Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2019-01-17, 19:32
  #337
Medlem
mtmmtms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ordpistolen
Polen, Ungern, Japan etc är alla länder som har antagligen stängda gränser, eller extremt liten invandring. Inte fan har dessa länder gått under. Och inte heller har de MENA-problem som våldtäkter och rån jämfört med länder som Sverige, Tyskland, Frankrike och England.
Så sluta snacka skit.

Tack för ditt svar. Polen och Ungern är väl inga framgångsrika länder ? (De har bara fått politiker som vill stänga gränserna i senaste valet)...
Japan har varit väldigt framgångsrika (det beror på att de tillverkar extremt bra produkter och säljer dessa på export). Jag tror inte att de stängt sina gränser för invandring (då jag har en arbetskollega som flyttat dit och jobbar där).
Dessvärre är det nog inte så många som vill bo i Japan då det samhället är extremt annorlunda vad de flesta västerlänningar är vana vid. Japan har extremt låg brottslighet (vilket är bra). Kulturen verkar för mig som Svensk väldigt annorlunda (anställda går tex. aldrig hem innan chefen).
Det har tyvärr inte gått så bra för Japan de senaste 20 åren (se börsutvecklingen).
Kina är nog ett bättre exempel på ett land med stängda gränser som är framgångsrikt. Själv tycker jag inte om tanken om att leva i en diktatur.
Angående våldtäkter så har det i Sverige blivit lättare att anmäla dessa på sistone. Det gör att statistiken ser negativ ut. Tror då på allvar att våldtäkter är ett värre problem i Sverige än i Polen ?
Citera
2019-01-17, 22:30
  #338
Medlem
Ordpistolens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mtmmtm
Tack för ditt svar. Polen och Ungern är väl inga framgångsrika länder ? (De har bara fått politiker som vill stänga gränserna i senaste valet)...
Japan har varit väldigt framgångsrika (det beror på att de tillverkar extremt bra produkter och säljer dessa på export). Jag tror inte att de stängt sina gränser för invandring (då jag har en arbetskollega som flyttat dit och jobbar där).
Dessvärre är det nog inte så många som vill bo i Japan då det samhället är extremt annorlunda vad de flesta västerlänningar är vana vid. Japan har extremt låg brottslighet (vilket är bra). Kulturen verkar för mig som Svensk väldigt annorlunda (anställda går tex. aldrig hem innan chefen).
Det har tyvärr inte gått så bra för Japan de senaste 20 åren (se börsutvecklingen).
Kina är nog ett bättre exempel på ett land med stängda gränser som är framgångsrikt. Själv tycker jag inte om tanken om att leva i en diktatur.
Angående våldtäkter så har det i Sverige blivit lättare att anmäla dessa på sistone. Det gör att statistiken ser negativ ut. Tror då på allvar att våldtäkter är ett värre problem i Sverige än i Polen ?

Är du seriös nu, eller trollar du? För att om du trollar så är du riktigt duktig på det måste jag erkänna.
Det är klart som fan att våldtäkter är ett värre problem i Sverige jämfört med Polen! Har du levt under en sten?
Citera
2019-01-18, 04:40
  #339
Medlem
Vet inte vem jag ska besvara. Så många som förstår det här, det gör mig omtumlad. Känner mig glad att få uttrycka mig bland er. Det här har varit så svårt att förklara vid varje social föreställning. Handhjärta till er.
(skojar)
Vill vara med er. Ska vi kalla oss Vänsterkonservativa som ett första steg?
Citera
2019-01-18, 06:04
  #340
Medlem
Ördögs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Temporary84
Ska vi kalla oss Vänsterkonservativa som ett första steg?

Vänsterkonservatism är precis vad jag själv plägar kalla min politiska åskådning. Det är alltid intressant att studera folks reaktioner då man nämner ordet ...
Citera
2019-01-18, 12:02
  #341
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kulturmarxist
All vänster i Danmark är mycket tveksam till invandringen. Även bokstavskommunisterna. Studera hur danska kommunister resonerar. Man talar om "fel slags invandrare" och att "invandringen slår sönder solidariteten i samhället"

Det är för att dansk vänster kan tänka. De har identifierat "sammenhængskraften" - folks spontana lojalitet och solidaritet inom landet - som den avgörande faktorn för välfärdsstaten. Icke-västlig invandring skadar både sammenhængskraft och samhällsekonomi - alltså konstaterar dansk vänster att öppna gränser skadar de svagaste.

De har massor av seriös, konkret forskning att luta sig mot, så att komma med svenska floskler om "allas lika värde" och lite känsloargument skulle bara leda till att man sågs som oseriös och naiv. Gissa hur dansk vänster ser på svensk vänster?
Citera
2019-01-20, 20:47
  #342
Medlem
mtmmtms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ordpistolen
Är du seriös nu, eller trollar du? För att om du trollar så är du riktigt duktig på det måste jag erkänna.
Det är klart som fan att våldtäkter är ett värre problem i Sverige jämfört med Polen! Har du levt under en sten?

Nej, jag försöker vara så seriös jag kan (trolleri är inte min grej). Anledningen till att statistiken visar på fler våldtäkter i Sverige under senare år beror bland annat på att fler brott rubriceras som våldtäkt. Det har också blivit lättare att anmäla. Hur det ser ut i Polen vet jag inte så mycket om (men jag har svårt att tro att en anmälan där tas på samma allvar som här).
"Sweden's National Council for Crime Prevention has previously explained why there is a rise in reported sex offences in the decade leading up to 2015, saying legislation on rape was made tougher in 2005 and 2013. Changes included classifying certain acts of sexual exploitation as rape, as well as cases where "the victim reacts passively”, från: https://www.euronews.com/2017/11/24/...of-sex-crimes-

När jag nyligen var i Ryssland försökte jag göra en anmälan om ett brott. Det inte alls enkelt (poliserna såg det bara som extra arbete och försökte undvika det i största grad).

Jag tycker inte heller att "Sverige har gått under" som du skriver.

Det land med högst andel våldtäkt / invånare är Australien. Där finns inte många MENA-invandrare. Länk: http://www.civitas.org.uk/content/fi...ecdjan2012.pdf
Jag är tveksam till statistiken för Polen. De har mer mord, men att just våldtäkt är väldigt lågt tror jag inte riktigt på.
Citera
2019-01-20, 20:55
  #343
Medlem
sinewaves avatar
Om man är vänster och vill strama åt migrationspolitiken = SD
Om man är höger så = SD
Om man är kommunist så = SD

Värdelöst, men så förhåller det sig.
Citera
2019-01-20, 20:58
  #344
Medlem
Janbanan74s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mtmmtm
Nej, jag försöker vara så seriös jag kan (trolleri är inte min grej). Anledningen till att statistiken visar på fler våldtäkter i Sverige under senare år beror bland annat på att fler brott rubriceras som våldtäkt. Det har också blivit lättare att anmäla. Hur det ser ut i Polen vet jag inte så mycket om (men jag har svårt att tro att en anmälan där tas på samma allvar som här).
"Sweden's National Council for Crime Prevention has previously explained why there is a rise in reported sex offences in the decade leading up to 2015, saying legislation on rape was made tougher in 2005 and 2013. Changes included classifying certain acts of sexual exploitation as rape, as well as cases where "the victim reacts passively”, från: https://www.euronews.com/2017/11/24/...of-sex-crimes-

När jag nyligen var i Ryssland försökte jag göra en anmälan om ett brott. Det inte alls enkelt (poliserna såg det bara som extra arbete och försökte undvika det i största grad).

Jag tycker inte heller att "Sverige har gått under" som du skriver.

Det land med högst andel våldtäkt / invånare är Australien. Där finns inte många MENA-invandrare. Länk: http://www.civitas.org.uk/content/fi...ecdjan2012.pdf
Jag är tveksam till statistiken för Polen. De har mer mord, men att just våldtäkt är väldigt lågt tror jag inte riktigt på.
Jag kan säga att jag bor både i Ungern och Sverige och när jag berättar och översätter om vad som händer här så tycker ungrarna som jag talat med att Sverige har passerat bäst före datum. Många som inte ens tror på mig när jag berättar...

Skjutningar bland vanligt folk på öppen gata?! Våldtäkter nästan VARJE dag...

Nädu, lite självinsikt i detta landet skulle inte skada.
Citera
2019-01-20, 21:16
  #345
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mtmmtm
Nej, jag försöker vara så seriös jag kan (trolleri är inte min grej). Anledningen till att statistiken visar på fler våldtäkter i Sverige under senare år beror bland annat på att fler brott rubriceras som våldtäkt. Det har också blivit lättare att anmäla. Hur det ser ut i Polen vet jag inte så mycket om (men jag har svårt att tro att en anmälan där tas på samma allvar som här).
"Sweden's National Council for Crime Prevention has previously explained why there is a rise in reported sex offences in the decade leading up to 2015, saying legislation on rape was made tougher in 2005 and 2013. Changes included classifying certain acts of sexual exploitation as rape, as well as cases where "the victim reacts passively”, från: https://www.euronews.com/2017/11/24/...of-sex-crimes-

När jag nyligen var i Ryssland försökte jag göra en anmälan om ett brott. Det inte alls enkelt (poliserna såg det bara som extra arbete och försökte undvika det i största grad).

Jag tycker inte heller att "Sverige har gått under" som du skriver.

Det land med högst andel våldtäkt / invånare är Australien. Där finns inte många MENA-invandrare. Länk: http://www.civitas.org.uk/content/fi...ecdjan2012.pdf
Jag är tveksam till statistiken för Polen. De har mer mord, men att just våldtäkt är väldigt lågt tror jag inte riktigt på.

Någon kreativ förklaring på ökningen av handgranatsattacker då? Mer högljudda granater idag och därför en ökad anmälningsbenägenhet?
Citera
2019-01-20, 21:27
  #346
Medlem
Ordpistolens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mtmmtm
Nej, jag försöker vara så seriös jag kan (trolleri är inte min grej). Anledningen till att statistiken visar på fler våldtäkter i Sverige under senare år beror bland annat på att fler brott rubriceras som våldtäkt. Det har också blivit lättare att anmäla. Hur det ser ut i Polen vet jag inte så mycket om (men jag har svårt att tro att en anmälan där tas på samma allvar som här).
"Sweden's National Council for Crime Prevention has previously explained why there is a rise in reported sex offences in the decade leading up to 2015, saying legislation on rape was made tougher in 2005 and 2013. Changes included classifying certain acts of sexual exploitation as rape, as well as cases where "the victim reacts passively”, från: https://www.euronews.com/2017/11/24/...of-sex-crimes-

När jag nyligen var i Ryssland försökte jag göra en anmälan om ett brott. Det inte alls enkelt (poliserna såg det bara som extra arbete och försökte undvika det i största grad).

Jag tycker inte heller att "Sverige har gått under" som du skriver.

Det land med högst andel våldtäkt / invånare är Australien. Där finns inte många MENA-invandrare. Länk: http://www.civitas.org.uk/content/fi...ecdjan2012.pdf
Jag är tveksam till statistiken för Polen. De har mer mord, men att just våldtäkt är väldigt lågt tror jag inte riktigt på.

Du är otroligt naiv, eller så bor du ute i vischan i Norrland. Antagligen så har du inte följt nyhetsrspporteringen heller sedan 2014.
Invandringen från MENA-länderna har fått sexualbrotten att explodera i Sverige. Anledningen är inte en ökad anmälningsbenägenhet (vilket är rent skitsnsnack och påhitt från etablissemanget). Utan medierna rapporterar inte om gärningsmännens bakgrund. BRÅ höll statistik kring detta fram till 2005 (om jag inte minns fel). Statistik över kriminalitet kopplat till etnisk tillhörighet ansågs som rasistiskt, så man slutade med det. Den egentliga orsaken är att MENA-folk var överrepresenterade inom vålds och sexualbrott. Gruppvåldtäkter var inget vanligt förekommande i Sverige innan 2000-talet. Det fullständigt exploderade av gruppvåldtäkter, och överfallsvåldtäkter mellan 2015 - 2018.
Samtidigt så har vi tagit emot rekordmånga under samma period. Hade BRÅ gjort ny statistik över etniskt ursprung kopplat till olika brott, så hade du sett en tydlig trend. Men fortsätt att försvara förövarna, det är bara din familj som står på spel.
__________________
Senast redigerad av Ordpistolen 2019-01-20 kl. 21:29.
Citera
2019-01-20, 21:27
  #347
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av flanders
Samtidigt så var det ju bara att lyssna på vad karln sa. Är man så bekväm att man inte orkar tänka kritiskt kommer man bli blåst, svårt att då komma och gnälla i efterhand. Det är en annan sak om Palme mfl hade SAGT motsatsen mot hur de agerade, då hade ilskan varit befogad.

Man behöver inte vara direkt intelligent för att tänka själv. Däremot måste man ha rätt mindset för det. Att bli lurad innebär för mig att man blivit förd bakom ljuset, men så är inte fallet här. Intentionerna har varit tydligt utryckta i 30 år och man har helt enkelt struntat i att lyssna.

Problemet är att folk bekänner fullständig trohet till en ideologi eller parti. Och vägrar att tänka kritiskt. Skulle aldrig underkasta mig en ideologi på det sättet, men folk verkar gilla det.
Precis vad jag menar, och att det var en betydande del av befolkningen som inte lyssnade på vad Palme faktiskt sa.

Jag liknar det med nordkorea, det finns bara en åsikt som får föras fram och den får inte ifrågasättas, och därför anser jag att folket ändå lurats och vilseletts. De flesta är inte så insatta i politik samtidigt som budskapet överlag inte avslöjar tydligt att man kommer att påtvinga mångkultur, byta ut befolkningen och sakta införa sharia. Istället tror folk det handlar om bra sjukvård, jämlikhet och bra skola när resultatet är motsatsen vilket framkommit snabbt om massmedia någonsin på riktigt hade granskat och ifrågasatt Palme och liknande politikers invandringshysteri.
Citera
2019-01-20, 21:33
  #348
Medlem
Är det möjligt att vara vänster utan att älska invandrare och islam?
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback