Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2019-01-06, 15:44
  #13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PenisOchPung
Fler och fler svenska barn mobbas idag i våra skolor pga de inte är muslimer.

Svenska barn fryses ut, trakasseras och terroriseras både fysiskt och psykiskt. Detta är ett växande fenomen.

Har du några belägg för detta?
Jag arbetade inom skolan i ca 3 år innan jag började studera och känner inte igen det du beskriver alls. Har även arbetat sporadiskt inom olika skolor under studietiden som vikarie och inte heller sett detta problem. Även uppväxt i en invandrartät förort där jag även spenderade låg-högstadiet på den lokala skolan, det du beskriver existerade inte.

Har även flertalet både i släkten och vänskapskretsen som arbetar inom skolvärlden och vi talar ofta om vilken riktning den svenska skolan går i. Det är mycket negativa framtidsvisioner men det du beskriver har aldrig kommit upp.

Utifrån mitt perspektiv hittar du på ett problem som inte existerar, alternativt existerar i oerhört begränsad omfattning.
Citera
2019-01-06, 17:18
  #14
Medlem
Kickexs avatar
Har aldrig ens hört talas om detta.
Citera
2019-01-06, 17:22
  #15
Medlem
kanelipullas avatar
Varför? Vi lever i Sverige så NEJ!
Citera
2019-01-06, 21:38
  #16
Medlem
Här är det tvärt om.
Av dom som kom för ett par år sedan har ju färre och färre slöja.
Citera
2019-01-06, 21:42
  #17
Medlem
jay.simpsons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av holmium
I Ariernas världsdel Europa nej !

Som gäst i ett land utanför Europa där slöja är påbjudet ja.

Håller med av samma anledning ska arierna respektera oss i Europa. Vill man inte bära slöja får man undvika länder där slöja är ett krav så enkelt är det.
Citera
2019-01-17, 20:17
  #18
Medlem
Tjuvhederns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PenisOchPung
Fler och fler svenska barn mobbas idag i våra skolor pga de inte är muslimer.

Svenska barn fryses ut, trakasseras och terroriseras både fysiskt och psykiskt. Detta är ett växande fenomen.

Kan du tänka dig att sätta en slöja på ditt barn för att skydda henne?

Skulle kunna tänka mig sätta slöja på henne o mig själv om vi åker på semester till typ Iran. I övrigt nej.
Sen är det väl inte troligt att vi nånsin skulle komma iväg till Iran, är svenskar.
Citera
2019-01-18, 07:01
  #19
Medlem
Asklords avatar
Jag dör hellre.
Citera
2019-01-18, 15:10
  #20
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PenisOchPung
Fler och fler svenska barn mobbas idag i våra skolor pga de inte är muslimer.

Svenska barn fryses ut, trakasseras och terroriseras både fysiskt och psykiskt. Detta är ett växande fenomen.

Kan du tänka dig att sätta en slöja på ditt barn för att skydda henne?
Ja, hade jag haft barn i skolgården och de hade sluppit mobbing om de bar slöja så hade jag tillåtit det. Det hade dock handlat om att de ville pröva den utvägen -- jag skulle aldrig ha tvingat på dem någon slöja.
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback