Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2019-01-06, 08:03
  #1
Avstängd
undrar helt enkelt ifall någon har lyckats få tag på propofol någon gång?
om ja, hur? internet? muta en läkare?

berätta gärna om erfarenheter, ifall du har lyckats få tag på det
är det en skön drog?
Citera
2019-01-06, 08:25
  #2
Medlem
constants avatar
Citat:
Ursprungligen postat av utopiskutomjording
...är det en skön drog?
Har sett patienter få läkemedlet några gånger, och det är inget jag skulle föreslå någon att droga på om man inte har tillgång till en anestesiläkare som kan sköta andningen.
Citera
2019-01-07, 12:02
  #3
Medlem
Zot^s avatar
Har fått det administrerat av läkare och det enda jag kommer ihåg är att jag skulle räkna till tio och efter att jag kommit till typ fem så vaknade jag upp i en säng på sjukhuset och det kändes som om en sekund hade gått fast när jag kollade på klockan hade fyra timmar passerat. Kände mig förvirrad första sekunderna innan jag fattade var jag befann mig och kände mig bakis i kanske en kvart men efter det kände jag mig som vanligt förutom att jag var ganska trött.

Kanske är en rolig drog i mindre doser vad vet jag, har sett en ampull säljas för typ 500kr. Inget jag har varit särskilt intresserad av att prova igen dock.

Vätskan i ampullerna ser ut som mjölk för övrigt, det såg lite smått obehagligt ut när dem injicerade det.
Citera
2019-01-23, 23:08
  #4
Medlem
DrJohnBWatsons avatar
Propofol var det narkosmedel som Michael Jackson dog av, men han använde det som sömnmedel. Propofol var det enda sättet den pedofilen kunde få nog sinnesro för att kunna sova.
Citera
2019-01-23, 23:12
  #5
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Zot^
Har fått det administrerat av läkare och det enda jag kommer ihåg är att jag skulle räkna till tio och efter att jag kommit till typ fem så vaknade jag upp i en säng på sjukhuset och det kändes som om en sekund hade gått fast när jag kollade på klockan hade fyra timmar passerat. Kände mig förvirrad första sekunderna innan jag fattade var jag befann mig och kände mig bakis i kanske en kvart men efter det kände jag mig som vanligt förutom att jag var ganska trött.

Kanske är en rolig drog i mindre doser vad vet jag, har sett en ampull säljas för typ 500kr. Inget jag har varit särskilt intresserad av att prova igen dock.

Vätskan i ampullerna ser ut som mjölk för övrigt, det såg lite smått obehagligt ut när dem injicerade det.

har också fått det en gång för att nollställa smärttröskel vid hög smärta , slockna på en sek typ och vaknade upp nästan smärtfri , snacka om starka grejer ?
Citera
2019-01-24, 20:23
  #6
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DrJohnBWatson
Propofol var det narkosmedel som Michael Jackson dog av, men han använde det som sömnmedel. Propofol var det enda sättet den pedofilen kunde få nog sinnesro för att kunna sova.
Parallellt med benso. Ingen fin kombination.

Jag har fått Propofol I.v vid ECT och operationer. Dock inte i vad TS tänker sig som rekreationsdoser. Däremot har jag testat något som heter Definidin (osäker på stavning). Ganska ballt. Stark känsla av ett oerhört lugn, som en dvala och tillstånd mellan verklighet och dröm.

Om du tänker knarka på Propofol så borde du räkna ut hur mycket du ska ta. Din vikt, och om du tar andra kul grejor, borde vara viktiga faktorer.
Citera
2019-02-09, 13:45
  #7
Medlem
standardsvars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av spacefun
har också fått det en gång för att nollställa smärttröskel vid hög smärta , slockna på en sek typ och vaknade upp nästan smärtfri , snacka om starka grejer ?
Hur länge var du smärtfri?

Tycker personligen att det är underbart att få narkos. Det var det enda positiva när jag genomförde min ect-behandling.

Tack alla för tipset om propofol! Ska kika på vart jag kan få tag på preparatet.
Citera
2019-02-09, 22:33
  #8
Medlem
glockengolds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av standardsvar
Hur länge var du smärtfri?

Tycker personligen att det är underbart att få narkos. Det var det enda positiva när jag genomförde min ect-behandling.

Tack alla för tipset om propofol! Ska kika på vart jag kan få tag på preparatet.

Jag tänkte beställa en flaska för ett par veckor sedan. Finns hos en tysk säljare på dream market. Valde flytande morfin istället men jag kan inte släppa tanken på den där ljuvliga mjölkvita nektarn
Citera
2019-02-22, 14:17
  #9
Medlem
Jag har fått i lägre dos före narkos för att ”bli lugn”. Jag gillade det inte! Mina tankar blev något trögare och min kropp blev matt men det var inte ett skönt ”lugn” på något sätt.
Citera
2019-04-11, 16:28
  #10
Medlem
Jag har haft det hemma och testat köra iv i låga doser. Uppskattade inte ruset särskilt mycket. Man kände sig lite smålullig och rund under fötterna och fick en liten eufori, men detta la sig ganska snabbt. Vet inte hur det är på större doser, valde av säkerhetsskäl att inte pröva det.

Nåt jag kommer ihåg var den vedervärdiga lukten, och om jag inte minns fel så tror jag att jag kände smaken av det när jag sköt det och det var inget trevligt. Påminde svagt om gräslök.
Citera
2022-05-27, 14:16
  #11
Medlem
den.dryges avatar
Ser fram emot det hidsta läkarbesök.
Har någon omänsklig hög tolerans mot sånt här, så jag har sagt åt läkaren att det är hög dos som gäller.
Citera
2022-09-07, 22:01
  #12
Avstängd
Det går att få propofol vid spice-överdos.
Citat:
Farmakologisk behandling vid oro eller agitation:
Oxazepam (Oxascand) 15-50 mg 3 gånger dagligen, alternativt diazepam (Stesolid) 5-20 mg 3 gånger dagligen
Olanzapin (Zyprexa) 10 mg x 2 vid psykotiska symtom
Dridol (Droperidol) 10 mg im. Ger god effekt efter ca 20 minuter.
Midazolam 2-5 mg i.v. (1 mg/ml) vid motorisk oro och ångest. Kan även ges peroralt (10-15 mg) eller intramuskulärt 2-5 mg.
Propofol (Propofol) i.v. vid kraftig oro på en intensivvårdsavdelning
https://www.internetmedicin.se/behan...issbruk-spice/
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback