Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2019-01-06, 20:31
  #1
Medlem
RobertoSavianos avatar
Primetime är ett live frågesportspel som man spelar via en app.

Man ser många personer som ständigt vinner trots att 100k medverkar varje gång. Man hinner inte googla, men det måste finnas smarta sätt att fuska på det. Nån som har någon aning hur dessa personer går tillväga?
Citera
2019-01-06, 20:38
  #2
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RobertoSaviano
Primetime är ett live frågesportspel som man spelar via en app.

Man ser många personer som ständigt vinner trots att 100k medverkar varje gång. Man hinner inte googla, men det måste finnas smarta sätt att fuska på det. Nån som har någon aning hur dessa personer går tillväga?

Du låter en smart högtalare/mobil lyssna på frågan och googla den direkt, så hinner du få svar på många av frågorna. Tror att de kommer korta svarstiden om de höjer prispengarna.

Det hjälper nog att göra andra liknande frågeprogram oxå. Är ni sen 4-5 som spelar ihop så kommer man väldigt långt varje gång. Det är ju inte så många frågor att gissa på och där har du ändå 33% chans att träffa.
Citera
2019-01-06, 21:03
  #3
Medlem
TopDogs avatar
Antar att dom som var down since day one har sett många av frågorna som återkommer i rotationen. Dessutom har jag en känsla (OBS! utan några som helst bevis) att dom som varit down since day one är polare med någon i produktionen och kan få inside info.
Citera
2019-01-06, 22:10
  #4
Medlem
Joelfrogs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RobertoSaviano
Primetime är ett live frågesportspel som man spelar via en app.

Man ser många personer som ständigt vinner trots att 100k medverkar varje gång. Man hinner inte googla, men det måste finnas smarta sätt att fuska på det. Nån som har någon aning hur dessa personer går tillväga?

Själv hinner jag googla och vinner då och då så de är väl just mitt sätt att fuska men har inte fått några högvinster direkt vunnit mellan 50 och 100 totalt
Citera
2019-01-07, 08:43
  #5
Medlem
FelGuds avatar
Jag har hört att det finns program som tar screen cap av frågor texten och googlar den direkt
Citera
2019-01-17, 20:38
  #6
Medlem
TimTebows avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Joelfrog
Själv hinner jag googla och vinner då och då så de är väl just mitt sätt att fuska men har inte fått några högvinster direkt vunnit mellan 50 och 100 totalt
Hur får man dessa vinster sen? Betalas dom ut i presentkort eller liknande?
Citera
2019-01-17, 20:40
  #7
Medlem
Joelfrogs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TimTebow
Hur får man dessa vinster sen? Betalas dom ut i presentkort eller liknande?

Genom mobilbank (kan vara nått mer alternativ), man skriver in konto och clearingnummer tror jag sen man får pengar på sitt konto efter några dagar.
Citera
2019-03-03, 20:04
  #8
Medlem
KnaazMannens avatar
När startar det?
Citera
2019-03-06, 20:13
  #9
Medlem
Var kommer pengarna ifrån? Står indelas FAQ att de flesta vinsterna kommer från primetime själva. Men dom kan ju inte leva på att dela ut pengar
Citera
2019-09-03, 19:05
  #10
Medlem
De gånger jag vinner är det för jag hunnit Googla, har datorn vid mobilen, lyckas några gånger i månaden
Citera
2019-09-04, 00:21
  #11
Medlem
Farbror Fazers avatar
Om jag inte är snurrig (för jag vill minnas att jag testat detta några gånger med vänner för länge sedan) så är/var det en väldigt populär app med många spelare? Och en EXTREMT låg prispool i jämförelse?

Som sagt, om vi tänker på samma app vilket jag tror att vi gör så kan vem som helst delta varje vecka eller något sådant med ett antal frågor. Sedan så delar alla som kommer till slutet (alla rätt) på prispengarna. Låter ju fantastiskt, men jag reagerade redan då på hur sjukt lite pengar det handlar om, ens om du varit en av tio som klarat dig till slutet. Och då var det kanske 10-15 frågor, med svarsalternativ

Som någon sa, klart "många" vinner och det är inte konstigt alls för det är knappast så extremt. Och när totala vinsten (i alla fall när jag testade) är en fis i vinden så blir det inte mer än någon hundralapp eller två som absolut max för de som klarar sig till slutet. Är helt övertygad om att priset när jag spelade aldrig gick över några tusen kronor och det är inte ett skit när så många deltar, knappast så att man är en av få som klarar frågorna. Förhoppningsvis har det blivit bättre med tiden, men helt ärligt så tjänar du mer pengar på att snatta bröd än att lägga ner tid på att fuska på något som detta.

*edit*

Från aftonbladet 2018: "Det är vanligt att flera hundra delar på prissumman som brukar vara omkring tvåtusen kronor". Japp, det är exakt som jag mindes det och samma app. Även fast det var "nytt" då så var det som vilken tråkig frågesport som helst men man hade chansen att vinna flera stycken guldtior???? Tappade intresset direkt för någon bättre frågesport än det som redan finns var det inte, och priserna lockade knappast. Det kanske känns lite häftigt att sitta live med sin telefon i samma soffa som kompisarna, men då kan jag lika gärna söka på trivia questions i hundratals olika utfaranden och ha ännu roligare. Sitta och försöka googla snabbt för att följa något TV3-inspirerat "jag har mensverk"-gameshow? Det finns mer intressanta saker att spendera sin tid på
Citera
2021-04-24, 11:52
  #12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HeadFirst86
Var kommer pengarna ifrån? Står indelas FAQ att de flesta vinsterna kommer från primetime själva. Men dom kan ju inte leva på att dela ut pengar

Vet att det är extremt sen citering, men de har ju sponsorer, och kan även tänka mig att programledarna, och kanske deras föräldrar eller liknande skänker pengar till spelet. Givetvis är detta ingen som någon lever på, kanske får de några småslantar, men främst har de det som hobby.
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback