Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2019-01-06, 07:32
  #1
Medlem
YoBros avatar
Drömmer emellanåt om en tjej, som jag klickar oerhört bra med, vi hittar på allt tillsammans och trivs bra ihop.
Inatt var vi ute och vandrade en hel dag i skogen och åt en mysig frukost tillsammans. Hennes far har lånat min släpkärra osv.. har drömt om henne några gånger typ senaste året

Problemet är att hon finns inte. Bor i en mindre ort med ca5000 invånare och man känner i princip alla. I drömmarna vet jag exakt var hon bor men det går inte bo där i verkligheten. Hon finns inte på Facebook eller övriga sociala media.
Så knäckande. Hon är ju mitt livs kärlek, haha ( trots att jag lever med en fantastisk sambo som jag älskar).

Vaknar alltid glad för en trevlig dröm men samtidigt sjukt knäckande. Vad betyder drömmar som dessa?
Citera
2019-01-06, 08:27
  #2
Medlem
ShallowInfidels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av YoBro
Drömmer emellanåt om en tjej, som jag klickar oerhört bra med, vi hittar på allt tillsammans och trivs bra ihop.
Inatt var vi ute och vandrade en hel dag i skogen och åt en mysig frukost tillsammans. Hennes far har lånat min släpkärra osv.. har drömt om henne några gånger typ senaste året

Problemet är att hon finns inte. Bor i en mindre ort med ca5000 invånare och man känner i princip alla. I drömmarna vet jag exakt var hon bor men det går inte bo där i verkligheten. Hon finns inte på Facebook eller övriga sociala media.
Så knäckande. Hon är ju mitt livs kärlek, haha ( trots att jag lever med en fantastisk sambo som jag älskar).

Vaknar alltid glad för en trevlig dröm men samtidigt sjukt knäckande. Vad betyder drömmar som dessa?

Har varit med om liknande. Kanske är det minnen från ett annat liv eller kanske lever vi våra dimensionella kloners liv för en kort stund, bland en miljon andra möjligheter, bland annat att det helt enkelt bara är drömmar.

En gång hade jag en dröm som tycktes vara för evigt, det var som att ha levt ett helt annat liv och jag blev först förvirrad när jag vaknade, sen ledsen, för jag saknade människorna från drömmen, kan inte minnas en enda detalj från den längre.

Så jadu, vem vet.
Citera
2019-01-06, 10:22
  #3
Medlem
CoralinesGhosts avatar
Det här var faktiskt intressant. Får du tjejens fullständiga namn i drömmen alltså, eftersom du vet att hon inte finns?

Jag läste någonstans att forskare har kommit fram till att vi inte kan drömma om människor vi aldrig har sett någon gång i verkligheten.
Citera
2019-01-06, 10:26
  #4
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CoralinesGhost
Det här var faktiskt intressant. Får du tjejens fullständiga namn i drömmen alltså, eftersom du vet att hon inte finns?

Jag läste någonstans att forskare har kommit fram till att vi inte kan drömma om människor vi aldrig har sett någon gång i verkligheten.
Stämmer bra det.

Men ändå 😂 ska du överge din sambo för att du drömt något? Du vet om att allt vi drömmer handlar om oss själva och att människor förövrigt inte är perfekta? Kärlek ser men förälskelsen är blind.

Den här gick igång precis när jag läste tråden, passande för ämnet. https://m.youtube.com/watch?v=dXA5cdqoV-g
__________________
Senast redigerad av Utlovad 2019-01-06 kl. 10:29.
Citera
2019-01-06, 10:43
  #5
Medlem
YoBros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CoralinesGhost
Det här var faktiskt intressant. Får du tjejens fullständiga namn i drömmen alltså, eftersom du vet att hon inte finns?

Jag läste någonstans att forskare har kommit fram till att vi inte kan drömma om människor vi aldrig har sett någon gång i verkligheten.

Ja namnet har jag ganska klart för mig i drömmen, och kan ju inte säga till 100% att hon inte finns. Men jag vet att hon inte finns där jag föreställer mig att hon finns! Krångligt

Givetvis lämnar jag inte min sambo för detta. Är mest bara nyfiken
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback