Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2021-05-13, 20:14
  #13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jenlov
Vet att det är extremt sen citering, men de har ju sponsorer, och kan även tänka mig att programledarna, och kanske deras föräldrar eller liknande skänker pengar till spelet. Givetvis är detta ingen som någon lever på, kanske får de några småslantar, men främst har de det som hobby.
Primetime är absolut ingen hobby, under 2019 tog de in riskkapital på 15 miljoner kronor och förra augusti blev de uppköpta av ett annat företag för 20 miljoner kronor + upp till 80 miljoner till beroende på om de når vissa krav. Under första halvåret 2020 gjorde appen vinst på cirka 1.3 miljoner innan skatt
Citera
2021-05-13, 20:22
  #14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LinkaNAB
Primetime är absolut ingen hobby, under 2019 tog de in riskkapital på 15 miljoner kronor och förra augusti blev de uppköpta av ett annat företag för 20 miljoner kronor + upp till 80 miljoner till beroende på om de når vissa krav. Under första halvåret 2020 gjorde appen vinst på cirka 1.3 miljoner innan skatt

OK, mer än jag trodde, de kanske drar in lite pengar, men 1,3 miljoner innan skatt på ett halvår räcker ju inte att försörja fem-sex personer.
Citera
2021-05-13, 20:33
  #15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jenlov
OK, mer än jag trodde, de kanske drar in lite pengar, men 1,3 miljoner innan skatt på ett halvår räcker ju inte att försörja fem-sex personer.

Vinst är efter att man betalat lön och liknande.
Citera
2021-05-13, 20:41
  #16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MrSvensson
Vinst är efter att man betalat lön och liknande.

Jo, det är iofs sant, tänkte fel. Men menar du att dessa personer får lön motsvarande heltid? De visar sig i appen 10-15 minuter, och dessutom ett antal personer som roterar, inte att de jobbar varje dag, eller ens fem dagar i veckan. Sedan förstår jag också att det det är mycket arbete bakom kulisserna. Men säg att de kommer dit en timme innan sändning, för olika förberedelser, och kanske stannar en halvtimme efteråt. Sedan kanske en timmes arbete, troligen hemifrån att konstruera frågor. Då får vi det till 2,5 timmars jobb vissa dagar, och tycker ändå jag räknat högt nu.
Citera
2021-05-13, 20:53
  #17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jenlov
Jo, det är iofs sant, tänkte fel. Men menar du att dessa personer får lön motsvarande heltid? De visar sig i appen 10-15 minuter, och dessutom ett antal personer som roterar, inte att de jobbar varje dag, eller ens fem dagar i veckan. Sedan förstår jag också att det det är mycket arbete bakom kulisserna. Men säg att de kommer dit en timme innan sändning, för olika förberedelser, och kanske stannar en halvtimme efteråt. Sedan kanske en timmes arbete, troligen hemifrån att konstruera frågor. Då får vi det till 2,5 timmars jobb vissa dagar, och tycker ändå jag räknat högt nu.

Jag skulle väl anta att de personer som dyker upp är de som utvecklat appen - de sitter definitivt på en skaplig lön, eller typ bekanta.

Tänk så här istället.
Du skapar en app via ditt företag - men du medverkar inte någonting aktivt i appen.
Så efter appen är skapad - så flödar pengarna på utan att du behöver lägga en minut på den.
(Förenklat)

Detta betyder självklart inte att du har 0 lön - du tar ju fortfarande ut lön.
Citera
2022-07-19, 15:11
  #18
Medlem
Jag byggde en autogooglande app. Sventertainment hade inte gjort mycket för att förhindra reverse engineering.
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback