Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2019-01-06, 19:55
  #13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Provocative3.0
De här två känner jag inte av alls.
Har även två hundar som ofta går lösa i vegetation. Har haft samma ras sedan -94 o med samma förutsättningar. Dessa har jag aldrig känt något ifrån.

Är din bondkatt väldigt korthårig? Vilken färg?
Citera
2019-01-06, 19:56
  #14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av cucciola
Är din bondkatt väldigt korthårig? Vilken färg?
Svart o som alla andra
Citera
2019-01-06, 20:00
  #15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av axioms
vi har sibirisk katt då sonen är uberallergisk. Sibisrisk katt saknar/har lågt allergienzym. Det finns test familjer man kan åka hem till för att se om man tål kattrasen. Okasterade hanar och kattungar utsöndrar mest allergienzym. Så med kattungar ha tålamod att det kommer bli bättre. Kastrera kattungen tidigt typ 12-15 veckor.

Sibirisk katt är fantastisk som ras och underbar.

Finns fb grupper och jättemånga som har allergi tål sibbar

Jag förstår, är man superallergisk så måste man väl kanske ha en sibirisk. Sen tycker jag ändå att priset är lite väl tilltaget. Jag hoppas på att hitta en katt som kostar mindre, men tack ändå.
Citera
2019-01-06, 20:00
  #16
Medlem
Själv har jag märkt att jag är allergisk mot korthåriga djur. Och icke-allergisk mot långhåriga och semilånghåriga. Gäller alla djur, även häst osv. Undrar vad det beror på?
Citera
2019-01-06, 20:00
  #17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Provocative3.0
Svart o som alla andra

Okej
Citera
2019-01-06, 23:15
  #18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av A.way
Själv har jag märkt att jag är allergisk mot korthåriga djur. Och icke-allergisk mot långhåriga och semilånghåriga. Gäller alla djur, även häst osv. Undrar vad det beror på?

Jag har faktiskt märkt av det också. Det beror säkert på hur mycket de fäller, på underullen och på enzymer i saliven eller nåt sånt.
Citera
2019-01-06, 23:38
  #19
Medlem
Vem0ths avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cucciola
Tack för svaret! Du skriver precis motsatsen till en annan i tråden som menar att katten för med sig pollen och annat in i bostaden.

Låter då mer att man har kanske kombinerad pollen och pälsallergi, har ingen pollenallergi själv då det kan nog vara förklaringen.
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback