Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2019-01-06, 20:31
  #13
Medlem
Android2000s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pingvin.
Jag har ärvt från mina föräldrar och inte frun vi är gifta men inte mer än så. Sambo gift samma skit i mina ögon. Hade varit bättre om vi varit sambos så slipper man dela med sig. Som sagt frugan är från en fattig familj

Antingen är man gift eller sambo. Det är inte samma sak. Troll.
Citera
2019-01-06, 23:46
  #14
Medlem
Trolltråd.
Citera
2019-01-06, 23:51
  #15
Medlem
Hur svårt kan det va... Kom hem glad och sprudlande och säg att du vunnit 48 519 kronor på Solvalla..
Din fru och svärmor kommer att dyrka dig när du så generöst ger bort 30000 av vinsten!
Citera
2019-01-07, 01:09
  #16
Medlem
Det enklaste är väl om du säljer av några lådor stulen parfym?

Beundransvärt att du orkar deala parfymflaskor för några hundringar när du har miljoner på kontot



(FB) Vart får alla invandrare alla pengar i från?
Citera
2019-01-07, 16:07
  #17
Medlem
Miekkalinnas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pingvin.
Frugan vet inte att man ligger inne med mycket cash då jag har gjort massa affärer bakom ryggen på henne.

Är du så tät som du skriver och gift med en kvinna som inte har gott om klöver så har man alltid äktenskapsförord och en parallelekonomi som ska vara okänd för henne. Annars är du en Sucker

Själv äger jag både huset som vi bor i, en övernattningslgh, bilarna vi kör till jobbet med vilket min fru känner till. Dock har jag pengar på ett sparkonto som är okänt för henne och är min buffert om "shit happens".

Jag har också gjort en del affärer och frugan får del av detta genom att jag har köpt en ny bil som hon kör, kläder och resor. Du bör också bjuda till lite och skämma bort frugan lite men att ge bort pengar till hennes släkt är mycket farligt då de kommer att komma tillbaka och vilja "låna" mer pengar.

Betala pengarna men poängtera att det är ett lån som de får betala ränta på och upprätta ett skuldebrev. Låna inte ut mer förrän de gjort rätt för sig och betalat tillbaka. Passar inte det så be dem lösa det med sms lån istället.
Citera
2019-01-07, 16:12
  #18
Medlem
fuskas avatar
Haha vad händer i den här tråden

Bor man ihop och har barn så är man väl öppen med det mesta?
Man har ju bestämt att skaffa barn och då delar man ju liv i minst 20 år.

Har även hjälpt både nära och kära med både huset och bilen alldeles gratis. Varför skulle jag inte hjälpa min familj eller folk jag tycker om.


Ts:

Att ge 30k till någon som inte kan hålla koll på sina utgifter är en annan femma. Är tveksam om jag hade gjort det faktist.
__________________
Senast redigerad av fuska 2019-01-07 kl. 16:14.
Citera
2019-01-07, 16:20
  #19
Medlem
Självklart hjälper man ingift släkt om dessa varit trevliga/sympatiska och man har resurser till det. Det är kanske ingen långsiktig lösning och ni får väl försöka ordna med något som håller i längden men 30K är ju inga pengar att tala om ens för en vanlig knegare. Se till att det inte blir en vana bara...

Förstår inte ens hur detta kan vara en fråga egentligen, vad hade du tänkt att göra med alla dina pengar och man lever inte för evigt ändå.
Citera
2019-01-07, 16:26
  #20
Medlem
HarryManbacks avatar
Återigen ett dåligt försök till trolleri.

Trollbetyg: 1.5/5.

Sämre än den igår.
Citera
2019-01-07, 18:45
  #21
Medlem
Elvislever241s avatar
Säg inget om din tillgångar till frun hon kommer känna sig bedragen och tro mig mycket pengar som många vet om leder ALLTID till problem.
Säg till svärmor att du känner en kille du kan låna av (nämn inte att du är killen)
Vänta några dagar har det ej löst sig så dyker du upp med summan dom behöver (kontant) +en rimlig avbetalningsplan .
På peka att det är viktigt att pengarna återbetalas(kontant) då
Du nu står i "skuld "
Självklart ska du hjälpa annars kanske dom flyttar in hos dig!!
Blir dom vräkta pga av hyresskulder kommer som ha 0 chans till att få ett nytt kontrakt så hjälp dig själv genom att hjälpa dina (framtida)barns mormor/moster
__________________
Senast redigerad av Elvislever241 2019-01-07 kl. 18:47.
Citera
2019-06-01, 12:54
  #22
Medlem
bibliotakets avatar
Bor i villa i ena tråden radhus i nästa.
Gjort 2 mille på sidan och vunnit 2 miljoner
på triss...... Det går bra nu.
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback