Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2019-01-07, 14:29
  #1
Medlem
Shenare!

Finns 1000 trådar om detts men detta verkar unikt..

Jo. Jag köpte mig ett gamalt g25 som stått på en vind i mångs år och får fan inte styrningen att fungera!

Det verkar vara vanligt på dem. Det vanligaste verkar vsra det lilla hjulet till force feedbsck-motorn som spricker och gör att det inte kalibrerar. Har haft isär allt och allt är grönt ljus som jag hittat. Hjulet äe fint och allt annat ser bra ut i skiten.

Började med att missa strömadaptern vilket gjorde att rstten inte fungerade men alla knappar och pedaler osv fungerade. Satte självklart dit sladden igen och den autokalibrerade som den ska utsn problem.

Så ratten kan kalibreras på auto när man sätter i. det mytomspunna hjulet är fläckfritt och helt. Datorn hittar allting som det ska.


Nu då när jag ska kalibrera så är det 0 respons när jag svänger. Rådatan är låst på 3000 någonting. Pedalerna fungersr alltid på rådatan osv och är ings problem. Lampan på växelspaken blinkar grönt.

Någon som har en aning?
Citera
2019-01-08, 00:51
  #2
Medlem
Tvonds avatar
Vad testar du med för spel ?
Citera
2019-01-14, 14:25
  #3
Medlem
hej vet ni om ratten funkar på ps4?
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback