Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2019-01-06, 16:42
  #1
Avstängd
Fast att man är gift och har barn så delar jag inte med mig till frugan vad jag har och inte har. Frugan vet inte att man ligger inne med mycket cash då jag har gjort massa affärer bakom ryggen på henne. Hon tror man är en knegare som alla andra men jag sticker ut. Man brukar ju aldrig dela med sånt här med sin fru, brukar va regel nr 1 som jag brukar hålla. Sen är man extra duktig på en annan buisness med bitcoin där jag har gjort mer än en 2 millar via trading. Är god för mycket men det är min hemlighet

Nu fråga frugan om jag kan hjälpa att skrapa ihop något för hennes familj då de är riktigt illa ute. Hennes morsa och yngre syster kommer bli vräkta om de inte gör rätt för sig med räkningar. Fick höra hur mycket det hade behövt 30k och det är ju en piss i havet för min del som jag gjort via ett par knapptryckningar på datorn via trading och andra affärer inom finansvärlden

Ska man låta de bli vräkta för de är ju inget för mig i slutändan då det är frugans familj och inte min. Visst de är väldigt schyssta mot mig, alltid bjudit på go mat och gillar mig för är annars schysst mot fru och barn men varför hjälpa med pengar sen lär ju frugan se att man visst har stålar efter alla åren tillsammans. Brukar man hjälpa varandra i familjen
Citera
2019-01-06, 16:47
  #2
Medlem
Sooks avatar
Nä, det brukar man inte. Det är mycket ovanligt att man hjälper medlemmar i sin släkt.

Är du ens gift eller sitter du bara och drömmer.

Det är väl klart att man hjälper släktingar om man kan. Men man måste såklart inte och 30k är rätt mycket pengar.

Förövrigt var du sambo och ärvt ett hus häromdagen.
__________________
Senast redigerad av Sook 2019-01-06 kl. 16:49.
Citera
2019-01-06, 16:53
  #3
Medlem
Självklart hjälper man familj, släkt och vänner.
Om du nu inte kan göra det genom att vara barmhärtig så gör det genom en viss typ utav egoism med tanken att en dag så kanske det är du som behöver hjälp.
Citera
2019-01-06, 17:03
  #4
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Sook
Nä, det brukar man inte. Det är mycket ovanligt att man hjälper medlemmar i sin släkt.

Är du ens gift eller sitter du bara och drömmer.

Det är väl klart att man hjälper släktingar om man kan. Men man måste såklart inte och 30k är rätt mycket pengar.

Förövrigt var du sambo och ärvt ett hus häromdagen.

Jag har ärvt från mina föräldrar och inte frun vi är gifta men inte mer än så. Sambo gift samma skit i mina ögon. Hade varit bättre om vi varit sambos så slipper man dela med sig. Som sagt frugan är från en fattig familj
Citera
2019-01-06, 17:29
  #5
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pingvin.
Jag har ärvt från mina föräldrar och inte frun vi är gifta men inte mer än så. Sambo gift samma skit i mina ögon. Hade varit bättre om vi varit sambos så slipper man dela med sig. Som sagt frugan är från en fattig familj
Så det är gratis pengar till och med..
"Vi är gifta men inte mer än så", vad betyder det?
Ok att du undanhåller en viss del ifrån din fru men självklart ska du hjälpa din släkt när de behöver det.
Du kan se det som ett lån om du vill.
Citera
2019-01-06, 17:38
  #6
Medlem
Jessigirlies avatar
Knappast troligt att nån som verkligen har cashen o drivet skulle skryta anonymt på fb

OM detta nu skulle va sanningen ,är ju mitt råd att om dom ställt upp på dig ts borde du va snäll tbx.
Har svärmor inte varit mer än en vanlig sur svärmor finns väl ingen anledning att hjälpa ?
Citera
2019-01-06, 18:06
  #7
Medlem
Vad menar du egentligen? Betyder det inget att ni är gifta? Varför pratar du inte med din fru istället?
Citera
2019-01-06, 18:15
  #8
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av dowhatisay
Så det är gratis pengar till och med..
"Vi är gifta men inte mer än så", vad betyder det?
Ok att du undanhåller en viss del ifrån din fru men självklart ska du hjälpa din släkt när de behöver det.
Du kan se det som ett lån om du vill.

Se det som spel vinster om du räknar crypto trading dit, lite aktier, lite tipp osv
Vi är gifta varken mer eller mindre, inget bröllop utan vanligt
Undanhåller mina vinster inom den här världen för jag vet att hon vill dela lika men nej tack
Ett lån man aldrig får tillbaks

Hade du delat med dina vinster med fru "gravid 6mån" och hennes familj om du tradar ihop pengarna. Är mycket kunnig och tar det seriöst då jag mainar på samma gång med datorn här hemma. Typ som ett kneg för jag jobbar 50% Har tjänat under åren lite över 2millar i dagens värde på btc
__________________
Senast redigerad av Pingvin. 2019-01-06 kl. 18:19.
Citera
2019-01-06, 18:52
  #9
Avstängd
Tänkte fråga er alla här inne menar helt seriöst, hade ni delat fifty-fifty med eran fru och en unge plus en på väg. Tycker hon glidit på en räkmacka sen jag börja det här. Hon tyckte det här med krypto valuta var skit från första början men kolla hur bra man har blivit när man gick in 2015. Har lärt mig med vägen var en färsking då. Jag köper och lever ett mycket fint liv åt mig själv allt ni kan tänka er och hon ser inget.

Men delar knappt med mig för hon vet inget. Med henne lever jag ett vanligt simpelt liv spelar fattig och tråkig. Är jag en stor fitta här nu mot frugan att jag inte vill dela med mig för vi lova varandra ändå älska i nöd och lust inte allt för länge sen. Berättar jag kommer hon vilja dela lika shit vad hon ställer mig mot väggen här och nu för jag kan heller inte leva loppan för då ser hon att jag har gott om pengar tar hälften för jag har sparat på mina digitala plånböcker. Ska man dela med sig till frugan och släppa det här med glida på räk macka. Vi har det fint annars men ni vet när det handlar om pengar blir det tjafs.
Citera
2019-01-06, 19:43
  #10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pingvin.
Fast att man är gift och har barn så delar jag inte med mig till frugan vad jag har och inte har. Frugan vet inte att man ligger inne med mycket cash då jag har gjort massa affärer bakom ryggen på henne. Hon tror man är en knegare som alla andra men jag sticker ut. Man brukar ju aldrig dela med sånt här med sin fru, brukar va regel nr 1 som jag brukar hålla. Sen är man extra duktig på en annan buisness med bitcoin där jag har gjort mer än en 2 millar via trading. Är god för mycket men det är min hemlighet

Nu fråga frugan om jag kan hjälpa att skrapa ihop något för hennes familj då de är riktigt illa ute. Hennes morsa och yngre syster kommer bli vräkta om de inte gör rätt för sig med räkningar. Fick höra hur mycket det hade behövt 30k och det är ju en piss i havet för min del som jag gjort via ett par knapptryckningar på datorn via trading och andra affärer inom finansvärlden

Ska man låta de bli vräkta för de är ju inget för mig i slutändan då det är frugans familj och inte min. Visst de är väldigt schyssta mot mig, alltid bjudit på go mat och gillar mig för är annars schysst mot fru och barn men varför hjälpa med pengar sen lär ju frugan se att man visst har stålar efter alla åren tillsammans. Brukar man hjälpa varandra i familjen
Du kan ju alltid låna ut ditt nyärvda hus som din kärring vet om
Citera
2019-01-06, 19:59
  #11
Medlem
Sooks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Provocative3.0
Du kan ju alltid låna ut ditt nyärvda hus som din kärring vet om
Fast dom var ju bara sambo då.
Citera
2019-01-06, 20:00
  #12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sook
Fast dom var ju bara sambo då.
Därav ordet kärring. Han kan ha gift sig sedan dess eller så är det en annan kvinna han pratar om nu
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback