Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2019-01-07, 19:25
  #13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tradgardsflum
Det låter inte som bipolaritet. Har han behandling? Känner du dig hotad?

Han står inte under någon behandling, nope inte hotad.
Citera
2019-01-07, 19:26
  #14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av warfighter
Vad är det som gör att du säger att han med största sannolikhet är bipolär eller borderline?

Och hur hamnade han i din kompis baklucka om inte kompisen var med på det?

Kompisen var såklart med på detta, att han är bipo är ett faktum han har sina perioder om man säger så.
Citera
2019-01-07, 19:26
  #15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SoCo
Det där är INTE borderline, låter som du har med en lågbegåvad sociopat att göra.

Byter han mask och karaktär från person till person?

Låter som att ni alla kommer behöva blocka honom på sociala medier och stäng av platstjänster på mobilen för helvete.

Han byter mask ofta, väldigt ofta.
Citera
2019-01-07, 19:28
  #16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av chokladvanilj
Har du frågat varför han hänger ut dig, vad blev svaret? För att du inte svarat snabbt nog?

Det finns alltid någon orimlig långsökt förklaring "Minns du den gången för 3 månader sen när du åkte förbi mig med bilen utan att stanna, var sur för det nu är vi kvitt".
Citera
2019-01-07, 20:38
  #17
Medlem
warfighters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av De3vannerna
Kompisen var såklart med på detta, att han är bipo är ett faktum han har sina perioder om man säger så.

Okej.. ja, oavsett eventuell diagnos så måste du ju hitta en lösning. Nu har jag inte resten av tråden i huvudet, men har du på allvar satt dig ner med honom och pratat om att du inte är okej med hur han beter sig? Lättare sagt än gjort kanske, men det verkar ju som du behöver sätta väldigt tydliga gränser.
Citera
2019-01-09, 21:36
  #18
Medlem
Skattebrotts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av De3vannerna
Hejsan flashbackare!

Nu är det såhär att en nära vän till mig (som med största sannolikhet är bipolär/borderline) börjar gå mig väldigt mycket på nerverna, det börjar bli extremt men framförallt ohållbart.

Situationen lyder som följande, fram och tillbaka senaste 1.5 åren så uppstår konflikter mellan oss p.g.a han sjuka sätt att vårda relationer på, han kan helt oprovocerat gå till folk och hänga ut mig med fabler så att folk ska bli sura. När då sedan "folk" konfronterar mig med detta så får jag stå där och se dum ut och förklara att det inte stämmer. Denna mycket sjuka person brukar även blockera mig på sociala medier och telefonnummer om jag inte svarat honom på 1-2 timmar och då blir han mycket hetsig och börjar istället stalka mig via sociala medier "du var inne på Facebook för 15 min sen och jag ringde för 30 min sen, då borde du ha sett att jag ringt", han brukar även följa mig via snapchats kartfunktion. Även där kan han helt utan förvarning dyka upp om jag är någonstans och ironiskt tacka mig för den icke utfärdade inbjudan. Han tillåter inte att jag umgås med andra (han har inte sagt den exakta ordalydelsen, men han utrycker sig och beter sig så att budskapet framträder implicit) för att då enligt honom "Fryser jag ut honom".

Jag vet vad ni vill säga nu "säg upp bekantskapen med honom", fel mina vänner jag har försökt x antal gånger helt utn framgång. Då kontakta han mig via andra, han ringer till andra och säger "Vart någonstans är *******, kolla snapkartan". En gång när jag blockat honom så var jag med en annan vän som plockade upp mig i sin bil, vi stannar till på en parkering och tar en cigg. Plötsligt och mycket obehagligt öppnas bagageluckan, där ligger denna mycket sjuka man och hånler. När jag säger ifrån och blockerar honom, ja då hängs jag ut med fabler igen för att han ska få min uppmärksamhet.

Det är inte bara mot mig han är sånhär, även mot andra nära. Hjälp oss flashback vad fan ska vi göra!

Låg han i bakluckan? Det låter så udda att man tvivlar på att det ens har hänt. Ja du bör bryta beksntskapen om en vän förvandlats till stalker. Om du inte gör det kommer stalkertendenserna stärkas ytterligare. Samla bevis och ansök om kontaktförbud. Oroa dig inte att han ska prata skit om dig till era vänner för de kommer snabbt genomskåda vem det egentligen är som är trovärdig och inte. Pratar man skit om andra skadar man i slutändan bara sitt eget rykte.
Men OM vännerna står på hans sida så bryt kontakten även med dessa. Jag lovar att tiden kommer ge dig rätt (förutsatt att den berättelse du nu gett oss är hela sanningen).
__________________
Senast redigerad av Skattebrott 2019-01-09 kl. 21:39.
Citera
2019-01-09, 22:44
  #19
Medlem
Haha han ligger i bakluckan.
Det är fan en scen i en komedi, vilken jävla dåre o samtidigt så jävla rolig historia.
Det är nästan som att man vill sno din historia o berätta den på fester o liknande.
Citera
2019-01-10, 06:34
  #20
Medlem
Vildbloms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av De3vannerna
Plötsligt och mycket obehagligt öppnas bagageluckan, där ligger denna mycket sjuka man och hånler.
Du kan inte mena allvar?
Citera
2019-01-10, 15:12
  #21
Medlem
Jag tror du är en framtida seriemördare på spåren.
Citera
2019-01-12, 21:47
  #22
Medlem
Presentpappers avatar
Känns som det kan smälla när som helst med honom. Jag hade nog försökt dra mig undan det där illa kvickt. Man blir ju helt trött i skallen bara av att läsa hur han beter sig.
Citera
2019-01-14, 03:55
  #23
Medlem
heropsychodreamers avatar
Är du man?
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback