Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2019-01-07, 23:04
  #13
Medlem
kalkryggars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Juniflickan
Jag har inte hans lösen.

Men går det inte bara att logga ut telefonen från hans konto och logga in med annat konto (ditt egna)?

En annan lösning är att gå till en mac-affär och kolla med dom. Där borde du kunna få hjälp.
Citera
2019-01-07, 23:06
  #14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jesper-90
Apple lagrar den senaste platsen i 24 timmar, OM den funktionen var påslagen.
Så länge han inte jobbar åt NSA eller liknande så behöver du inte noja över att den skulle gå att slå på och hitta efter du stängt av den. Den går inte att spåra med Find My iPhone när den är avslagen (tänk dock på att han kan ha tillgång till alla meddelanden du skrivit, om du skulle ha nämnt dina planer för någon annan).


...och som kalkryggar är inne på så är det inte svårare än att kolla inställningarna för att veta vad han kan ha tillgång till. Det kanske inte är någonting alls. Ta ut simkortet och var inte i närheten av något WiFi som finns sparat så kan den inte skicka ut någon ny position.


Ok, tack. I nya mobilen kan jag ha två sim-kort. Kan jag använda det gamla? Följer icloud med kortet eller ligger det endast på mobilen? Dumma frågor, vet men har inte behövt sätta mig in i sådant här tidigare.
Citera
2019-01-08, 00:04
  #15
Medlem
Skattebrotts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Juniflickan
Ok, tack. I nya mobilen kan jag ha två sim-kort. Kan jag använda det gamla? Följer icloud med kortet eller ligger det endast på mobilen? Dumma frågor, vet men har inte behövt sätta mig in i sådant här tidigare.

Ja du kan använda det gamla. Fast om ditt ex har numret till SIM-kortet och ringer dit så kommer förstås samtalet gå fram (men det förstår du väl själv).
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback