Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 2
  • 3
2019-01-06, 21:21
  #25
Medlem
RZLAs avatar
Inte som barn vad jag kan minnas, men jag fick ett glas skumpa att dricka på nyår när jag var typ 16.
Citera
2019-01-19, 10:09
  #26
Medlem
Asklords avatar
Fick läppja på en folköl. Kan ha varit 6-7 år. Var fruktansvärt äckligt.
Citera
2019-01-21, 22:38
  #27
Medlem
Fick smaka på öl när jag var 2-3 år. Finns även bilder på det.
Citera
2019-01-23, 00:29
  #28
Medlem
Inte min fars alkohol men min styvfars. Det hände att jag fick lite öl och vin ibland.
Citera
2019-01-29, 01:31
  #29
Medlem
Jag fick whisky mot min hemska rethosta som barn. Jag var alltid nära att kräkas upp den. Kan fortfarande vid 30+ inte uppskatta whisky.
Citera
2019-02-04, 21:15
  #30
Medlem
kugutts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zxcvb45
Har man alkoholism i släkten så ska man inte bjuda barn på alkohol eller vara berusade runt barnen. Kan tycka att man inte alls ska bjuda barn på alkohol här i sverige då kulturen här är att dricka sig blackout full på krogen och spy ner sig.

Precis, har man alkoholism i släkten (föreldrar) borde man inte dricka alls, eller åtminstone vara mycket försiktig.
Själv fick jag smaka alkohol som barn, ja. Har försökt att bjuda mina egna små banditer på en akvavit till typ julskinkan, men dom tackar nej. Fan vilcka änglar man fått.
Citera
2019-02-06, 14:55
  #31
Medlem
Snapping.turtles avatar
Jadå. Lite vin eller champagne här och där, ofta i samband med högtider. Även lättöl var en favorit som liten.
Citera
2019-02-06, 19:03
  #32
Medlem
Pusse.Miggs avatar
Fick smaka lite smått av allt. Föräldrarna tyckte det var oroväckande då jag tyckte att det var gott men ville avdramatisera det hela. Min första fylla i tonåren söp jag mig hela vägen till magpumpen. Så går det när unga grabbar hetsar varandra utan uppfattning om vad som är rimliga mängder.

Har inga barn idag men skulle jag en vacker dag få det önskar jag att vi kommer ha tilliten att säga till innan det är dags för fest och ha första fyllan hemma så dom får lära sig vad dom tål i en säker miljö och inte upprepar mitt misstag och det, gud förbjude, ger ett annat utfall.
Citera
  • 2
  • 3

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback