Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2019-01-06, 12:47
  #1
Medlem
ZeunertsJulmusts avatar
Jag tänkte beställa jackor på ioffer. Kommer jag få betala en tullavgift om det kommer till Sverige?
2019-01-06, 12:54
  #2
Medlem
ruttenfimps avatar
Troligtvis mest av skiten därifrån skickas väl från Kina? Bara wish som har avtal har jag för mig.
2019-01-06, 12:56
  #3
Medlem
ZeunertsJulmusts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ruttenfimp
Troligtvis mest av skiten därifrån skickas väl från Kina? Bara wish som har avtal har jag för mig.
Okej. Synd.
2019-01-06, 12:56
  #4
Medlem
Normalsaltatsockers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ZeunertsJulmust
Jag tänkte beställa jackor på ioffer. Kommer jag få betala en tullavgift om det kommer till Sverige?
Det beror på om säljaren finns utanför EU

Läs köpvillkoren:
You agree that You are responsible for paying all fees, including any and all applicable sales, income, excise, import, export, VAT and other taxes or duties associated with using our Service and the Site.
2019-01-06, 13:40
  #5
Medlem
ZeunertsJulmusts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Normalsaltatsocker
Det beror på om säljaren finns utanför EU

Läs köpvillkoren:
You agree that You are responsible for paying all fees, including any and all applicable sales, income, excise, import, export, VAT and other taxes or duties associated with using our Service and the Site.
Okej.
2019-01-06, 15:19
  #6
Medlem
Expohunters avatar
Har du otur får du betala tull och moms. Det är dock ytterst sällan det skett när jag beställt. Se till att paketet är litet, att det står GIFt på det och att säljaren skriver ner värdet ordentligt, så har du minimerat risken. Skulle det sen komma en räkning så är det inte särskilt mycket att betala om du skrivit ner värdet.
2019-01-06, 15:24
  #7
Moderator
Arne.Ankas avatar
(FB) Den stora tråden om Postnord, brev och andra fraktsätt (2)

Tråd låst
/Moderator

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback