Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2019-01-07, 01:48
  #1
Medlem
Tjoena, ar en grabb pa 25 med for lite att gora och for mycket tid just nu.. Reste ca 10 destinationer i 2017 och endast 3 i 2018. Har bestamt mig for o gora fler resor i 2019!
Alla polare ar studenter och har inte rad o resa forren runt sommaren men ar ratt uttrakad pa jobbet behover komma bort lite.

Kanns lite sorgligt att resa helt ensam, men om man kor med grupp med solo resare kanske de blir roligt.. Mitt KK korde "trekamerica" och sa att det var grymt som fan. I min kompisgrupp are alltid jag som maste boka allting och se till at alla har kul sa jag gillar iden att nagon annan har den rollen och jag kan bara glida med utan att tanka for mycket.
Island/Norge/Ryssland/Asien/Afrika/Sydamerika/Kanada ar val det som ar mest intresse. Sett mycket av europa och USA redan (vilket ar vrf Trekamerika inte riktigt funkar).

Vill aka feb/mars ca 5-15 dagar?
Budget ca 20k inkl flyg.
Bor forovrigt i UK.

Uppskattar all hjalp
mvh
__________________
Senast redigerad av Itzelsnitch 2019-01-07 kl. 01:54.
Citera
2019-01-07, 01:54
  #2
Medlem
osterbybruks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Itzelsnitch
Tjoena, ar en grabb pa 25 med for lite att gora och for mycket tid just nu.. Reste ca 10 destinationer i 2017 och endast 3 i 2018. Har bestamt mig for o gora fler resor i 2019!
Alla polare ar studenter och har inte rad o resa forren runt sommaren men ar ratt uttrakad pa jobbet behover komma bort lite.

Kanns lite sorgligt att resa helt ensam, men om man kor med grupp med solo resare kanske de blir roligt.. Mitt KK korde "trekamerica" och sa att det var grymt som fan. I min kompisgrupp are alltid jag som maste boka allting och se till at alla har kul sa jag gillar iden att nagon annan har den rollen och jag kan bara glida med utan att tanka for mycket.
Island/Norge/Ryssland/Asien/Afrika/Sydamerika/Kanada ar val det som ar mest intresse. Sett mycket av europa och USA redan (vilket ar vrf Trekamerika inte riktigt funkar).

Vill aka feb/mars ca 5-15 dagar?
Budget ca 10k inkl flyg.
Bor forovrigt i UK.

Uppskattar all hjalp
mvh

Lär dig att resa ensam och uppskatta friheten istället. Ska det bli bra så får man göra det själv. Det finns inget att skämmas över i att se världen själv med egna ögon i lugn och ro.

När jag är ute och reser tar jag oftast med nån av säkerhetsskäl då man inte kan andra språk och sen vet man ju aldrig vad som väntar en i utlandet i form av folk och kultur med allt vad det innebär.
__________________
Senast redigerad av osterbybruk 2019-01-07 kl. 02:02.
Citera
2019-01-07, 02:09
  #3
Medlem
GeMigMers avatar
Det är inte alls tråkigt att resa ensam!
Citera
2019-01-07, 05:54
  #4
Medlem
KlappMungons avatar
Tänk dig för innan du binder dig för en lång organiserad gruppresa. Visst är det bekvämt och "enkelt" socialt att resa runt med samma grupp enligt en organiserad plan.

Samtidigt kan det bli kvävande att leva i något slags "reality såpa" med en grupp som kastats samman på det viset. Det passar en del. Själv skulle jag vilja skjuta ut mig efter två dagar.

Mitt råd är att "back-packa" själv. Följer du "den vanliga rutten" och bor på backpackerställen så kommer du hitta folk att hänga med och resa en bit med om du vill om du inte är totalt asocial. Och då menar jag verkligen totalt. Annars är det omöjligt att inte träffa folk. "Backpackervärlden" är full av ensamresenärer som har behov av sociala kontakter (och par/grupper som är hjärtligt trötta på att bara prata med varandra). Hälsa på folk och var inte genuint otrevlig så löser det sig.

Det enda kravet är att du faktiskt står ut med att vara för dig själv i korta perioder. Inte för att du måste rent praktiskt men för att de flesta inte orkar träffar nya människor hela tiden och ibland behöver lite paus. Står du inte ut med tanken att inte prata med någon på en hel dag så är kanske en "tvångssocial" resa bättre.
__________________
Senast redigerad av KlappMungon 2019-01-07 kl. 05:57.
Citera
2019-01-07, 15:52
  #5
Medlem
Jag ar inte direkt asocial, funtar pa o aka pa en all inclusive o dega sjalv vid stranden med en bok eller nagot. Men om jag aker pa en aktivitets resa sa are roligare o gora saker med folk i grupp. Tror jag skulle passa bra in i en san resa.
Just pa hostels har jag alltid haft lite svart o connecta med helt randoms. Ar oftast om dom ar Scandinaviska/UK det gar. Men de kanns alltid lite krystat :/
Citera
Denna tråd visas även på Travel Forum:
http://www.travelforum.se/f3008408

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback