfekt.

Jag har själv upplevt känslan nämligen.


Är jag ute och cyklar?
Citera
2019-01-07, 22:06
  #2
Medlem
jpettersson1991s avatar
Att dom kan kontrahera musklerna korrekt beror på träning, träning och träning. Inför en tävling så poserar vissa dagligen, så det ska sitta perfekt den tiden man är på scenen, vissa bättre än andra. Och att dom är hypade beror nog på ett flertal faktorer, publiken, adrenalin m.m. Inget av det du nämner är särskilt ovanligt för någon som poserar på scen.
Citera
2019-01-07, 22:38
  #3
Medlem
Vet att det är vanligt med andra droger än doping i bodybuilding världen, så skulle inte förvåna mig.

Många som är beroende av både smärtstillande och kokain.

Adderall är också vanligt i USA. Rich piana var en adderall missbrukare och hade ofta en tjack blick och spänd käke.
Citera
2019-01-07, 22:56
  #4
Medlem
Jag har aldrig set någon påtänd på scen men däremot på gymmet. Oftast är det ganska trasiga byggare med kriminell bakgrund som det redan har gått utför.
Citera
2019-01-08, 01:31
  #5
Medlem
MuscleSharks avatar
Kroppsbyggare tar så mycket skit att du skulle bli mörkrädd om du visste exakt vad dom tar, och i vilka doser.
Centralstimulantia bla är det vissa som tar ja, bland mycket annat också.
Kroppsbyggningen är smutsigare än dom flesta tror.
Med det sagt finns det dom som håller det hela på en relativt låg nivå när det kommer till preparat.
Lee Priest t.ex. va en av dom.
Citera
2019-01-08, 04:37
  #6
Medlem
rebekks avatar
Beror ju helt på vilken nivå vi snackar om. Desto mer seriöst, destu mer skit rent generellt. CS används flitigt av de som ska deffa på riktigt, och säkerligen inpå scen också då det troligtvis är slut rent mentalt plus vanlig scenskräck. Effedrin tänker jag på, men går säkert tjack med.

Amtefamin är ju vätskedrivande också vilket är fördelaktigt för att stå på scen
Citera
2019-01-08, 12:50
  #7
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MuscleShark
Kroppsbyggare tar så mycket skit att du skulle bli mörkrädd om du visste exakt vad dom tar, och i vilka doser.
Centralstimulantia bla är det vissa som tar ja, bland mycket annat också.
Kroppsbyggningen är smutsigare än dom flesta tror.
Med det sagt finns det dom som håller det hela på en relativt låg nivå när det kommer till preparat.
Lee Priest t.ex. va en av dom.

Jag tar det Lee priest säger med en nypa salt..

Tror du själv han tränade natty under sin offseason, och endast använde sig av preparat när det var dags att komma i tävlingsform?
Citera
2019-02-06, 11:19
  #8
Avstängd
Slackoffs avatar
Jag tycker att ett antal bödybuilders jag har sett har en pundig look faktiskt.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback