Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 3
  • 4
2019-01-07, 11:01
  #37
Medlem
Dosans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fritro
Ah OK, har redan kört memtest men visade inga fel. Hur kan man se om grafikkort drar för mycket ström eller om minnesfrekvensen är för hög?

Glömde att tillägga: När du installerat och kör Msi Afterburner så visar den hur mycket varje parameter förbrukar och då brukar man kunna se flaskhalsen. Om det beror på grafikkortet dvs.
Citera
2019-01-07, 11:38
  #38
Medlem
/Nisse_Hults avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fritro
Hej,

..-...

Skulle vara tacksam om någon smart kunde ge förslag på saker att göra för att åtgärda problemet.

Har du provat att via förstoringsglaset skriva: tillförlitlighetshistorik
Visa tillförlitlighetshistorik visa den gamla loggboken men på ett mer lättläst sätt och kan ibland t.o.m. ge förslag på ev. lösningar..

Titta på de felmeddelanden som genereras kring tidpunkterna för hängningarna..
Sök sedan på ev. felkoder..
Citera
2019-01-07, 19:45
  #39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dosan
Glömde att tillägga: När du installerat och kör Msi Afterburner så visar den hur mycket varje parameter förbrukar och då brukar man kunna se flaskhalsen. Om det beror på grafikkortet dvs.

Tack! Ska ladda ner Afterburner o testa!
Citera
2019-01-08, 10:20
  #40
Medlem
Vet inte om du har pillat i BIOS eller liknande, men testa att reseta BIOS, alt dra en BIOS update. Låter som något hårdvaru fel trots att testerna ej visar det.
Citera
2019-01-08, 21:43
  #41
Medlem
Problemet löst!

Jag ominstallerade datorn och så var problemet borta. Kan vara bra att veta för framtida personer som gäckas av samma problem. Tack för alla svar och hjälp!
Citera
2019-01-09, 14:52
  #42
Medlem
Dosans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fritro
Problemet löst!

Jag ominstallerade datorn och så var problemet borta. Kan vara bra att veta för framtida personer som gäckas av samma problem. Tack för alla svar och hjälp!
Gött att det löste sig till slut. Datorproblem kan vara fruktansvärt enerverande. Ominstallation är för mig dock det sista alternativet som jag in i det sista undviker. Vill gärna lösa problemet.
Citera
2019-01-11, 21:25
  #43
Medlem
Dåligt grafikkort?
Citera
  • 3
  • 4

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback