Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 4
  • 5
2019-01-07, 14:11
  #49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av gilpo
Har man ”otur” så har tvn olika beteckningar hos de olika butikerna, tvn kanske heter u65krs hos Elgiganten och u65krq på mediamarkt, då kan de hävda att det är olika modeller, detta har jag fått berättat för mig är medvetet just för att komma runt det du beskrivit..

Återkom med hur det gick.

Det är ju en annan modell helt enkelt med andra tillbehör bl.a.
Jämför du online så ser du skillnaderna, givetvis ingenting dom gör själva för att luras.

TS, du har prisgaranti.
Om det ej fungerar, öppetköp.
Annars har nog ditt kreditkort försäkring som betalar tillbaka skillnaden (darför jag tar allt pa mitt kreditkort)
Citera
2019-01-07, 15:07
  #50
Medlem
Tv:n köpte idioten på en rea, brukar vara annorlunda att komma tillbaka med reavaror.
Citera
2019-01-07, 16:09
  #51
Medlem
TS har du spelat något TV-spel på TV:n? Hur är det med input lag?
Citera
2019-01-07, 16:18
  #52
Medlem
Browndawgs avatar
Som sagt ska det inte vara nåt problem att få tillbaka mellanskillnaden med tanke på deras 30 dagars prisgaranti. Var det idag TS skulle testa att få tillbaka på mellanskillnaden? Uppdatering hur det går TS?
Citera
2019-01-07, 16:40
  #53
Medlem
Karmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 0gras
Bara för att klargöra lite kring öppet köp och bytesrätt.

Har du köpt en vara i en fysisk butik finns det inget lagstadgat stöd för varken öppet köp eller bytesrätt utan detta är helt upp till varje butik/kedja att sätta som de vill. Oftast har man olika villkor för dessa på ordinarie varor och reavaror.

Endast när du köper på distans har du lagstadgat stöd kring öppet köp och bytesrätt då 14 dagar öppet köp i obruten förpackning ska gälla allt. Detta gäller exempelvis på saker du beställt online, men även på saker du köper av säljare utanför dess affärslokaler så exempelvis något avtal du skriver under på stan av en säljare har alltid 14 dagar ångerrätt. Resonemanget här är att beställer man något på nätet ska man kunna känna och klämma på saker hemma innan man fattar beslut, det har man däremot redan haft chans att göra om man valt att handla i butik.

Du kan alltid prova att kontakta butiken eller Elgigantens support då de har ett idiotsystem där du som kund inte kan ringa till enskild butik utan bara support, och förklara hur du känner här efter det du upptäckt. Bryr dom sig om kundnöjdhet och inser att detta känns bittert för dig kanske du kan få någon form av plåster på såren. Väljer du att göra detta råder jag dig att vara ödmjuk och vänlig snarare än krävande för att få din vilja igenom ☺
Fast Elgianten, har som konstaterats tidigare i tråden, öppet köp även vid butiksköp. Gäller även om varan är uppackad och använd, men den ska vara "i nyskick" när man lämnar tillbaka den.
Citera
2019-01-07, 16:55
  #54
Medlem
Gavins-Friends avatar
Skulle skada elgiganten betydligt mer om de struntar i att ge dig mellanskillnaden. De har ju en prisgaranti. Bara fixa det. Om de mot förmodan vägrar är det bara skriva i sociala medier eller hota med aftonbladet. Ser inga hinder för att TS inte skulle få tillbaka pengar.
Citera
2019-01-07, 17:02
  #55
Medlem
Browndawgs avatar
Väldigt många som pratar om öppet köp. Det är ju inte aktuellt i detta fall alls? Elgiganten har en prisgaranti som nämnts ett tiotal gånger redan. Just för att slippa ta emot massa använda prylar på öppet köp direkt man har rea.
Citera
2019-01-07, 17:45
  #56
Medlem
Herkulesbigs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av v50
Elgiganten har prisgaranti som gäller i 30 dagar från varan köpts så det är bara att ta med kvittot och göra ett besök så får du tillbaka mellanskillnaden.
Vår prisgaranti gäller i hela 30 dagar. Om du hittar ett lägre pris någon annanstans så matchar vi det. Om vi själva sänker priset inom 30 dagar, så får du mellanskillnaden tillbaka. Kom bara in i butiken igen så löser vi det.
https://www.elgiganten.se/cms/elgiga...pa-elgiganten/
Det står "någon annanstanns! så det gäller ej i affären man köpte den, gäller nog konkurrerande kedja typ mediamarket, perfekt.
Citera
2019-01-07, 19:03
  #57
Medlem
fluffypuffys avatar
Fattar ni inte att detta är genomtänkt marknadsföring?
Elgiganten har nog sålt säkert 50 fler sådana apparater, bara tack vare den här tråden.

Det är bara att gratulera, det fungerade helt enkelt.
Citera
2019-01-07, 19:17
  #58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fluffypuffy
Fattar ni inte att detta är genomtänkt marknadsföring?
Elgiganten har nog sålt säkert 50 fler sådana apparater, bara tack vare den här tråden.

Det är bara att gratulera, det fungerade helt enkelt.

Haha jag blev faktiskt lite sugen på att köpa en, letar faktiskt efter en vettig 65".
Citera
2019-01-07, 19:29
  #59
Medlem
fittas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fluffypuffy
Fattar ni inte att detta är genomtänkt marknadsföring?
Elgiganten har nog sålt säkert 50 fler sådana apparater, bara tack vare den här tråden.

Det är bara att gratulera, det fungerade helt enkelt.

Eller hur! Därför borde vi bojkotta Elgiganten och bara handla på MediaMarkt!

FAST tänk om det är MediaMarkt som ligger bakom denna smarta marknadsföring för att smutskasta Elgiganten? Och planen är att vi ska "komma på" det och istället välja MediaMarkt? Hmmmmm nu blev jag osäker.
Citera
2019-01-07, 20:58
  #60
Medlem
santos_devilles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fitta
Eller hur! Därför borde vi bojkotta Elgiganten och bara handla på MediaMarkt!

FAST tänk om det är MediaMarkt som ligger bakom denna smarta marknadsföring för att smutskasta Elgiganten? Och planen är att vi ska "komma på" det och istället välja MediaMarkt? Hmmmmm nu blev jag osäker.

Det sjuka är att även jag stack iväg och köpte en ny tv!

Man är en jävla sucker
Citera
  • 4
  • 5

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback