Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2019-01-07, 12:39
  #1
Medlem
Hej!

Ska nästa vecka bo på hotell ett tag framöver. Tänkte ta med mig mitt xbox one.
Är det någon som har någon erfarenhet av att koppla upp mot Xbox Live via hotellets egna Wi-Fi ?

Funkar det?
Citera
2019-01-07, 12:41
  #2
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JLiquid
Hej!

Ska nästa vecka bo på hotell ett tag framöver. Tänkte ta med mig mitt xbox one.
Är det någon som har någon erfarenhet av att koppla upp mot Xbox Live via hotellets egna Wi-Fi ?

Funkar det?
Varför skulle det inte funka?
Citera
2019-01-07, 13:07
  #3
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DaleGribble
Varför skulle det inte funka?

Vet att jag hade problem när jag skulle koppla upp min chromecast förra gången då man behöver logga in etc. Det ledde till att jag inte kunde koppla min chromecast till hotellets wifi.

Jag misstänker att det kan vara samma fel gällande Xbox:et men vill få det bekräftat om det funkar eller inte.
Citera
2019-01-07, 13:15
  #4
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JLiquid
Vet att jag hade problem när jag skulle koppla upp min chromecast förra gången då man behöver logga in etc. Det ledde till att jag inte kunde koppla min chromecast till hotellets wifi.

Jag misstänker att det kan vara samma fel gällande Xbox:et men vill få det bekräftat om det funkar eller inte.
När jag bott på hotell har jag kollat innan med dom vilka alternativ de har. Vissa har gratis wifi och vissa (utomlands) får man köpa till. Då brukar man få en lapp i receptionen med de koder man behöver för att logga in och koppla upp sig.

Jag tror det kommer fungera galant för dig,
Citera
2019-01-07, 13:20
  #5
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DaleGribble
När jag bott på hotell har jag kollat innan med dom vilka alternativ de har. Vissa har gratis wifi och vissa (utomlands) får man köpa till. Då brukar man få en lapp i receptionen med de koder man behöver för att logga in och koppla upp sig.

Jag tror det kommer fungera galant för dig,

Okej va bra!
Trådlöst internet ska ingå i rumspriset.

Jag antar att man bara då får koppla Xboxet mot hotellets Wi-Fi för att sedan använda webbläsaren ( finns det en sådan i Xbox One ? ) för att knappa in anv namn och lösenord för att få access?
Citera
2019-01-07, 13:23
  #6
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JLiquid
Okej va bra!
Trådlöst internet ska ingå i rumspriset.

Jag antar att man bara då får koppla Xboxet mot hotellets Wi-Fi för att sedan använda webbläsaren ( finns det en sådan i Xbox One ? ) för att knappa in anv namn och lösenord för att få access?
Obs. Jag har inte provat specifikt med xbox men jag ser inte hur det skulle vara annorlunda än något annat. Kan ju vara värt att Dubbelkolla med hotellet så de inte har nån databegränsning eller så också.
Citera
2019-01-07, 14:54
  #7
Medlem
kodsnickrarns avatar
Det är ju rätt vanligt på hotell-wifi att man efter att ha anslutit wifi måste logga in på en webbsida med sitt rumsnummer för att därefter kunna köra. (Det brukar vara så att den inloggningssidan är den enda man kommer till i browsern). Vet inte hur xbox:en hanterar en sådan sak, men det kanske den gör?

/K
Citera
2019-01-07, 15:08
  #8
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kodsnickrarn
Det är ju rätt vanligt på hotell-wifi att man efter att ha anslutit wifi måste logga in på en webbsida med sitt rumsnummer för att därefter kunna köra. (Det brukar vara så att den inloggningssidan är den enda man kommer till i browsern). Vet inte hur xbox:en hanterar en sådan sak, men det kanske den gör?

/K

Ja det är precis en sådan inloggning jag är rädd för att Xboxet inte ska klara av.. men som sagt jag har ingen aning :S
Citera
2019-01-07, 15:22
  #9
Medlem
kodsnickrarns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JLiquid
Ja det är precis en sådan inloggning jag är rädd för att Xboxet inte ska klara av.. men som sagt jag har ingen aning :S

Verkar finnas sätt runt det:
https://www.windowscentral.com/how-c...reless-network
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback