Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2019-01-06, 00:30
  #1
Medlem
WrenchZeMonkeys avatar
Hej där, ja, som skrivet då.

Är en kille på 26 år som haft en relation med en tjej som är 23 i nästan två år, jag vet att den här tjejen vill ha mer av mig, har alltid uppmuntrat henne till att hitta andra men det finns inget som tyder på att hon gör det eller någonsin kommer att göra det.

Känner verkligen att jag har den här tjejen som en hund i koppel och det är nog en av huvudanledningarna till att jag aldrig kommer att kunna älska henne, nåja, det och att hon inte ger mig någon som helst intellektuell stimulans.

Från ett egoistiskt perspektiv är positionen ideal då jag kan fritt knulla tjejer till höger och vänster och veta att jag ändå alltid har någon annan där för mig, men jag mår sjukt dåligt, har till och med ont i bröstkorgen i skrivande stund av vad jag tror kan vara ångest.

Har varit ärlig med allt och hon vet om att jag knullar andra och accepterar det, hennes inställnings tycks vara att hon vill ha mig i hennes liv till varje pris och hon verkar vara villig att ta vad som helst så länge som jag inte lämnar, kan tillägga att tjejen inte är så stabil och tar någon form av antidepp, hon är inte heller den socialaste och har en väldigt liten omgängeskrets.
Detta gör mig ytterligare bedrövad för jag är rädd för att hon kommer att ta självmord skulle jag lämna henne så jag vet inte vad jag ska göra. Får dåligt samveta av att vara med henne, får dåligt samvete av att vara med andra och jag är livrädd för att jag indirekt dödar henne om jag går.

Lite hjälp från er som är visare än jag vore uppskattat för nu känns det som att det här börjar ta på mer än bara mitt psyke.
Citera
2019-01-06, 00:40
  #2
Medlem
Ronilles avatar
Jag tänker såhär:

Du kan inte ta ansvar för hennes mående eller konsekvenser. Det du kan göra är att sköta det snyggt.

Klipp bandet och förklara tydligt varför. Bara det att ni har varit KK i tre år räcker och att du nu vill gå vidare och kanske också skaffa något seriös (om du nu vill det).

Jag tror bara hon är bekväm. Du finns där. Du är tillgänglig och om hon är nöjd, ja då söker hon sig inte vidare.
Citera
2019-01-06, 00:42
  #3
Medlem
Dreamtimes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av WrenchZeMonkey
Hej där, ja, som skrivet då.

Är en kille på 26 år som haft en relation med en tjej som är 23 i nästan två år, jag vet att den här tjejen vill ha mer av mig, har alltid uppmuntrat henne till att hitta andra men det finns inget som tyder på att hon gör det eller någonsin kommer att göra det.

Känner verkligen att jag har den här tjejen som en hund i koppel och det är nog en av huvudanledningarna till att jag aldrig kommer att kunna älska henne, nåja, det och att hon inte ger mig någon som helst intellektuell stimulans.

Från ett egoistiskt perspektiv är positionen ideal då jag kan fritt knulla tjejer till höger och vänster och veta att jag ändå alltid har någon annan där för mig, men jag mår sjukt dåligt, har till och med ont i bröstkorgen i skrivande stund av vad jag tror kan vara ångest.

Har varit ärlig med allt och hon vet om att jag knullar andra och accepterar det, hennes inställnings tycks vara att hon vill ha mig i hennes liv till varje pris och hon verkar vara villig att ta vad som helst så länge som jag inte lämnar, kan tillägga att tjejen inte är så stabil och tar någon form av antidepp, hon är inte heller den socialaste och har en väldigt liten omgängeskrets.
Detta gör mig ytterligare bedrövad för jag är rädd för att hon kommer att ta självmord skulle jag lämna henne så jag vet inte vad jag ska göra. Får dåligt samveta av att vara med henne, får dåligt samvete av att vara med andra och jag är livrädd för att jag indirekt dödar henne om jag går.

Lite hjälp från er som är visare än jag vore uppskattat för nu känns det som att det här börjar ta på mer än bara mitt psyke.

Hon är vuxen och bär ansvar för sitt eget liv och mående!
Tala klarspråk med henne och avbryt den sexuella kontakten.
Låt inte hennes instabilitet påverka dig och ditt liv.
Citera
2019-01-06, 00:47
  #4
Medlem
ZeunertsJulmusts avatar
Det låter jobbigt. Vill du inte vara tillsammans med henne?
Jag vet inte hur du ska göra.
Men känns det inte bra så förklara för henne som det är.
Citera
2019-01-06, 00:50
  #5
Medlem
WrenchZeMonkeys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ronille
Jag tänker såhär:

Du kan inte ta ansvar för hennes mående eller konsekvenser. Det du kan göra är att sköta det snyggt.

Klipp bandet och förklara tydligt varför. Bara det att ni har varit KK i tre år räcker och att du nu vill gå vidare och kanske också skaffa något seriös (om du nu vill det).

Jag tror bara hon är bekväm. Du finns där. Du är tillgänglig och om hon är nöjd, ja då söker hon sig inte vidare.

Citat:
Ursprungligen postat av Dreamtime
Hon är vuxen och bär ansvar för sitt eget liv och mående!
Tala klarspråk med henne och avbryt den sexuella kontakten.
Låt inte hennes instabilitet påverka dig och ditt liv.

Tack, tror vi kan låsa tråden, det här var exakt vad jag behövde läsa, smärtorna i bröstet försvann inte helt men de minskade defintivt efter att ha läst det här. Jag vet vad jag måste göra nu, tack så mycket ska ni båda ha, ni är verkligen guld. <3
Citera
2019-01-06, 00:53
  #6
Medlem
Ronilles avatar
Du fixar det här!

Visst, hon kommer säkert bli ledsen och nere. Men det är inte ditt ansvar. Håll fast vid ditt beslut och följ dina känslor.

Är det lättare så skriv ner vad du vill sägs så det låter klokt.

Men berätta! Var ärlig! Allting har faktiskt ett slut och du har uppenbarligen utvecklats i ett annat håll än vad hon har gjort. Sånt händer!

All lycka till, det kommer blir bra.
Citera
2019-01-06, 00:54
  #7
Medlem
WrenchZeMonkeys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ZeunertsJulmust
Det låter jobbigt. Vill du inte vara tillsammans med henne?
Jag vet inte hur du ska göra.
Men känns det inte bra så förklara för henne som det är.

Nej, om något har vår tid ihop bara cementerat min förståelse för att vi aldrig skulle funka på längre sikt.
Vi ligger på helt olika ställen när det gäller det intellektuella och skillnaden är gigantisk, har aldrig pratat om något djupt med henne, hon upprepar mitt tyckande och tar till sig dem helt utan någon form av kritik. Jag orkar inte umgås med henne i större mängder, att jag ens varit med henne såhär länge beror nog på min egna bekvämlighet, hon var tillgänglig och någon jag kunde knulla när jag känner för det. Hade jag förstått vad det skulle leda till hade jag givetvis aldrig gett mig in i det hela, nu kan jag bara försöka avsluta det så snyggt som möjligt.
Citera
2019-01-06, 00:55
  #8
Medlem
WrenchZeMonkeys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ronille
Du fixar det här!

Visst, hon kommer säkert bli ledsen och nere. Men det är inte ditt ansvar. Håll fast vid ditt beslut och följ dina känslor.

Är det lättare så skriv ner vad du vill sägs så det låter klokt.

Men berätta! Var ärlig! Allting har faktiskt ett slut och du har uppenbarligen utvecklats i ett annat håll än vad hon har gjort. Sånt händer!

All lycka till, det kommer blir bra.

Ayay Capt'n! Fan alltså, grinar som en kärring just nu, men jag kommer bita ihop och fixa det!
Jag har ändå inget annat val.
Citera
2019-01-06, 00:59
  #9
Medlem
Ronilles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av WrenchZeMonkey
Ayay Capt'n! Fan alltså, grinar som en kärring just nu, men jag kommer bita ihop och fixa det!
Jag har ändå inget annat val.
Var inte ledsen, klart du fixar det!

Jag tror också att du är lite lättad för att vi bekräftar det du har tänkt på.

Du har ingen framtid med henne. Du vill inte ha en framtid med henne. Låter brutalt men livet är för kort för att slösas på relationer som inte ger något.

Hon kommer att klara sig, jag vidhåller att hon bara är lat och bekväm! Du finns där och blir en snuttefilt. Då slipper hon anstränga sig att hitta någon annan.
Citera
2019-01-06, 01:13
  #10
Medlem
WrenchZeMonkeys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ronille
Var inte ledsen, klart du fixar det!

Jag tror också att du är lite lättad för att vi bekräftar det du har tänkt på.

Du har ingen framtid med henne. Du vill inte ha en framtid med henne. Låter brutalt men livet är för kort för att slösas på relationer som inte ger något.

Hon kommer att klara sig, jag vidhåller att hon bara är lat och bekväm! Du finns där och blir en snuttefilt. Då slipper hon anstränga sig att hitta någon annan.

Det stämmer, har inga tjejkompisar (tror tjejer är bättre på sånt här i regel?) och när försökte ta upp det med min bästis sa han att jag är knäpp som vill slippa det "alla män" drömmer om. Så jag lät det vara.

Du har rätt i att jag ville få det bekräftat, jag hade bara ingen att vända mig till med det hela.

Jag hoppas innerligt att det går så, oavsett så tänker jag inte älta det nå mer, orkar inte vara så svag längre, jag får älta konsekvenserna istället, om det behövs.

Återigen, ett stort tack.
Citera
2019-01-06, 01:35
  #11
Medlem
Leif.Jennekvists avatar
Nu tycker jag att du är en otacksam snorunge. Du ska givetvis behålla så länge som du är singel. Det kommer dagar då även du drabbas av torka och då är det bra att ha en livslevande spermahink att tömma pungen i när trycket blir för stort. Se bara till att inte göra henne på smällen. Då är du körd för evigt.
Citera
2019-01-06, 02:43
  #12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ronille
Du kan inte ta ansvar för hennes mående eller konsekvenser. Det du kan göra är att sköta det snyggt.

Till skillnad från dig tycker jag faktiskt att man har ett sorts ansvar för andra personer i ens närhet... särskilt om man vet att någon är deprimerad och kanske självmordsbenägen! Men att helt styra någon annans liv i rätt riktning går inte.
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback